< Προηγούμενη

 

 

ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΛΕΥΚΟΥ ΛΩΤΟΥ

 

 

       Κάθε χρόνο στις 8 Μαΐου σε ολόκληρο τον κόσμο εορτάζεται αυτή τη μέρα, η επέτειος της ΜΕΤΑΣΤΑΣΗΣ (θανάτου) της μεγάλης (μεγαλύτερης κατά τη δική μου γνώμη), γυναικείας φυσιογνωμίας του ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΥ & της ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ που άκουγε στο όνομα,
ΕΛΕΝΗ ΠΕΤΡΟΒΝΑ ΜΠΛΑΒΑΤΣΚΥ

 

Αυτή τη μέρα λοιπόν που είναι αφιερωμένη στο πρόσωπο, αλλά και στο έργο της Ε.Π.Μπλαβάτσκυ, ονομάστηκε "Ημέρα του Λευκού Λωτού" ή "Εορτή του Λευκού Λωτού" και έλαβε την ονομασία της, χάριν του πανέμορφου φυτού, αλλά συνάμα και απόκρυφου συμβόλου. Ας μην ξεχνούμε τον Βούδα που πόσες φορές δεν απεικονίστηκε σε στάση διαλογισμού, καθήμενος επί του άνθους του λωτού!

Θεωρώ καλό να πω δύο λόγια για το ιερό αυτό φυτό, τον Λωτό.

 

       Το φυτό αυτό, είναι ΥΔΡΟΒΙΟ και υπάρχουν τρεις ποικιλίες του : ο ΛΕΥΚΟΣ, ο ΡΟΔΙΝΟΣ και ο ΚΥΑΝΟΥΣ.

 

       Το φυτό αυτό, είναι ΥΔΡΟΒΙΟ και υπάρχουν τρεις ποικιλίες του : ο ΛΕΥΚΟΣ, ο ΡΟΔΙΝΟΣ και ο ΚΥΑΝΟΥΣ. Ο ΛΕΥΚΟΣ ΛΩΤΟΣ, με τη ρίζα του φτάνει μέσα στη Γη, με το στέλεχός του βρίσκεται μέσα στο Νερό, με το άνθος του είναι στον Αέρα και με το κίτρινο χρώμα στο ΚΕΝΤΡΟ του ανθού του, των σπερμάτων του, μας δείχνει το Φως! Με αυτόν τον τρόπο έχουμε μια πλήρη συμβολική απεικόνιση των ΤΕΣΣΑΡΩΝ στοιχείων της Θείας Φύσης,

ΓΗ - ΥΔΩΡ - ΑΗΡ - ΠΥΡ

 

 

Τον Λωτό τον ανέφερα όμως και ως "απόκρυφο σύμβολο".

Ας δούμε το γιατί.

 

Ο Λωτός θεωρείται πέραν όλων των άλλων και σύμβολο της ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΕΩΣ. Αυτό γιατί μέσω του ΑΕΡΑ μεταφέρεται το σπέρμα του και μέσω του ΝΕΡΟΥ φτάνει στη ΓΗ για να φτιάξει τις ρίζες του.

Στη ΓΗ με την επίδραση του φωτός (ΠΥΡ) αναγεννάται με σκοπό να τρέξει μια αντίθετη φορά συνεχών εμφανίσεων και μεταμορφώσεων όπως και ΚΑΘΕ ΨΥΧΗ, σύμφωνα με τον Θείο Νόμο της Εξελίξεως που στο ανθρώπινο βασίλειο αποκαλείται ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ.

 

Η πορεία της Μετενσάρκωσης

 

       Στην αρχαία Ελλάδα την ίδια περίπου εποχή, από 21 Απριλίου έως και 21 Μαΐου, οι μυσταγωγοί και οι ιεροφάντες πίστευαν πως κυριαρχούν οι "δυνάμεις" της θεάς Αθηνάς, της ΘΕΑΣ της ΣΟΦΙΑΣ.

Αυτό ήταν και το όνομα που έδωσε η Ε.Π.Μπλαβάτσκυ στην ομάδα, τον πυρήνα των ανθρώπων που μαζεύτηκαν γύρω της, όπως οι πεταλουδίτσες το καλοκαίρι μαζεύονται γύρω από το ΦΩΣ, και όλοι μαζί έφτιαξαν την,

 

"ΘΕΟΣΟΦΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ"

 

 

Αυτό το γεγονός έλαβε χώρα στις 17 Νοεμβρίου του 1875 στη Νέα Υόρκη. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας δούμε μερικά από τα γεγονότα της ζωής της Ε.Π.Μπλαβάτσκυ (στο εξής Ε.Π.Μπ), της ζωής μίας γυναίκας που άλλαξε με τη παρουσία της και με το έργο της επάνω στον γαλαζοπράσινο πλανήτη μας, τις ζωές πάρα πολλών συνανθρώπων της.

 

       Η Ε.Π.Μπ. γεννήθηκε στις 31 Ιουλίου του 1831 στο Αικατερινοσλάβ, μια πόλη στα νότια της Ρωσσίας που ήταν χτισμένη στις όχθες του ποταμού Δνείπερου.

 

Αικατερινοσλάβ του Δνειπεριβοστόκ στα 1900

 

Η ιστορία της καταγωγής της θα μπορούσε να πει κανείς πώς είναι η ίδια με τις ιστορίες καταγωγής ΟΛΩΝ των ηγητόρων της Ρωσσίας !

       Πατέρας της Ε.Π.Μπ. ήταν ο στρατηγός του Ρωσικού στρατού, Πέτρος Φον Χάν, γιος του Αλεξίου Χάν στρατηγού του Γερμανικού στρατού, απόγονος του κόμητα Χαν Φόν Ρότερσεν-Χάν, μιας παλιάς οικογένειας του Μεκλεμβούργου, περιοχή στα βόρεια της Γερμανίας.
       Μητέρα της ήταν η 'Ελενα Αντρέϊγευφ Ντε Φαντάγιεφ, εγγονή της πριγκίπισσας 'Ελενας Παύλοβας Ντολγκορούγκυ. Από το γένος της μητέρας της Ε.Π.Μπ., η καταγωγή της έφτανε μέχρι τον ιδρυτή του Ρωσσικού θρόνου, τον πρίγκιπα Ρούρικ. Μια προγιαγιά της Ε.Π.Μπ. είχε παντρευτεί τον παππού του Μεγάλου Πέτρου, του πρώτου Ρωμανώφ που ανήλθε στο θρόνο της Ρωσσίας.

 

Ο Ρούρικ ο Μέγας πρίγκιπας του Κιέβου 800 μ.Χ - 879 μ.Χ

 

Η μικρή όμως Ε.Π.Μπ. δεν έμελλε να γνωρίσει τη μητρική φροντίδα, σε ηλικία μόλις 11 ετών έχασε τη μητέρα της και έτσι την φροντίδα της την ανέλαβε η γιαγιά της και ο παππούς της, ο οποίος ήταν κυβερνήτης της πόλης Σαρατόβ.

 

Σαρατόβ, η πόλη που μεγάλωσε η Ε.Π.Μπ.

 

Η μικρή Ε.Π.Μπ. από την πρώτη παιδική ηλικία έδειχνε ότι κάτι σημαντικό είχε να κάνει ως έργο. Οι "παράξενες ιστορίες" που γέμισαν τη ζωή της, ξεκίνησαν από την βρεφική σχεδόν ηλικία! Τα βαφτίσια της, λίγο έλειψε να τελειώσουν με τραγικό τρόπο. Μια ξαδέρφη της Ε.Π.Μπ. που και εκείνη ήταν μικρό κοριτσάκι, κρατώντας τη λαμπάδα αφαιρέθηκε και έβαλε φωτιά στα άμφια του ιερέα, ο οποίος ναι μεν σώθηκε, αλλά πολλοί από όσους προσπάθησαν να τον βοηθήσουν, έπαθαν εγκαύματα στα πρόσωπα τους. Πολλοί προληπτικοί είπαν ότι η ζωή του μικρού κοριτσιού θα ήταν γεμάτη από δοκιμασίες και δυστυχίες !!!

 

       Σε ηλικία 4 ετών, έβλεπε τις "ρουσσάλκας" (νεράιδες) μέσα σε κάθε δέντρο της όχθης του Δνείπερου.

Είχε μια καταπληκτική έφεση στις γλώσσες (από νωρίς έμαθε και μίλαγε Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, αρχαία Ελληνικά, Σανσκριτικά, Αραβικά, Εβραϊκά), έπαιζε καταπληκτικό πιάνο και βιολί αλλά της άρεσε υπερβολικά και η ζωή στη φύση.
Οι ικανότητες της στο να ιππεύει ήταν όμοιες με εκείνες των Κοζάκων και των Μογγόλων και φυσικά ήταν κάτι που απαγορευόταν για μια κοπέλα ευγενικής καταγωγής εκείνη την εποχή! Υπάρχει και ένα περιστατικό σε σχέση με την ιππασία αλλά και με τις "παράξενες" ιδιότητες που είχε.
Σε ηλικία 14 ετών έπεσε από τη σέλλα του αλόγου μπροστά σε πολύ κόσμο που την παρακολουθούσε με έκπληξη και αντί να πέσει στο έδαφος, παρέμεινε στον αέρα αιωρούμενη, μέχρι που ξανακάθισε επάνω στη σέλλα!!!
       Από τα 11 έως τα 17, η Ε.Π.Μπ. έμεινε κοντά στους παππούδες της. Στην ηλικία των 11 ετών και για έναν ολόκληρο χρόνο ήταν υπνοβάτης. Είχε οράματα και έβλεπε μέσα σε αυτά δύο τεράστια μάτια να την παρακολουθούν, προσέχοντάς την. Τότε είναι που άρχισε να λεει στην αδερφή της, αλλά και στα άλλα συνομήλικα παιδιά πώς
"…είχαν ζήσει και στο παρελθόν, σε παλαιότατες εποχές, που υπήρχαν ακόμα σοφοί άνθρωποι, πώς υπήρχαν όντα που ΚΑΤΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ και πώς εμφανιζόντουσαν ΜΟΝΟ σε όσους τους πίστευαν και δεν τους χλεύαζαν…"
Δεσποινίς πλέον είχε το έμφυτο χάρισμα να υλοποιεί και να αποϋλοποιεί αντικείμενα, να προλέγει διάφορα περιστατικά, ατυχήματα τα οποία όταν αυτά γινόταν πραγματικότητα, όλα τα παιδιά, αλλά και οι μεγαλύτεροι τρόμαζαν !!!
Δε θα ήταν υπερβολή να τη χαρακτηρίσουμε "τον τρόμο και το φόβο της οικογένειας της".

 

Η Ε.Π.Μπ σε νεαρή ηλικία

 

       'Όλα αυτά, μαζί και με τον χαρακτήρας της (η ελευθερία του πνεύματος που είχε), ανάγκασε τον πατέρα της να την παντρέψει πολύ νωρίς. Το έκανε μόλις έφτασε σε ηλικία 17 ετών. Ο σύζυγος της Ε.Π.Μπ. θα ήταν εκείνος που με το όνομά του έμελλε να γίνει γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο. 'Ηταν ένας άνδρας που θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν παππούς της σε σχέση με τη δική της ηλικία.

Ονομαζόταν Νικηφόρος Μπλαβάτσκυ, απόστρατος στρατηγός του Ρωσικού στρατού και διοικητής, κυβερνήτης της επαρχίας Εριβάν.

 

Ο γάμος αυτός ήταν από τη μεριά της οικογενείας της Ε.Π.Μπ μια προσπάθεια του να γίνει η κόρη τους μια "κυρία".

Μόλις άκουσε τα περί γάμου, με κλάματα παρακαλούσε να μην την παντρέψουν, να μην τη βάλουν σε αυτή τη δύσκολη θέση. Βλέποντας όμως ότι η απόφαση είχε παρθεί οριστικά, μυστικά συμφώνησε με τον Νικηφόρο Μπλαβάτσκυ, να σεβαστεί την παρθενία της για ένα χρονικό διάστημα μέχρι να τον γνωρίσει καλύτερα. Αυτή ήταν και η προϋπόθεση που του έθεσε για να τον παντρευτεί. Εκείνος, ένας άνδρας κατά πολύ μεγαλύτερός της, σεβάστηκε το αίτημα της και έτσι στις 7 Ιουλίου του 1848 στο Νζελαλόγλι εμπρός στην αυτοκρατορική οικογένεια καθώς και εμπρός σε πολλούς ακόμα αριστοκράτες και βασιλείς της Ευρώπης, τελέστηκαν οι γάμοι τους.
Αυτό ήταν για την ίδια την Ε.Π.Μπ. μάλλον μια διέξοδο από την οικογενειακή επιτήρηση καθώς και μια ανεξαρτητοποίηση.

 

       Τον σύζυγό της τον συναντούσε κατά την διάρκεια των γευμάτων, στους περιπάτους, καθώς και στις δημόσιες εμφανίσεις τους.

Μετά από 3 μήνες έγγαμου βίου, η Ε.Π.Μπ. μια νύκτα το έσκασε και ξεκίνησε μια περιπλάνηση συλλέγοντας ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Και η περιπλάνηση αυτή κράτησε μια ολόκληρη ζωή!!!

 

Η απόδραση της όχι μόνο από το σπίτι της αλλά από ολόκληρο τον έγγαμο βίο της έγινε παραμένοντας "άσπιλη" & "αμόλυντη", ένα γεγονός το οποίο όχι μόνον τότε αλλά ακόμα και σήμερα φαντάζει κάπως "παράξενο".

Ας σταθούμε λίγο σε αυτό το γεγονός, στην "παρθενία" της Ε.Π.Μπ. κάτι για το οποίο ήταν μάλλον βέβαιο πως ίσχυε μέχρι και το θάνατό της.

 

Έναν χρόνο πριν τη μετάστασή της στους φωτεινότερους κόσμους, μια εφημερίδα της Νέας Υόρκης (κατά πάσα πιθανότητα η New York Sun) την κατηγόρησε δημόσια ότι τη περίοδο 1858 - 1868 ήταν αντιπρόσωπος του "Σκιερού Κόσμου" (Demi Monde) και πως είχε δεσμούς ερωτικούς με τον πρίγκιπα Εμίλ Βίτγκενστάιν.

Καρπός του έρωτά τους υπήρξε (σύμφωνα με την εφημερίδα) ένα νόθο παιδί.

 

Στην κατηγορία αυτή (η οποία σύμφωνα με τους Θεοσοφιστές αδελφούς της, σκοπός της ήταν η σπίλωση τόσο της ιδίας όσο και της Θεοσοφικής Εταιρίας), η Ε.Π.Μπ. με την αρωγή του δικηγόρου της Θεοσοφικής Εταιρίας Γουίλιαμ Κουάν Τζάτζ κατέθεσαν αγωγή τόσο κατά της εφημερίδος όσο και κατά του αρθρογράφου Ε. Κόουες.

Στα αρχεία της Θεοσοφικής Εταιρίας έχει βρεθεί ένα γράμμα της Ε.Π.Μπ. προς το συνταγματάρχη Όλκοττ που του κοινοποιούσε κάποιες εξετάσεις σχετικά με κάποια ασθένεια που είχε.
Ένα απόσπασμα από αυτό το γράμμα έχει ως εξής:

 

"… αυτός (ο ιατρός) έφερε τα εργαλεία του και έναν καθρέπτη με τη βοήθεια του οποίου μπορεί να δει μέσα ( στη μήτρα) και άλλα φοβερά πράγματα.

Μετά την εξέταση με ρώτησε με θαυμασμό:
Μα υπήρξατε παντρεμένη;
Ναι, όμως δεν είχα παιδιά, είπα εγώ ΜΗ ΕΠΙΘΥΜΩΝΤΑΣ να μπω σε περαιτέρω λεπτομέρειες.
Ε, φυσικά ΟΧΙ, απάντησε αυτός, διότι όπως βλέπω εσείς ΔΕΝ ΕΙΧΑΤΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΑΝΔΡΑ…"

 

Αποτέλεσμα της παραπάνω εξέτασης, είναι η κάτωθι ιατρική γνωμάτευση:

 

Βιούρτσμπουργκ 5 Νοεμβρίου 1885

 

"Εγώ, ο κάτωθι υπογεγραμμένος, βεβαιώνω ότι η μαντάμ Μπλαβάτσκυ, γραμματέας της Θεοσοφικής Εταιρίας Βομβάης - Νέας Υόρκης, θεραπεύεται από εμένα.

Είναι άρρωστη από αναδίπλωση του σώματος της μήτρας μπροστά, όπως φαίνεται ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ.
Η αναλυτική εξέταση δείχνει ότι η μαντάμ Μπλαβάτσκυ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΜΕΙΝΕ ΕΓΚΥΟΣ και επομένως δεν μπορούσε να είχε παιδιά ούτε και αποβολές.

 

Δόκτωρ Οπενχάιμ,

Επιβεβαιώνουν οι:
Χιούμπε Σλέιντεν & Φρανς Γκέμπχαρτ

 

Αλλά ας ξαναγυρίσουμε στην απόδραση από τη συζυγική της στέγη.

 

Φεύγοντας άφησε ένα γράμμα στο σύζυγό της εξηγώντας του τους λόγους που την οδήγησαν σε αυτή την σκανδαλώδη πράξη (ειδικά για εκείνη την εποχή). Τον παρακάλεσε επίσης εάν θα μπορούσε να χρησιμοποιεί το επώνυμό του, το οποίο για την ίδια θα ήταν μεγάλη τιμή. Φυσικά ο πραγματικά ΚΥΡΙΟΣ Μπλαβάτσκυ δεν της το αρνήθηκε όπως και ΤΙΠΟΤΕ άλλο δεν της είχε αρνηθεί. Της διεμήνυσε μάλιστα ότι για ότι έξοδα ήθελε, εκείνος θα της τα κάλυπτε, αρκεί να ήταν η ίδια καλά.

 

Ανιδιοτελής Αγάπη;

Μεγαλείο Ψυχής;
Την απάντηση την αφήνω σε εσάς….

 

       Το πρώτο ταξίδι της ήταν από τη Ρωσία στην Τουρκία, από εκεί πέρασε στην Ελλάδα και με πλοίο έφτασε στην Αίγυπτο. Πάλι με πλοίο ξεκίνησε από την Αίγυπτο, έφτασε στη Γαλλία και από εκεί πέρασε στην Αγγλία, στο Λονδίνο.

 

Ήταν στις 12 Αυγούστου του 1851 στο Λονδίνο όταν συνάντησε τον Διδάσκαλό της ή "τον γηραιότερο αδελφό της" όπως πολλές φορές τον αποκαλούσε. Αυτός δεν ήταν άλλος παρά ο Διδάσκαλος Μορύα, ένας από του 3 ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ Διδασκάλους της Ε.Π.Μπ.

 

Οι Διδάσκαλοι Κουτ Χούμι (αριστερά) και Μορύα (δεξιά)

 

Οι άλλοι δύο ήταν ο Διδάσκαλος Κουτ-Χούμι και ο Διδάσκαλος Τζβαλ Κουλ (γνωστός ίσως και σαν Θιβετιανός Διδάσκαλος).

 

Ο Διδάσκαλος Τζβαλ Κουλ

 

Τα μάτια των οραμάτων που είχε στη μικρή της ηλικία, τα αναγνώρισε στο πρόσωπο του Διδασκάλου Μορύα!!!

 

       Από εκείνη τη στιγμή αφοσιώνεται ολοκληρωτικά στην υπηρεσία των Διδασκάλων, των ΜΑΧΑΤΜΑ όπως η ίδια τους αποκαλεί.

Η Σανσκριτική λέξη "Μαχάτμα" ερμηνεύεται ως εξής:

 

Μάχα (μεγάλος) 'Ατμα (ψυχή), Μεγάλη Ψυχή.

 

Αυτοί, οι Διδάσκαλοί της σε μια επιστολή που έγραψαν με αποδέκτη έναν μαθητή της και αξιόλογο συγγραφέα, τον 'Αλφρεντ Πέρσυ Σιννέτ, λένε για το πρόσωπο της Ε.Π.Μπ:

"…ύστερα από έναν ολόκληρο αιώνα άκαρπης αναζήτησης οι αρχηγοί μας εκμεταλλεύθηκαν τη μοναδική ευκαιρία να στείλουν ένα ευρωπαϊκό σώμα, σε ευρωπαϊκό έδαφος για να χρησιμεύσει σαν ένας συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα ευρωπαϊκά κράτη και σε εμάς…"

 

Ο Άλφρεντ Πέρσυ Σιννέτ

 

       Μετά από αυτή την τόσο "μαγική" συνάντηση με το Διδάσκαλό της και με την παρότρυνση του, η Ε.Π.Μπ. έφυγε από το Λονδίνο για να πάει στο Θιβέτ. Η πορεία του ταξιδιού της ήταν από Λονδίνο στον Καναδά, από εκεί πέρασε στις Η.Π.Α, τις διέσχισε κάθετα σχεδόν, πέρασε από το Μεξικό, όπου μελέτησε με τη βοήθεια κάποιου "Τσέλα" (μαθητή) των Διδασκάλων της Σοφίας τον πολιτισμό των Μάγιας και των 'Iνκας στο οροπέδιο του Γιουκατάν και κατέληξε στη Νότιο Αμερική. Από εκεί μέσο του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας έφτασε στη Κεϋλάνη και την Ινδία.

Είμαστε ήδη στα 1852 όταν έκανε τη πρώτη της προσπάθεια να περάσει στο Θιβέτ, προσπάθεια που δεν πέτυχε λόγω του Άγγλου επιτετραμμένου στο Νεπάλ που πρόβαλε αντιρρήσεις.
Επί ευκαιρίας αναφέρω ότι σε ολόκληρο το βίο της, η Ε.Π.Μπ. με την Αγγλία και τους Άγγλους, δεν τα πήγαινε καλά . Αποκορύφωμα της κακής σχέσης, ήταν όταν η τράπεζα της Αγγλίας, αρνήθηκε να της δώσει τα εκατομμύρια των καταθέσεων που είχε από καιρό εκεί η οικογένειά της, με τη δικαιολογία ότι δεν είχε το καταθετήριο, το οποίο είχε καεί σε μια πυρκαγιά!!!!!

 

       Αργότερα, μετά από την ίδρυση της ΘΕΟΣΟΦΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ, όταν ξαναβρέθηκε στην Αγγλία, υπέστη ενοχλήσεις και παρακολουθήσεις από την αστυνομία, λόγω του ότι πίστευαν πώς ήταν μια Ρωσίδα κατάσκοπος !!!!

Φυσικά και κάτι τέτοιο δεν είχε καμία υπόσταση και η Ε.Π.Μπ. πανηγυρικά θα έλεγα ξεπέρασε όλα τα εμπόδια και τις συκοφαντίες.
Από Νεπάλ και μέσο Ιάβας έφτασε και πάλι στην Αγγλία το 1853 απ' όπου και πάλι σάλπαρε για Η.Π.Α. Διέσχισε με ένα καραβάνι μεταναστών τα Βραχώδη 'Ορη το 1854 και μέσω Ιαπωνίας το 1855 έφτασε και πάλι Ινδία.. Στην Ιαπωνία μάλλον μυήθηκε στα μυστικά του τάγματος των Yamabushi (Γιαμαμπούσι), που εκτός των άλλων κατείχαν πολλές και μεγάλες Θεραπευτικές Δυνάμεις. Αξιοσημείωτο είναι ότι πολύ, μα πάρα πολύ δύσκολα δέχονταν κάποιον στις τάξεις τους, εάν προηγουμένως δεν τον είχαν περάσει από πολλές και δύσκολες δοκιμασίες.
Οι Yamabushi ήταν οι πολεμιστές Βουδδιστές ιερείς των βουνών, φύλακες των ναών και των ανεκτίμητων θησαυρών.

 

 

Από την Ινδία μέσω της Βιρμανίας και του Κασμίρ κατάφερε να περάσει επιτέλους στο Θιβέτ.

Εκεί ντύθηκε το πορτοκαλί ράσο των μοναχών μέσα στα αιωνόβια μοναστήρια του Βουδισμού και εμβάθυνε τόσο πολύ στις διδασκαλίες του Βούδα και όχι μόνο αυτού. Εκεί ΕΙΔΕ και ΜΕΛΕΤΗΣΕ τις περίφημες ΣΤΑΝΑΖΑ ΤΩΝ ΝΤΖΙΑΝ ( Στροφές ή Αποσπάσματα από τη Θεία Γνώση, τη Σοφία. Είναι μια παραφθορά του σανσκριτικού Dhyan και Jnana). 'Ολα αυτά πάντα υπό την αυστηρή εποπτεία των Διδασκάλων της Σοφίας.

 

 

       Εκεί στα μοναστήρια του Θιβέτ, έγραψε το πρώτο της βιβλίο με τίτλο "Η Φωνή της Σιγής". Το θέμα του βιβλίου είναι να δείξει τον ανθρώπινο μυστικισμό και τον πόθο της ψυχής για την ένωση με το Θεό της. Η ένωση αυτή δεν γίνεται όπως οι εξωτερικές ενώσεις για ευχαρίστηση, ΑΛΛΑ για την απόκτηση της γνώσης της Αιωνιότητας. Οι παραινέσεις που δίνονται μέσα από το έργο είναι τέτοιες που όποιος τις τηρήσει μπορεί και εκείνος να συγκεντρώσει ένα μέρος από την Άπειρη και Άχρονη Σοφία του Μεγάλου Άχρονου Όντος και των κόσμων που διαποτίζονται από την ουσία Του.

Μέσα από αυτό της το έργο, αλλά και από τα επόμενα που έγραψε, μου θυμίζει Εκείνον το γιο του Ιαπετού, τον Προμηθέα, που όπως η ιστορία μας διηγείται "έκλεψε" το ΦΩΣ από τον Μέγα Δία και το πρόσφερε τόσο απλόχερα στην ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ. 'Ετσι και η Ε.Π.Μπ. προσπάθησε να "κλέψει" ένα μέρος από την Αιώνια Σοφία του Άναρχου 'Όντος και να την προσφέρει σε εμάς, τους ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΣ.

 

       Το 1858 ταξίδεψε και πάλι στη Γαλλία, από εκεί στη Γερμανία και τα Χριστούγεννα του ίδιου έτους τα πέρασε στη Ρωσία, στην πόλη Ποσκόφ κοντά στους δικούς της. Από τότε και μέχρι το 1865 ταξίδεψε στις περιοχές του Καυκάσου. Για μια πενταετία παρέμεινε μόνη στα βουνά του Καυκάσου, μακριά από τους ανθρώπους και τον κόσμο μέσα σε αντίξοες συνθήκες όπου πέρασε μια σειρά δοκιμασιών ώστε να "γνωριστεί" με εκείνο το τμήμα του εσωτερικού της εαυτού που θα της ήταν απολύτως απαραίτητο για τη συνέχεια του έργου που είχε αναλάβει.

 

Με το πέρας της δοκιμασίας αυτής ξαναξεκίνησε τα ταξίδια της από τα Βαλκάνια., στην Αίγυπτο, από εκεί στη Συρία και κατέληξε στην Ιταλία. Εκεί στις 3 Νοεμβρίου του 1867 στη περίφημη μάχη της Μεντάνα, πολέμησε στο πλευρό του Γκαριμπάλντι, εναντίον των παπικών όπου και τραυματίστηκε με σπάσιμο του αριστερού της χεριού από 2 κατάγματα που προήλθαν από σπαθί. Στο δεξί της ώμο και στο πόδι της είχε ένα βλήμα από μουσκέτο.

Επίσης κοντά στην καρδιά είχε ένα βαθύ τραύμα από στιλέτο!!!

 

Ο στρατηγός Garibaldi

 

Το 1868 μαζί με το Διδάσκαλό της, αυτή τη φορά ξαναφθάνει στο Θιβέτ, μέσω Ινδίας. Από εκεί ήλθε και πάλι στην Ελλάδα και από τον Πειραιά σάλπαρε με το πλοίο "Ευμονία" για την Αίγυπτο. 'Ομως δεν πρόλαβε να ανοικτεί καλά- καλά στον Αργοσαρωνικό κόλπο και το πλοίο ναυάγησε στα ανοικτά των Σπετσών. 'Ηταν 4 Ιουλίου του 1871 και η Ε.Π.Μπ. ήταν μεταξύ των λίγων επιζησάντων.

Χάρις στην Ελληνική κυβέρνηση κατάφεραν να φτάσουν στον προορισμό τους οι επιζήσαντες.
Τελικά έφτασε στο Κάιρο όπου προσπάθησε να ιδρύσει μια "Πνευματιστική Εταιρία", αλλά χωρίς να έχει ιδιαίτερη επιτυχία.

 

Ταξίδεψε τότε στη Συρία, στο Λίβανο και στην Παλαιστίνη. Τότε είναι που ήρθε σε επαφή με έναν Αιγύπτιο Κόπτη. Το όνομά του το μαθαίνουμε από τον Όλκοττ στο καταπληκτικό βιβλίο του "Σελίδες από το παλαιό ημερολόγιο". Ονομαζόταν Πάολο Μεταμόν και ήταν αρκετά πλούσιος και με επιρροή, μάλιστα κάποιοι τον θεωρούσαν και μάγο.

Μέσω λοιπόν, αυτού το Αιγύπτιου μύστη ήρθε σε επαφή με κάποια μυστική αδελφότητα της περιοχής.
Επέστρεψε και πάλι στη Ρωσία, στην Οδησσό, το 1872 και κάθισε για λίγο με τους συγγενείς της.
Την άνοιξη του 1873 ο Διδάσκαλός της, της ζήτησε να μεταβεί στις Η.Π.Α και ειδικότερα στη Νέα Υόρκη. 'Ετσι από τη Ρωσία έφτασε στο Παρίσι και από εκεί σάλπαρε για άλλη μια φορά για τις Η.Π.Α.

 

       Στο λιμάνι της Νέας Υόρκης έφτασε στις 7 Ιουλίου του 1873 και από εκείνη την εποχή μάλλον ξεκινά η δημόσια σταδιοδρομία της.

Ξεκίνησε λοιπόν να αρθρογραφεί σε διάφορες εφημερίδες και περιοδικά, άρθρα που είχαν να κάνουν με τα φαινόμενα του Πνευματισμού. Ας μην ξεχνάμε ότι οι Η.Π.Α. ήταν ένα "φυτώριο" πνευματιστών και οι διάφορες Πνευματιστικές θεωρίες "έδιναν και έπαιρναν".
Με αυτά ασχολιόταν η Ε.Π.Μπ. όταν στις 14 Οκτωβρίου του 1874 στη φάρμα των 'Εντυ κάπου στο Βέρμοντ, κατά τη διάρκεια μιας πνευματιστικής συγκέντρωσης, συναντήθηκε με τον μετέπειτα στενό συνεργάτη της τον Χένρυ Στηλ 'Ολκοττ (Henry Steel Olcott).

 

Ο Στρατηγός Όλκοττ

 

Η αφορμή για τη πρώτη τους κουβέντα ήταν τόσο απλή και τόσο "σημερινή" θα έλεγα:

"…Μου επιτρέπεται μαντάμ;"
Και της πρόσφερε φωτιά για να ανάψει το τσιγάρο της.

 

       Με αυτό το σπίρτο έμελλε να ανάψει μια μεγάλη φωτιά, που ακόμα και σήμερα "κάπου" σιγοκαίει και εννοώ την φωτιά του ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΥ και των Θεοσοφικών Διδασκαλιών που ακόμα στις μέρες μας μελετούνται από τους Εσωτεριστές σε όλο τον κόσμο.

'Εναν χρόνο μετά, στις 8 Σεπτεμβρίου του 1875, αποφασίζεται η ίδρυση της Θεοσοφικής Εταιρίας, κατόπιν σύστασης - επιθυμίας από το Διδάσκαλο Μορύα. Στο ημερολόγιο της Ε.Π.Μπ. βρίσκεται η εξής σημείωση:

 

"Ο Μορύα δίνει οδηγία για τη σύσταση μιας φιλοσοφικοθεολογικής εταιρίας, μυστικού συλλόγου, όμοιου με τη Στοά των Ροδόσταυρων."

 

 

Η επίσημη ημερομηνία ίδρυση της είναι η 17η Νοεμβρίου του 1875 με εναρκτήριο λόγο εκείνον του 'Ολκοττ.

Συνιδρυτής της θεοσοφικής Εταιρίας ήταν και ο Γουίλιαμ Κουάν Τζατζ, ένας Ιρλανδός νεαρός δικηγόρος.

 

 

Ο Σκοπός της Θεοσοφικής Εταιρίας ήταν:

 

1ον Ο σχηματισμός ενός πυρήνα μίας Παγκόσμιας Αδελφότητας της Ανθρωπότητας χωρίς τη διάκριση της Φυλής, της Πίστεως, του Φύλου, της Τάξεως ή του Χρώματος

2ον Η ενθάρρυνση της συγκριτικής μελέτης των Θρησκειών, της Φιλοσοφίας και της Επιστήμης
3ον Η έρευνα των ανερμήνευτων νόμων της Φύσεως και των απόκρυφων δυνάμεων του Ανθρώπου

 

Μέχρι το 1883 η έδρα της Θεοσοφικής Εταιρείας ήταν στη Νέα Υόρκη. Το 1877-8 δημοσιεύεται το πρώτο έργο της που δεν ήταν άλλο απο την "ΙΣΙΣ ΑΠΟΚΕΚΑΛΥΜΜΕΝΗ" ένα βιβλίο που μέσα σε 10 μέρες ξεπούλησε τα 1000 αντίγραφα και που μέσα στον επόμενο χρόνο ξεπούλησε άλλες 2 εκδόσεις!!!

 

Το σπίτι στο Βίρτσμπουργκ της Γερμανίας.

 

Τον ίδιο χρόνο, το 1878, εγκαθίσταται στη Βομβάη και έναν χρόνο αργότερα, το 1879 εκδίδει το πρώτο της περιοδικό, τον "ΘΕΟΣΟΦΙΣΤΗ".

Το 1883 μεταφέρει την έδρα της Θεοσοφικής Εταιρείας στο ΑΝΤΥΑΡ, όπου και μέχρι σήμερα λειτουργεί συνεχώς.
Το 1884 σε ένα ταξίδι της στην Ευρώπη, ξεσπά η σκευωρία του ζεύγους Κουλόμπ.
Το 1885 στις 31 Μαρτίου αποχωρίζεται για πάντα τη γη την οποία λάτρεψε, τη μάνα Ινδία. Σάλπαρε με το πλοίο "Τιβέριος" για πάντα προς την Ευρώπη συνοδείας του Φρανς Χάρτμαν.
Εγκαθίσταται στο Βίρτσμπουργκ της Γερμανίας. Εκεί έγραψε ένα πολύ μεγάλο μέρος του επόμενού της βιβλίου, της "ΜΥΣΤΙΚΗΣ ΔΟΞΑΣΙΑΣ".

 

Το προσωπικό σύμβολο - σφραγίδα της Ε.Π.Μπ

 

Το 1887 μετακομίζει στο Λονδίνο στην Αγγλία και εκδίδει το περιοδικό "ΛΟΥΣΙΦΕΡ".

Το 1889 ιδρύει το "ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ" της Θεοσοφικής Εταιρείας που αργότερα μετονομάστηκε σε "ΣΧΟΛΗ ΑΡΚΕΪΝ". Η σχολή αυτή υφίσταται ακόμα και μέχρι σήμερα, είναι η σχολή της διαδόχου του Εσωτερικού Τμήματος, της γνωστής ΑΛΙΚΗΣ ΜΠΕΪΛΗ.

 

Αλίκη Μπέιλη
Το σύμβολο της Σχολής Αρκέιν

 

Το ίδιο έτος εκδίδει το έργο της "ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΗΣ ΘΕΟΣΟΦΙΑΣ" καθώς και το έργο που είχε γράψει όταν βρισκόταν στα μοναστήρια των Ιμαλαΐων, μαθήτρια του Εσωτερικού της Διδασκάλου του, του ΜΟΡΥΑ, με τίτλο "Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΣΙΓΗΣ".

Το βιβλίο αυτό κατά τη δική μου γνώμη, ΚΑΘΕ ΑΝΑΖΗΤΗΤΗΣ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΥ και ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ θα πρέπει να έχει μελετήσει...
Μέχρι την τελευταία μέρα της ζωή της, έγραφε και συμπλήρωνε το έργο της "ΜΥΣΤΙΚΗ ΔΟΞΑΣΙΑ". ο Θάνατος, ο Μεγάλος αδελφός του Ύπνου, την βρήκε καθισμένη στην αγαπημένη της αναπαυτική καρέκλα, στις 8 Μαΐου του 1891 σε ηλικία ακριβώς 60 ετών!

 

Μετά το θάνατό της εκδόθηκε η "ΜΥΣΤΙΚΗ ΔΟΞΑΣΙΑ", που κατά πολλούς ΕΣΩΤΕΡΙΣΤΕΣ είναι και το καλύτερο έργο της.

 

Άλλα έργα της Ε.Π.Μπλαβάτσκυ είναι το ΘΕΟΣΟΦΙΚΟ ΓΛΩΣΣΑΡΙ, το ΕΙΣ ΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΓΑΛΑΖΙΩΝ ΒΟΥΝΩΝ, τα ΑΠΟΚΡΥΦΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ, καθώς και πάρα πολλά άρθρα σε εφημερίδες και περιοδικά της εποχής της, εκτός του Θεοσοφιστή και του Λούσιφερ.

Τα ΑΠΑΝΤΑ της ανέρχονται σε 17 πυκνογραμμένους τόμους!!!!

 

Η Ε.Π.Μπ. από την Lennart Hanssons Σουηδέζα ζωγράφο

 

114 έτη έχουν περάσει απο τότε και ακόμα και σήμερα, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, τα έργα της αποτελούν ένα φωτεινό φάρο μέσα στον απέραντο ωκεανό της ΓΝΩΣΗΣ που η ίδια αποκαλούσε,

 

ΘΕΟΣΟΦΙΑ

 

Και λέγοντας ΘΕΟΣΟΦΙΑ, καλό είναι να αποσαφηνίσουμε λίγο το θολό (ενδεχομένως) τοπίο που κρύβει η παραπάνω έννοια πριν από το κλείσιμο του παρόντος άρθρου.

 

Λέγοντας ΘΕΟΣΟΦΙΑ εννοούμε τη ΘΕΙΑ ΣΟΦΙΑ, ή τη ΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ. Η Ελληνική λέξη ΘΕΟΣ σημαίνει Θείον Ον και όχι Θεός με τη σημερινή έννοια του όρου.

Θεοσοφία λοιπόν ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ η Σοφία του Θεού, ΑΛΛΑ η Θεία Γνώση που ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΤΑ ΘΕΙΑ ΟΝΤΑ.
Η καταγωγή του ονόματος αυτού, προέρχεται από του Αλεξανδρινούς φιλοσόφους, που ονόμαζαν τους εαυτούς τους "Εραστές Της Αλήθειας", δηλαδή ΦΙΛΑΛΗΘΕΙΣ (εκ του Φιλώ την Αλήθεια).
Πρώτος που χρησιμοποίησε τον όρο αυτό (ΘΕΟΣΟΦΙΑ) ήταν ο Μέγας Άνδρας της Αλεξάνδρειας, ο ΑΜΜΩΝΙΟΣ ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΥΣ που έμελλε να μείνει γνωστός με το όνομα ΑΜΜΩΝΙΟΣ ο ΣΑΚΚΑΣ, ο επονομαζόμενος ΘΕΟΔΙΔΑΚΤΟΣ (175-242 μ.Χ), λόγω του επαγγέλματος που ασκούσε.
Κουβαλούσε σάκους στα πλοία στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας.

 

Έτσι λοιπόν, μέσα από τις διδασκαλίες αυτού του Μέγα Άνδρα, αλλά και από τις διδασκαλίες και το έργο των διαδόχων του, ΠΛΩΤΙΝΟΥ, ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ, ΙΑΜΒΛΙΧΟΥ, ΩΡΙΓΕΝΟΥΣ, ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ, ΠΡΟΚΛΟΥ, ΥΠΑΤΙΑΣ (για να αναφέρω απλά μερικούς) που ίδρυσαν την περίφημη ΝΕΟΠΛΑΤΩΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ και που άσκησαν την Εκλεκτική Θεοσοφική Διδασκαλία, χάρις της οποίας ονομάστηκαν ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ, έχουμε την έννοια Θεοσοφία.

Ονομάστηκαν δε Αναλογικοί Φιλόσοφοι, γιατί ερμηνεύανε με δικό τους τρόπο, με το νόμο της αναλογίας και της αντιστοιχίας, όλες τις ιερές παραδόσεις, τους μύθους και τα μυστήρια.

 

Κατά τον Διογένη Λαέρτιο, η καταγωγή της ΘΕΟΣΟΦΙΑΣ είναι πολύ αρχαιότερη! Ως ιδρυτή της αναφέρει τον Αιγύπτιο αρχιερέα Ποτ - Άμμων που έζησε τα πρώτα χρόνια της εποχής των Πτολεμαίων.

 

Αυτή λοιπόν η Θεοσοφία, είναι το ΥΠΟΣΤΡΩΜΑ και η ΒΑΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ Παγκόσμιων Θρησκειών και κατά την γνώμη μου αυτή είναι και η ΑΙΤΙΑ που σήμερα ορισμένοι ΜΟΝΟΦΘΑΛΜΟΙ ερευνητές των θρησκειών, φαντάζονται ότι βρίσκουν "κλοπές" από τη μία θρησκεία στην άλλη…

 

 

***

Κέλσος ο Φιλαλήθης

 

 

 

 

< Προηγούμενη