< Προηγοýμενη

 

 


 

Ντßον Φüρτσιουν
(6 Δεκεμβρßου 1890 – 6 Ιανουαρßου 1946)

 
ΑυτÞ η μελλοντικÞ ειδÞμων της τελετουργικÞς μαγεßας και αποκρυφßστρια συγγραφÝας γεννÞθηκε ως ΒÜιολετ Μαßρη Φερθ (Violet Mary Firth), την 6η Δεκεμβρßου 1890, στο Μπρυν-ι-Μπßα, του Χλαντοýντνο, της Βüρειας Ουαλßας.
Η οικογÝνεια μετακüμισε στο Σþμερσετ üταν η ΒÜιολετ Þταν δþδεκα ετþν και στα δεκατÝσσερÜ της üλοι τους προσηλυτßστηκαν στην ΕπιστÞμη του Χριστοý (Ýνα δüγμα το οποßο επικεντρþνεται στη θεραπεßα των ασθενειþν δια της πßστεως). Στη συνÝχεια, Ýζησαν σε διÜφορες περιοχÝς του Λονδßνου (üπου η μητÝρα της ΒÜιολετ, ΣÜρα ΤζÝην ασκοýσε τη θεραπευτικÞ της ΧριστιανικÞς ΕπιστÞμης) και κατüπιν, μετακüμισαν στο ΛÝτσγουορθ, του ΧÝρτφορντσαúρ. Η ΒÜιολετ Þταν Üκρως ευφÜνταστη ως παιδß και εßχε κÜποιο συγγραφικü ταλÝντο, αφοý εßχε δημοσιευθεß Ýνα απü τα ποιÞματÜ της μαζß με το πορτραßτο της σε Ýνα εθνικÞς εμβÝλειας περιοδικü, το «Ο Κüσμος του νεαροý Κοριτσιοý», το 1906.
Το καλοκαßρι του 1911, üταν η ΒÜιολετ Þταν εßκοσι ετþν, οι γονεßς της αποφÜσισαν να την γρÜψουν σε Ýνα συνοικιακü κολλÝγιο. Μολονüτι το ΚολλÝγιο ΦυτοκομικÞς ΣτÜντλυ στο Γουüργουικσαúρ διÝθετε θÝσεις για νεαρÝς κυρßες με ελαφρÜ συναισθηματικÜ προβλÞματα, ο θεμελιþδης σκοπüς του Þταν η εφαρμοσμÝνη επαγγελματικÞ εκπαßδευση στην εμπορικÞ κηπουρικÞ. Διευθýντρια του κολλεγßου Þταν η εκπληκτικÞ Δρ. ΛιλλÜιας ΧÜμιλτον, η οποßα εßχε λÜβει το πτυχßο της ιατρικÞς το 1890 (πραγματικü επßτευγμα για μßα γυναßκα εκεßνης της εποχÞς) και στη συνÝχεια, εßχε ταξειδÝψει στην Ινδßα üπου εßχε ανοßξει το δικü της επιτυχημÝνο ιατρεßο στην Καλκοýτα. Το 1894, κατÜ τη διÜρκεια μßας απü τις ελÜχιστες ειρηνικÝς περιüδους μεταξý Βρετανßας και ΑφγανιστÜν, διορßστηκε γιατρüς της αυλÞς του Εμßρη του ΑφγανιστÜν. ΑυτÞ η εργασßα Þταν πλÞρης κινδýνων και αρκετÜ δαιδαλþδης εξ αιτßας διαφüρων μηχανορραφιþν στην αυλÞ, σε βαθμü που ακüμη και το φαγητü της Ýπρεπε να δοκιμÜζεται για να αποφευχθεß τυχüν απüπειρα δηλητηρßασης. Τρßα χρüνια αργüτερα, διÜφορα ΑφγανικÜ φýλα Üρχισαν να επαναστατοýν και η Δρ.ΧÜμιλτον αναγκÜστηκε να φýγει απü τη χþρα. ΕπÝστρεψε στην Αγγλßα, στο Λονδßνο, üπου και εξÜσκησε εξßσου πετυχημÝνα την ιατρικÞ, Ýως üτου απεφÜσισε να ταξειδÝψει στη Νüτιο ΑφρικÞ και να δημιουργÞσει μßα φÜρμα στο ΤρÜνσβααλ, την οποßα αργüτερα Üφησε στον αδελφü της.

Η διετÞς φοßτηση της ΒÜιολετ στο ΚολλÝγιο ΣτÜντλυ Þταν ευτυχÞς στο σýνολü της. ¸μαθε την τÝχνη της κηπουρικÞς και επßσης, εßχε την ευκαιρßα να αναπτýξει τα συγγραφικÜ της χαρßσματα, συνεισφÝροντας σε θεατρικÜ με αφορμÞ τον εορτασμü των γενεθλßων της Διευθýντριας. Ωστüσο, Ýνα τραυματικü περιστατικü το οποßο αφοροýσε στη φοβερÞ αυτÞ Διευθýντρια καθüρισε το υπüλοιπο της ζωÞς της. Λßγο μετÜ την προþθησÞ της στο προσωπικü του κολλεγßου, συγκροýστηκε με τη Διευθýντρια σχετικÜ με το πρüγραμμα ανακοýφισης των οικονομικþν που προβλημÜτιζαν την σχολÞ, το οποßο επιβÜρυνε τα δßδακτρα κÜποιων εýπορων σπουδαστþν. 

Η ΒÜιολετ αποφÜσισε να εγκαταλεßψει το ßδρυμα και Ýνα πρωß, πÞγε στο γραφεßο της Διευθýντριας, με σκοπü να ανακοινþσει την αναχþρησÞ της. Αν και η Διευθýντρια Þταν εμφανþς εκνευρισμÝνη, αποφÜσισε να αφÞσει τη ΒÜιολετ να φýγει, λÝγοντας: «Πολý καλÜ, φýγε αφοý το θες, αλλÜ πρþτα θα πρÝπει να παραδεχθεßς üτι εßσαι ανßκανη». Αγριοκοιτοýσε την κοπÝλα, λÝγοντÜς της ξανÜ και ξανÜ üτι υστεροýσε σε αυτο-εκτßμηση κι üτι Þταν ανεπαρκÞς. Αυτü συνεχßστηκε για þρες, πÜντα με την ßδια πρüταση: «Εßσαι ανßκανη και το γνωρßζεις. Δεν Ýχεις αυτοπεποßθηση και οφεßλεις να το παραδεχτεßς». Η Δρ. ΧÜμιλτον σταδιακÜ εξουθÝνωσε τη Violet Ýως üτου εκεßνη Ýφθασε σε τÝτοιο σημεßο αλλοφροσýνης, που τελικÜ παρÝδωσε τα üπλα. Χρüνια αργüτερα, γρÜφοντας ως Ντßον Φüρτσιουν (Dion Fortune) στο ΨυχικÞ ΑυτοÜμυνα, ισχυρßστηκε üτι η Δρ. ΧÜμιλτον εßχε εκδηλþσει μßα «ψυχικÞ επßθεση» εις βÜρος της χρησιμοποιþντας τεχνικÝς γιüγκα (τις οποßες εßχε πιθανÜ μÜθει στην Ινδßα) και υπνωτισμü, αφÞνοντÜς την «διανοητικü και σωματικü ρÜκος» για τρßα χρüνια. Το κατÜ πüσο Þταν πραγματικÞ αυτÞ η ψυχικÞ επßθεση (Ýχουμε μüνον την εκδοχÞ της Ντßον Φüρτσιουν για τα γεγονüτα) και το κατÜ πüσο Þταν αποκýημα της φαντασßας της νεαρÞς ΒÜιολετ Φερθ δε θα γßνει ποτÝ γνωστü, αλλÜ σßγουρα επρüκειτο για παρÜδοξη και ιδιαιτÝρως μνησßκακη συμπεριφορÜ για γυναßκα υπεýθυνη κολλεγßου για νεαρÜ κορßτσια.

ΜετÜ το συμβÜν, οι γονεßς της ΒÜιολετ την πÞραν απü το ΚολλÝγιο ΣτÜντλυ. Θα της Ýπαιρνε πολý χρüνο να συνÝλθει απü αυτÞν την ανηλεÞ και με τÝτοιο απομυζητικü τρüπο παραβßαση της θελÞσεþς της. ΑναζÞτησε τρüπους για να ανακτÞσει τον Ýλεγχο του νου της, μελετþντας ψυχολογßα και τελικÜ, γρÜφτηκε στην ΨυχιατρικÞ ΚλινικÞ του Λονδßνου για να μαθητεýσει. ¼μως, αντß να τρþει στην σπουδαστικÞ κουζßνα εκεß, επÝλεξε να περνÜ την þρα του διαλεßμματος για φαγητü στην καντßνα του κÝντρου, το οποßο διατηροýσε η ΘεοσοφικÞ Εταιρεßα, δßπλα στην σχολÞ της.

Μßα μÝρα, γεμÜτη Üκρατη περιÝργεια και επιστημονικü σκεπτικισμü, παρακολοýθησε μßα διÜλεξη στο κÝντρο αυτü περß πνευματικÞς τηλεπÜθειας. ¹ταν μεγÜλη η κατÜπληξη της ΒÜιολετ, üταν διαπßστωσε üτι μÝσω μßας σειρÜς απλþν πειραματισμþν οι οποßοι περιελÜμβαναν προβολÝς με τη μορφÞ της σκÝψης, Þταν ικανÞ να ερμηνεýσει τις εικüνες τις οποßες Ýστελνε νοητικÜ ο ομιλητÞς.

Το ενδιαφÝρον της ΒÜιολετ μεγÜλωνε συνεχþς, καθþς τα πρÜγματα γßνονταν ολοÝνα και πιο παρÜξενα. ¸νας απü τους ασθενεßς των μαθητþν της φαινüταν να Ýχει πληγεß απü ασυνÞθιστα φυσικÜ φαινüμενα. ΑυτÜ ομοßαζαν με οχλÞσεις απü κακοποιÜ πνεýματα [φαινüμενο πüλτεργκαúστ (poltergeist)] – οι πüρτες Üνοιγαν μüνες τους, ενþ τα σκυλιÜ των γειτüνων γÜβγιζαν. Η ΒÜιολετ δεν μποροýσε να βοηθÞσει κι Ýτσι, ζÞτησε τη συνδρομÞ ενüς χαρισματικοý και μυστηριþδη Ιρλανδοý, του ΜοριÜρτυ, ο οποßος μüλις εßχε επιστρÝψει απü τη Νüτιο ΑφρικÞ. Φημιζüταν üτι διÝθετε βαθιÜ γνþση των απüκρυφων ζητημÜτων.

¼λοι μαζß στο διαμÝρισμα του νεαροý Üνδρα, Ýγιναν μÜρτυρες των ßδιων φαινομÝνων – σκυλιÜ που γÜβγιζαν και πüρτες που Üνοιγαν. Ο ΜοριÜρτυ αντιλÞφθηκε μßα αüρατη παρουσßα μÝσα στο δωμÜτιο. Καθþς χαμÞλωσαν τα φþτα, παρατÞρησαν μßα αμυδρÞ λÜμψη σε μßα γωνιÜ, η οποßα προκαλοýσε μßα «αßσθηση ρßγους» üταν κÜποιος πλησßαζε το χÝρι του. Ο ΜοριÜρτυ κατεδßωξε την «οντüτητα» και την κατηýθυνε μÝσα στο δωμÜτιο του μπÜνιου, üπου την παγßδευσε μÝσα σε Ýνα μαγικü κýκλο και την κατÝστρεψε απορροφþντας την μÝσα στην ßδια της την αýρα, αφÞνοντας τον ßδιο αναßσθητο. Ωστüσο τα φαινüμενα εßχαν αντιμετωπιστεß και η υγεßα του νεαροý Üνδρα βελτιþθηκε Üμεσα.

Η μυστικιστικÞ γνþση και οι πρακτικÝς του ΜοριÜρτυ ξýπνησαν κÜτι μÝσα στη νεαρÞ ΒÜιολετ Φερθ. ¼σο εργαζüταν στην ανßα και την απομüνωση του εργαστηρßου της, Üρχισε να αναπτýσσει τις δικÝς της Ýμφυτες ψυχικÝς δεξιüτητες.

Μüνη της μÝσα σ’ Ýνα τερÜστιο κτÞριο, Üρχισε να βλÝπει μßα σειρÜ απü ορÜματα. ΑυτÞ η εμπειρßα την οδÞγησε πßσω στη βιβλιοθÞκη της ΘεοσοφικÞς Εταιρεßας üπου εßχε ανακαλýψει τα γραπτÜ της ¢ννι ΜπÝζαντ, πρþην βοηθοý της ΜαντÜμ ΜπλαβÜτσκυ και νυν ΠροÝδρου της ΘεοσοφικÞς Εταιρεßας. ΜÝσα στην Αρχαßα Σοφßα βρÞκε αναφορÝς στην «Αδελφüτητα της ΜεγÜλης ΛευκÞς ΣτοÜς» και στην ιεραρχßα των μυστþν οι οποßοι συνεχþς επιτηροýν την ανÝλιξη της ανθρωπüτητας. Το Ýργο αυτü ανÝφερε üτι «üλοι üσοι αναζητοýν αυτοýς τους ΔιδασκÜλους» θα μποροýσαν να επικοινωνÞσουν μαζß τους. ΑυτÞ η ιδÝα Üγγιξε Ýνα ευαßσθητο σημεßο της ΒÜιολετ.
Η ανÜγκη της να επικοινωνÞσει με τους ΔιδασκÜλους την εßχε κυριεýσει σε τÝτοιο βαθμü, που ακüμη και τα üνειρÜ της εßχαν επηρεαστεß απü τον ßδιο πüθο. Σε κÜποιο ιδιαßτερα αξιομνημüνευτο και ζωηρü üνειρο (Þ ßσως üραμα) βρÝθηκε στα ΙμαλÜια μαζß με δýο απü τους ΔιδασκÜλους. ΑυτÞ η εμπειρßα την Ýκανε να αντιληφθεß üτι εßχε γßνει δεκτÞ να μαθητεýσει κι üτι Ýπρεπε να ξεκινÞσει την αναζÞτησÞ της για βαθýτερη γνþση.

¸τσι και Ýκανε και το 1919 Ýγινε μÝλος ενüς αποκρυφιστικοý τÜγματος το οποßο διοικοýσε ο Θßοντορ ΜοριÜρτυ. ¸γινε ο πρþτος της εσωτερικüς δÜσκαλος και ο Üνθρωπος του οποßου οι αποκρυφιστικÝς μÝθοδοι και ιδÝες επρüκειτο να την επηρεÜσουν Ýντονα, üπως η ßδια αναγνþρισε üταν εμπνεýστηκε τον χαρακτÞρα του Δρ. ΤαβερνÝ σε μßα σειρÜ δοκιμßων με τßτλο Τα μυστικÜ του Δρ. ΤαβερνÝ, απü τον ΜοριÜρτυ. Αργüτερα την ßδια χρονιÜ μυÞθηκε στο Ναü ¢λφα και ΩμÝγα του ¢στρου του Πρωινοý (Stella Matutina) – Üλλοτε γνωστü ως το πρωτοπüρο Αγγλικü τÜγμα μαγεßας Ερμητικü ΤÜγμα της ΧρυσÞς ΑυγÞς. ΕπικεφαλÞς του Ναοý Þταν ο μυθιστοριογρÜφος Τζ.Γ. Μπρüντι-¢ινς, συγγραφÝας αρκετþν ιδιαßτερα αξιοσημεßωτων μυθιστορημÜτων πÜνω στην τÝχνη της μαγεßας και μÝσω εκεßνου η ΒÜιολετ Ýμαθε πþς να χρησιμοποιεß τις φυσικÝς ψυχικÝς της ικανüτητες.

Εκεßνη την περßοδο η ΒÜιολετ Φερθ υιοθÝτησε το απüφθεγμα Deo Non Fortuna (το οποßο Þταν και απüφθεγμα της οικογÝνειας Φερθ)  - απü το Θεü, üχι απü τýχη – ως το μαγικü της üνομα Ντßον Φüρτσιουν. Ωστüσο σýντομα απογοητεýτηκε απü την ΧρυσÞ ΑυγÞ και τις μαγικÝς πρακτικÝς της, βρßσκοντας üτι αποτελεßται κυρßως απü χÞρες και «εριστικοýς ψαρομÜλληδες». Ωστüσο μÝσα στο ΤÜγμα βρÞκε βοÞθεια και υποστÞριξη σε μßα παλιÜ οικογενειακÞ φßλη, τη ΜÝιγια ΚÝρτις-ΓουÝμπ, η οποßα Þταν παροýσα στις πρþτες πειραματικÝς προσπÜθειες της Ντßον Φüρτσιουν ως διÜμεσο επικοινωνßας (μÝντιουμ), μßα ικανüτητα την οποßα ανÝπτυξε και διατÞρησε μÝχρι το θÜνατü της.
Παρþν σε παρüμοιες αποκρυφιστικÝς τελετουργικÝς εργασßες στο ΓκλÜστονμπερι, του Σþμερσετ, Þταν ο αρχιτÝκτονας και αρχαιοδßφης ΦρÝντερικ ΜπλÜι Μποντ. Το 1907 ο Μποντ εßχε προσληφθεß για να ενεργÞσει ανασκαφÞ για τα ερεßπια του Αβαεßου του ΓκλÜστονμπερι κι εκεßνος μυστικÜ εßχε στρατολογÞσει Ýνα διÜμεσο, τον επονομαζüμενο Τζων ¢λλεν ΜπÜρτλεττ, να τον βοηθÞσει και να του υποδεßξει το μÝρος στο οποßο θα Ýπρεπε να σκÜψει. Με τη μÝθοδο της αυτüματης γραφÞς σαν οδηγü Ýφτιαξαν χÜρτες οι οποßοι τους οδÞγησαν στην ανακÜλυψη τüσο του παρεκκλησßου Σεντ Μαßρη, üσο και του παρεκκλησßου ¸ντγκαρ. Εντοýτοις, üταν το 1918 ο Μποντ αποκÜλυψε τις μεθüδους τις οποßες εßχε χρησιμοποιÞσει, στο βιβλßο του Η Πýλη της ΑνÜμνησης (The Gate of Remembrance), του απαγορεýθηκε η οποιαδÞποτε περαιτÝρω ασχολßα με το Αβαεßο, το οποßο πλÝον σÞμερα ανÞκει στην ΑγγλικανικÞ Εκκλησßα.
Μßα μαγικÞ βραδυÜ, υπü το σεληνüφως, το 1922, στο ΤσÜλις ΓουÝλ, του ΓκλÜστονμπερι, η Ντßον Φüρτσιουν συνÜντησε τον Τσαρλς Τüμας ΛÜβντεú, ανþτερο στÝλεχος της επιχεßρησης των τραμ του Λονδßνου. Μολονüτι Þταν περßπου δεκαÝξι χρüνια μεγαλýτερüς της, αμÝσως συνδÝθηκαν και απü τüτε οι ζωÝς τους ενþθηκαν και στις αποκρυφιστικÝς τελετουργικÝς εργασßες.
Το γεγονüς üτι γνωρßστηκαν στο ΓκλÜστονμπερι εßναι απüλυτα φυσικü, αφοý αυτüς ο αρχαßος και ιερüς τüπος αποτελοýσε ανÝκαθεν σημεßο αναφορÜς για την Ντßον Φüρτσιουν, η οποßα εßχε δημιουργÞσει μßα βαθιÜ πνευματικÞ σχÝση μαζß του. Το 1924, η δικÞ της εσωτερικÞ ομÜδα ανÝγειρε Ýνα οßκημα απüμαχων αξιωματικþν του στρατοý στους πρüποδες του βρÜχου του ΓκλÜστονμπερι, ονομÜζοντας το χþρο ΤσÜλις ¼ρτσαρντ (Οπωρþνας του Δισκοπüτηρου). Αυτü το οßκημα απετÝλεσε την πρþτη Ýδρα της «Αδελφüτητας του Εσωτερικοý Φωτüς», η οποßα αργüτερα μετονομÜστηκε σε Κοινωνßα του Εσωτερικοý Φωτüς.

Το 1927 Þταν μßα χρονιÜ με ποικßλα γεγονüτα για την Ντßον Φüρτσιουν. Στις 6 Απριλßου αυτÞς της χρονιÜς, καταχωρÞθηκε ο γÜμος της με τον Δρ. Τüμ
ας ΠÝνρυ ¸βανς στο Ληξιαρχεßο του ΠÜντινγκτον. ΚατÜ την ßδια περßοδο αντιμετþπιζε προβλÞματα μÝσα στο ΤÜγμα ¢λφα και ΩμÝγα, με την πρωθιÝρεια Μüινα ΜÜδερς, μßα χαρισματικÞ αποκρυφßστρια, ψυχικü Üτομο, γνþστρια της τελετουργικÞς μαγεßας και σýζυγο του ΜακγκρÝγκορ ΜÜδερς, ενüς απü τους ιδρυτÝς της ΧρυσÞς ΑυγÞς.
ΜÝρος του προβλÞματος προερχüταν απü το üτι η Φüρτσιουν εßχε δημιουργÞσει δικÞ της ομÜδα με δικü της τυπικü εργασßας μÝσα στο ¢λφα και ΩμÝγα και üταν η Μüινα ΜÜδερς το συνειδητοποßησε, θεþρησε πως δημιουργοýσε μßα σοβαρÞ απειλÞ για το ßδιο το ΤÜγμα. ΠεραιτÝρω προβλÞματα προÝκυψαν με την Ýκδοση των μικρþν αποκρυφιστικþν ιστοριþν της Φüρτσιουν (Τα ΜυστικÜ του Δρ. ΤαβερνÝ) και ακüμη περισσüτερο με την δημοσßευση μßας σειρÜς Üρθρων για την ΑποκρυφιστικÞ Επιθεþρηση (τα οποßα αργüτερα εκδüθηκαν ως ΥγιÞς Αποκρυφισμüς) για τα οποßα η Μüινα ΜÜδερς, η οποßα πßστευε σθεναρÜ στην αναγκαιüτητα της μυστικüτητας, Ýνοιωθε üτι πρüδιδαν τα μυστικÜ του ΤÜγματος.

Ωστüσο, Þταν προφανÝς üτι Ýνας νεομυοýμενος στο ΤÜγμα μαγεßας το οποßο Þταν πλÝον της Μüινα, δε θα μποροýσε να Ýχει προχωρÞσει σε τÝτοιο ικανοποιητικü βαθμü που να Ýχει προσεγγßσει τÝτοια «μυστικÜ». Ακολοýθως, ο ΜÜδερς απÝπεμψε την Φüρτσιουν διüτι δε διÝκρινε να εκπÝμπονται τα ορθÜ σýμβολα στην αýρα της, «μßα απüλυτα αδιÜσειστη κατηγορßα» üπως εßπε αργüτερα η Ντßον Φüρτσιουν. Τον Ιοýλιο της επüμενης χρονιÜς, η Μüινα ΜÜδερς πÝθανε σε ηλικßα 63 ετþν.
Στο Χειμερινü ΗλιοστÜσιο του 1928, δημιουργÞθηκαν τα «ΜικρÜ ΜυστÞρια της Αδελφüτητας του Εσωτερικοý Φωτüς» κι Ýτσι, η Αδελφüτητα θεμελιþθηκε τελετουργικÜ. Το 1927 Þταν επßσης η χρονιÜ που η Ντßον Φüρτσιουν εξÝδωσε το πρþτο της «αποκρυφιστικü» μυθιστüρημα, Ο Δαιμονικüς ΕραστÞς. Το 1928 κυκλοφüρησε το πρþτο της μη φανταστικü αποκρυφιστικü εγχειρßδιο Τα ΕσωτερικÜ ΤÜγματα και το ¸ργο τους και αμÝσως μετÜ το Η Εκπαßδευση και το ¸ργο ενüς ΜυημÝνου. Το 1930 εκδüθηκε το ΨυχικÞ ΑυτοÜμυνα, ßσως το πιο γνωστü της Ýργο.
¸να ιδιαßτερα αξιοσημεßωτο γεγονüς το οποßο περιγρÜφεται στο ΨυχικÞ ΑυτοÜμυνα δεßχνει üτι, üπως η Γαλλßδα μυστικßστρια και ταξειδιþτης ΑλεξÜντρα ΝτÝιβιντ-Νηλ, Ýτσι και η Ντßον Φüρτσιουν εßχε την ικανüτητα να δημιουργεß ορατÝς σκεπτομορφÝς οι οποßες μποροýσαν να υπÜρχουν ανεξÜρτητα απü το δημιουργü τους. Σε δεδομÝνη στιγμÞ που σκεφτüταν Ýντονα κÜποιον ο οποßος την εßχε εκνευρßσει, λÝει χαρακτηριστικÜ üτι «σχημÜτισε τυχαßα Ýναν λυκÜνθρωπο». Εßχε ξαπλþσει στο κρεββÜτι σχηματßζοντας νοερÜ την εικüνα του ΦÝνριρ, του μυθικοý Σκανδιναβικοý τερατüμορφου λýκου, üταν αισθÜνθηκε την παρουσßα ενüς μεγÜλου γκρι λýκου. Μολονüτι «τüτε δεν εßχε καμμßα γνþση για την τÝχνη δημιουργßας στοιχειακþν», εßχε αθÝλητα βρει τη σωστÞ μÝθοδο επßκλησÞς τους. ΠροτρÝποντας τον λýκο του λÝει, «ΕÜν δεν μπορεßς να κÜτσεις φρüνιμα, θα χρειαστεß να βρεθεßς στο πÜτωμα». Τüτε, το κτÞνος εξαφανßστηκε μÝσα απü τον τοßχο. Αργüτερα, αποκαλýφθηκε üτι μßα Üλλη κÜτοικος του σπιτιοý εßχε δει τα μÜτια του λýκου στη γωνßα του δικοý της δωματßου. Η Φüρτσιουν κÜλεσε το ζþο να επιστρÝψει σ’ εκεßνη, ενþ την ßδια στιγμÞ πρüσεξε μßα λεπτÞ χορδÞ να το συνδÝει μαζß της. Οραματιζüμενη τον εαυτü της να σχεδιÜζει την υπüσταση του λýκου κατÜ μÞκος της χορδÞς, κατÜφερε να το διαλýσει.
Στο βιβλßο της Η ΜυστικÞ ΚαμπÜλα, το οποßο εκδüθηκε το 1936 και ακüμη σÞμερα μελετÜται ευρÝως, η Ντßον Φüρτσιουν Üνοιξε νÝους δρüμους στην χρησιμüτητα της ΚαμπÜλα ως ενüς εκ των κλειδιþν της ΔυτικÞς ΜυστικÞς ΠαρÜδοσης. Σε αυτü αλλÜ και στα περισσüτερα απü τα Üλλα μη μυθιστορηματικÜ αποκρυφιστικÜ Ýργα της παρουσιÜζει και εξηγεß συχνÜ εκπληκτικü εσωτεριστικü και τελετουργικü υλικü με Ýναν επαρκÞ και προσγειωμÝνο τρüπο καθιστþντας Ýτσι το υλικü αυτü προσιτü ακüμη και για τον πιο ανεκπαßδευτο. Το «Κοσμικü Δüγμα» εßναι λιγüτερο εýκολο για το μÝσο αναγνþστη, κυρßως επειδÞ εßχε γραφτεß για μυημÝνους. Εßχε ληφθεß μÝσω πνευματικÞς επικοινωνßας και προοριζüταν περισσüτερο για διαλογισμü παρÜ ως απλü εγχειρßδιο μαγεßας. Ωστüσο, αυτü το βιβλßο αποτελεß τη βÜση της αποκρυφιστικÞς της εργασßας, το οποßο η ßδια χαρακτÞρισε κÜποια στιγμÞ ως «αναβßωση των αρχαßων Μυστηρßων». Στα ευρεßας γκÜμας και συχνÜ εντυπωσιακÜ αποκρυφιστικÜ της μυθιστορÞματα, üπως τα Ο Τραγοπüδαρος Θεüς (1936), Ο Φτερωτüς Ταýρος (1936) και Η ΙÝρεια της ΘÜλασσας (1938), συναντÜμε πÜλι λεπτομÝρειες πρακτικÞς αλλοτινþν μυστικþν εσωτερικþν τυπικþν και γνþσης, παρουσιαζομÝνων μÝσα απü τη φαντασßα, ως προσπÜθεια απü πλευρÜς της να μεταδþσει σε üσο το δυνατüν μεγαλýτερο κοινü τις εσωτερικÝς και αποκρυφιστικÝς πρακτικÝς.
Στις αρχÝς της δεκαετßας του 1930 η Κοινωνßα του Εσωτερικοý Φωτüς εßχε αποκτÞσει Ýνα οßκημα σε περιοχÞ του ΚουÞνσμπορο, στο ΜπÝισγουοτερ, στο Λονδßνο, το οποßο δεν αποτελοýσε μüνο Ýδρα της στοÜς μαγεßας αλλÜ επßσης παρεßχε κατÜλυμα σε κÜποια μÝλη, συμπεριλαμβανομÝνης της Ντßον Φüρτσιουν και του συζýγου της Δρ. ΠÝνρυ ¸βανς. Ο Οπωρþνας του Δισκοπüτηρου Þταν πλÝον επßσημα το Üδυτü τους για διαλογισμü. Απü εκεßνη την στιγμÞ, η Κοινωνßα Ýγινε μßα υψηλοý επιπÝδου μυητικÞ σχολÞ και παρεßχε εντυπωσιακÝς και ποικßλες διαλÝξεις επß του αποκρυφισμοý, αρκετÝς απü τις οποßες Þταν της ßδιας της Ντßον Φüρτσιουν. Ο ¢λιστερ ΚρÜουλυ παρακολοýθησε μερικÝς τÝτοιες διαλÝξεις περß τα τÝλη του 1930 και εßχε σε ιδιαßτερη εκτßμηση τις ικανüτητες της Ντßον Φüρτσιουν στην τελετουργικÞ μαγεßα, ενþ της Ýστειλε και Ýνα αντßτυπο του δικοý του Βιβλßου του Θωθμε ιδιüχειρη αφιÝρωση. Λßγα χρüνια αργüτερα η Ντßον πÞγε να συναντÞσει τον ΚρÜουλυ στο ΧÝιστινγκς και μετÜ ξεκßνησαν να αλληλογραφοýν, αλλÜ δυστυχþς Ýχει χαθεß κÜθε ßχνος αυτÞς της αλληλογραφßας μÝχρι σÞμερα.
ΚατÜ τη διÜρκεια του ΔευτÝρου Παγκοσμßου ΠολÝμου το κτÞριο της Κοινωνßας υπÝστη ζημιÝς μετÜ απü βομβαρδισμü της περιοχÞς ΚουÞνσμπορο, αλλÜ δεν Þταν σοβαρÝς κι Ýτσι, μπüρεσαν να επιστρÝψουν μετÜ απü μερικÝς εβδομÜδες. Στα τÝλη του 1945 η Ντßον Φüρτσιουν αισθÜνθηκε μßα αδιαθεσßα και τις πρþτες μÝρες του Ιανουαρßου του 1946 εισÞχθη στο νοσοκομεßο του Μßντλσεξ, στο Λονδßνο, πÜσχοντας απü λευχαιμßα. Λßγες μÝρες αργüτερα, την 6η Ιανουαρßου του 1946, πÝθανε σε ηλικßα 55 ετþν και ενταφιÜστηκε στο ΓκλÜστονμπερι. Η Κοινωνßα του Εσωτερικοý Φωτüς συνÝχισε την δρÜση της και μετÜ το θÜνατο της Ντßον Φüρτσιουν, ενþ το 1960 η Ýδρα της μεταφÝρθηκε στην οδü Στηλ, στο Λονδßνο. ΣÞμερα, παραμÝνει μßα μυητικÞ σχολÞ παρÝχοντας τεχνικÝς της ΔυτικÞς εσωτερικÞς παρÜδοσης.
Η πρωτοποριακÞ επιρροÞ της Ντßον Φüρτσιουν εßναι ολοφÜνερη σε ανθρþπους της νÝας εποχÞς, σýγχρονους αποκρυφιστÝς, μÝλη της Γουßκα, ΠαγανιστÝς και Τελετουργικοýς ΜÜγους. ΑυτÞ η επιρροÞ δε βιþνεται μüνο μÝσα απü τις διδασκαλßες της Κοινωνßας του Εσωτερικοý Φωτüς και των διαφüρων σχετικþν οργανþσεων, αλλÜ επßσης μÝσα απü τα βιβλßα της και τα αποκρυφιστικÜ της εγχειρßδια, αρκετÜ απü τα οποßα εßναι ακüμη και σÞμερα πολý δημοφιλÞ. Ο συνδυασμüς της βαθιÜς εσωτερικÞς γνþσης με τις αντιλÞψεις της ΓιουνγκιανÞς ψυχολογßας και με μßα σαφÞ και σοβαρÞ προσÝγγιση στην αποκρυφιστικÞ συγγραφÞ και διδασκαλßα γÝννησαν ßσως την πιο προσιτÞ και φυσικÜ χαρισματικÞ αποκρυφßστρια του 20ου αιþνα.


Zadok the priestess 

Βιβλιογραφßα
Cavendish, Richard. Encyclopedia of the Unexplained. London, Routledge and Kegan Paul, 1974
Chapman, Janine. Quest for Dion Fortune. Maine, Samuel Weiser, Inc. 1993
Fielding, Charles, & Collins, Carr.  The Story of Dion Fortune. Loughborough, Thoth Publications. 1998.
Fortune, Dion. ΨυχικÞ ΑυτοÜμυνα. Εκδüσεις ΙÜμβλιχος.
Fortune, Dion. Η ΜυστικÞ ΚαββÜλα. Εκδüσεις ΙÜμβλιχος.
Greer, Mary K. Women of the Golden Dawn. Rochester, Park Street Press. 1995.
Knight, Gareth. Dion Fortune and the Inner Light. Loughborough, Thoth Publications. 2000.
Richardson, Alan. Priestess. The Life and Magic of Dion Fortune. Wellingborough, Northamptonshire, The Aquarian Press. 1987.
Aν θÝλετε να παρακολουθÞσετε την σχετικÞ συζÞτηση στην ΑγορÜ μας, χρησιμοποιÞστε το σýνδεσμο εδþ.
(Για να δημοσιεýσετε σχüλιü σας, θα πρÝπει να εγγραφεßτε.)

 

< Προηγοýμενη