Μυστήρια

Μυστικές αδελφότητες, εταιρείες, αποκρυφισμός κ.λ.π.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τετ Ιούλ 20, 2005 12:57 am

Φίλε Πασχάλη, προσωπικά δε θα ήθελα να θίξω καν αυτή την παράμετρο.

Επιτρέψτε μου όμως, αγαπητοί φίλοι, γενικά να θεωρώ (προσωπική άποψη εκφράζω) ότι η αυτοθυσία, στην οποία αναφέρεστε, είναι καθαρά Χριστιανική "εφεύρεση".

Δεν πιστεύω στην αυτοθυσία παρά μόνον σε άκρως αδιέξοδες καταστάσεις.

Κάποτε διάβασα τις σκέψεις κάποιου Έλληνα στοχαστή, του οποίου το όνομα δυστυχώς δε θυμάμαι αυτή την στιγμή, αλλά έλεγε μεταξύ άλλων:

Είναι ψυχική νόσος πλέον, το ότι συνδυάζουμε την επίτευξη στόχων με το θάνατο.
Πραγματικός ήρωας είναι αυτός που πετυχαίνει μένοντας ζωντανός.

Όλα είναι θέμα στάσης ζωής (προσθέτω εγώ).

Παρά ταύτα, προτείνω να συνεχίσουμε επί του θέματος και νομίζω, ότι ήρθε η στιγμή, να εξετάσουμε, ποιά ήταν η εσωτερική λειτουργία των Μυστηρίων και με ποιό τρόπο επιδρούσαν στην ανθρώπινη υπόσταση.

Βασίστηκαν πάνω σε δύο θεμελιώδεις αρχές:

  • Την ύπαρξη μίας θείας πνευματικής πηγής, την οποία ταύτιζαν με τη Θεότητα, και
  • σε μία τεχνική, μέσω της οποίας ήταν δυνατό να προσεγγίσουν αυτή την Πηγή ή Θεότητα.

Η ανθρώπινη συνείδηση, για την αντίληψη αυτών των πραγμάτων, έχει συγκεκριμένα επίπεδα αναφοράς.

  • Το νου,
  • το συναίσθημα,
  • την αίσθηση, και
  • την ασυνείδητη γνώση.


Έται λοιπόν, για να γίνει προσιτή η ιδέα της Θεότητας χρησιμοποιούνται τα σύμβολα.
Σύμβολα, τα οποία είναι κατανοητά στο νου, εικόνες οι οποίες διεγείρουν συγκεκριμένα συναισθήματα, τελετουργικές πράξεις οι οποίες προκαλούν ιδιαίτερη αίσθηση.
Η καθορισμένη τους διάταξη επενεργεί στο ασυνείδητο, έλκοντας την αντίστοιχη αποθηκευμένη γνώση του.
Το καθοδικό ρεύμα της θεϊκής έμπνευσης συναντιέται με το ανοδικό ρεύμα της ασυνείδητης γνώσης.
Στο σημείο συνάντησής τους βρίσκεται η ανθρώπινη συνείδηση, μετέωρη ανάμεσα στο Ύψος και το Βάθος, έτοιμη να γευθεί την εμπειρία της γνώσης του Μακρόκοσμου και του Μικρόκοσμου.

Χρησιμοποίησαν ένα είδος θείου δράματος, το οποίο ήταν η βάση του μυητικού τυπικού.
Περιέκλειε ένα πλήθος από εικόνες - όψεις της Θεότητας - και μέσω αυτών έφερνε τον άνθρωπο σε επαφή με τη θεία του αρχή.
Στη διάρκεια αυτού του δράματος, ο μυούμενος συμπάσχει με τη Θεότητα, ταυτίζεται μαζί της και έχει την εμπειρία της δράσης της.
Υποψήφιος και τελετουργοί αποκτούσαν την ευκαιρία να ευθυγραμμιστούν με τις όψεις του ίδιου τους του εσωτερικού εαυτού.
Η τέλεση του δράματος δημιουργούσε τις προϋποθέσεις για να σπάσει η κρούστα της υλικής πραγματικότητας.
Έτσι, ο μυημένος περνούσε μέσα από τον τοίχο, ο οποίος του έκρυβε μία άλλη πραγματικότητα, δίνοντάς του την ευκαιρία να εισδύσει στα εσωτερικά του άδυτα.

Μπορεί να ρωτήσει κάποιος:
Πώς είναι δυνατό να επιτευχθούν αυτά τα πράγματα με την τέλεση ενός δράματος, το οποίο θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μία καλή θεατρική παράσταση :?:

Οι θεϊκές εικόνες, στην προκειμένη περίπτωση, δεν είναι απλά σχεδιάσματα για τη διέγερση της φαντασίας - αν και αυτό είναι ένα πολύ μικρό μέρος της ερμηνείας τους.
Είναι Αρχέτυπα - σύμβολα, τα οποία κρύβουν μέσα τους δύναμη αιώνων ανθρώπινης λατρείας και σκέψης γύρω από τη θεϊκή τους υπόσταση.

Ζωντανεύοντας ο μυητής αυτά τα σύμβολα στο εσωτερικό μάτι του υποψηφίου, απελευθερώνει τις αρχετυπικές τους δυνάμεις.
Έτσι, τα νοητικά ερεθίσματα, η συγκινησιακή έξαρση από τη συμμετοχή στο θείο δράμα, η φυσική ανταπόκριση του σώματος μέσα από τελετουργικούς σχηματισμούς, ξυπνάνε τη σοφία του δράκοντα μέσα στο είναι.
Η ασυνείδητη γνώση γίνεται μέρος της συνειδητής ύπαρξης και για μία στιγμή ο μυούμενος αντικρύζει τη Θεότητα μέσα του. Γίνεται μία αντανάκλαση του μακρόκοσμου και αναγνωρίζει ότι είναι η ίδια η Θεότητα ενσαρκωμένη.

Αυτή η στιγμή είναι αρκετή, για να διατηρηθεί η θεϊκή ανάμνηση για πάντα.
Έτσι, η ανθρώπινη ζωή αλλάζει.

Το πόσο επιδρούν τα σύμβολα στην ανθρώπινη ζωή και προσωπικότητα είναι κάτι, το οποίο έχει γίνει πολύ καλά αντιληπτό μέχρι τις μέρες μας.
Είναι ιστορικά αποδεκτό ότι η δημιουργία του θεάτρου οφείλεται στις μυστηριακές τελετές.
Και σε όλες τις εποχές, μέσα από τις θεατρικές παραστάσεις, κρυβόταν η προσπάθεια να δώσουν κάποιο μήνυμα και να διεγείρουν κάποια συναισθήματα στους ανθρώπους.
Πολλοί λένε, ότι η επιτυχία μίας θεατρικής παράστασης εξαρτάται από το αν θα ταυτιστεί ή όχι ο θεατής με τους ήρωες - ηθοποιούς.
Αυτό έγινε πιο φανερό τον 20ο αιώνα, όταν αναπτύχθηκε η τέχνη του κινηματογράφου.
Δεν είναι λίγες οι φορές, κατά τις οποίες άνθρωποι ταυτίστηκαν τόσο πολύ με τους ήρωες στην οθόνη, ώστε προσπάθησαν να μιμηθούν τη ζωή τους, είτε καλή ήταν αυτή είτε όχι.
Όλοι ξέρουμε, ότι μέχρι και εγκλήματα έχουν γίνει από ανθρώπους, μόνο και μόνο γιατί αυτοί επηρεάστηκαν από τον ήρωα κάποιας ταινίας.

Ελπίζω να μη σας κούρασα. :oops:
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Τετ Ιούλ 20, 2005 2:00 am

Έχω ένα κακό.

Δεν ξεδιπλώνω ποτέ απόλυτα τη σκέψη μου.

Αυτό γίνετε γιατί δεν θέλω να οδηγώ κανέναν προς μια κατεύθυνση, αλλά θέλω να οδηγεί ο καθένας τη σκέψη του εκεί που ο ίδιος επιθυμεί και ορίζει.
Μέσα από το διάλογο αυτό προχωράει και η κουβέντα, αλλά και η αναζήτηση του καθένα μας.

Ο αγαπητός μου Gothic πολύ σωστά είπε ότι είπε περί θυσίας, αυτό που επέλεξα εγώ είναι να μείνω στον αποσυμβολισμό της.

Η θυσία του Ιησού π.χ. έχει ΚΑΙ συμβολική σημασία, όμως ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ως πραγματικότητα και το τι αυτό μετέπειτα επέφερε. Απλά εγώ επέλεξα να απαντήσω μόνο σ’ ότι αφορά τα του συμβολισμού.

Συμπαθάτε με. :oops:
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τετ Ιούλ 20, 2005 9:34 am

Ο Secondborn έγραψε:
Αυτοί που δημιούργησαν τις προϋποθέσεις δολοφονήθηκαν, φυλακίσθηκαν, διαπομπεύτηκαν, από αυτούς που τους ακολούθησαν και από αυτούς που ελευθέρωσαν.



"... "Θυσία". Μια λέξη που θα άρμοζε γάντι στους εν τη κορυφή της πυραμίδος και στο σκοπό αυτών.
Πρέπει να θυσιαστούν κάποιοι για την επίτευξη μιας ανώτερης Ιδέας..."


Την καλημέρα μου σε όλους τους φίλους...

Καλέ μου Δευτερογεννημένε, η μία εκδοχή είναι έτσι όπως ακριβώς το λες και εσύ και ο φίλος μας Ράμογλου...

Προσωπικά, αυτό που βλέπω στη ΘΥΣΙΑ είναι και πάλι ο εαυτός ΜΑΣ...
Αυτοί οι "κάποιοι" δεν είναι άλλοι παρά ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ...
Σε "άλλη" κατάσταση ΒΕΒΑΙΩΣ, αλλά είμαστε ΕΜΕΙΣ...

Συμφωνώ με το καλό μας Gothic σε αυτό που μας έθεσε υπόψιν μας σχετικά με την ΥΨΗΛΗ τελετουργία και την επίτευξη των "υψηλών" στόχων...
Φυσικά ΟΤΑΝ και ΕΦΟΣΟΝ υπάρξει ΕΠΙΤΕΥΞΗ, που σε μια άλλη θρησκευτικοφιλοσοφικη άποψη αυτό αποκαλείται ΕΝΩΣΗ / ΤΑΥΤΙΣΗ, ο τελών το μυστήριο της ΘΥΣΙΑΣ, πλέον δεν βλέπω το λόγο να "παραμένει" στα ΕΔΩ...
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ σίγουρα, αλλά το θεωρώ σημαντικό για να σας το θέσω υπόψιν σας φίλοι μου...

Και μιας και μιλήσαμε για την ΘΥΣΙΑ, ανατρέχω σε ένα μεγάλο διανοητή του Δυτικού Αποκρυφισμού, στον γνωστό (σε πολλούς :wink: ) Sedir και σε ένα του αυτοτελές πόνημά του με τίτλο "Η Θυσία του Μαθητή"
Εκεί κάνει μια αναφορά στην ΑΡΧΑΙΟΤΑΤΗ ανάγκη του ανθρωπίνου ΕΛΛΟΓΟΥ όντος, στο να προσφέρει ΘΥΣΙΑ στην Υπέρτατη και αδιόρατη Αρχή...

Αναφέρει λοιπόν ο Sedir ότι κάποιος σοφός Βραχμάνος ονόματι Κατοπάθα, δίδασκε πώς ΟΛΟΚΛΗΡΗ η Δημιουργία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ παρά μια τεράστια ΣΥΝΕΧΗΣ θυσία, η Πρώτη & η Έσχατη και αυτό ΓΙΑΤΙ ο Κύριος (Πρατζαπάτι, όπου στον Βραχμανισμό, είναι ΕΠΤΑ και καλούνται ως οι Χορηγοί της Ζωής επάνω στην Γη, των οποίων ΕΠΤΑ η σύνθεση, μας αποκαλύπτει το όνομα του Μπράχμα), σε αυτή την Πρώτη & Έσχατη Θυσία, προεδρεύει ΚΑΙ ως Ιερέας ΚΑΙ ως Θυσιαζόμενος ΚΑΙ ως παράγων της Θυσιαστικής Τελετής (δηλαδή το ΠΥΡ) αλλά ΚΑΙ ως Αποδέκτης ή Ευεργετούμενος...

Και μάλλον κάπως έτσι θα πρέπει να είναι τα πράγματα φίλοι μου...
Ο Ύψιστος Διδάσκαλος των Χριστιανικών Δογμάτων ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ αυτών, ο Ιησούς Χριστός, αυτό ακριβώς δεν έπραξε κατά το πέρασμά του από τον γκριζόμαυρο πλανήτη μας;;;

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Τελευταία επεξεργασία από Κέλσος ο Φιλαλήθης σε Τετ Ιούλ 20, 2005 10:17 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Τετ Ιούλ 20, 2005 9:58 am

Η Zadok the priestess έγραψε:"...Επιτρέψτε μου όμως, αγαπητοί φίλοι, γενικά να θεωρώ (προσωπική άποψη εκφράζω) ότι η αυτοθυσία, στην οποία αναφέρεστε, είναι καθαρά Χριστιανική "εφεύρεση"..."


"...Κάποτε διάβασα τις σκέψεις κάποιου Έλληνα στοχαστή, του οποίου το όνομα δυστυχώς δε θυμάμαι αυτή την στιγμή, αλλά έλεγε μεταξύ άλλων:

Είναι ψυχική νόσος πλέον, το ότι συνδυάζουμε την επίτευξη στόχων με το θάνατο.
Πραγματικός ήρωας είναι αυτός που πετυχαίνει μένοντας ζωντανός..."


Αγαπητή μου Ιέρεια, καλημέρα και σε σένα...

Νομίζω πώς τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι όπως μας τα παρουσιάζεις :roll:
Να σου θυμίσω την ΘΥΣΙΑ του Κρίσνα (του οποίου ο ΣΤΑΥΡΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ έκανε πολλά μυαλά να ΥΠΟΘΕΤΟΥΝ άλλα από όσα υποκρύπτει η ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ :wink: )...

Αλλά και το σάλτο που έδωσε ο Κάλανος στην πυρά για να ΔΕΙΞΕΙ ΤΗΝ ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΩΝ καταστάσεων στον Αλέξανδρο τον Μακεδόνα, μήπως και αυτό δεν είναι μια αυτοθυσία;

Και σε ότι έγραψε αυτός ο Έλληνας στοχαστής, έχω τις αντιρρήσεις μου :oops:
Καταρχάς (το έχω ξαναδιατυπώσει αυτό σε ανάλογο θέμα), η Ψυχή ΔΕΝ ΝΟΣΕΙ ούτως ώστε να τις αποδίδουμε ασθένειες...
Αναλύοντας ΟΜΩΣ και την έννοια του ΘΑΝΑΤΟΥ και πάλι δεν μπορώ να αντιληφθώ το ΓΙΑΤΙ ΜΕΣΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ, να ΜΗΝ μπορώ να επιτύχω τον "στόχο μου" :?:

Γνωρίζω ΦΥΣΙΚΑ ότι αυτή η ΕΠΙΤΕΥΞΗ ( μέσο του ΘΑΝΑΤΟΥ), δεν θα είναι η ΜΟΝΙΜΗ εκείνη επιθυμητή κατάσταση, ΑΛΛΑ ας ΜΗΝ υπερβάλουμε κιόλας λέγοντας ότι: "ο πραγματικός ήρωας είναι αυτός που παραμένει ΖΩΝΤΑΝΟΣ" :!: :!: :!:

Γιατί θα σπεύσω να ρωτήσω τον στοχαστή αυτόν, για πόσο χρόνο ΘΑ παραμένεις ΖΩΝΤΑΝΟΣ αγαπητέ μου :?:

Περιττό να θέσω ότι μετά ΒΔΕΛΥΓΜΙΑΣ αποκυρίτω την αυτοκτονία ως ένα συγκαλυμμένο είδος "αυτοθυσίας"...

Την καλημέρα μου σε όλους,

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Τετ Ιούλ 20, 2005 12:37 pm

Αγαπητή Zadok,

Πολύ όμορφη η ανάλυσή σου, σε ευχαριστώ .....


Μιλήσατε για θυσία είτε συμβολική είτε πραγματική-ουσιαστική.
Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες ότι τελικά είναι και τα δύο και μιας και όλα ξεκινάνε και καταλήγουν στον ίδιο μας τον εαυτό θα ήθελα να πως το εξής :

Ας σκεφτούμε πως στην προσπάθειά μας για την ανέλιξή μας αυτό που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε είναι ο ίδιος μας ο εαυτός – με τα «πολλά πρόσωπα», επιτρέψτε μου να πω.

Έτσι λοιπόν όταν συμβολικά αναγνωρίζουμε τις καταστάσεις και μέσα από τις προσωπικές μας μάχες πρέπει να τις αντιμετωπίσουμε παράλληλα καλούμαστε να θυσιάσουμε «κομμάτι» του ίδιου μας του εαυτού. Να θυσιάσουμε δηλαδή τον κακό μας εαυτό στο βωμό της ανέλιξης και μέσα από αυτό να παραμείνουμε ζωντανοί και να γίνουμε καλύτεροι.
Εικόνα
Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τετ Ιούλ 20, 2005 12:39 pm

Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:Αγαπητή μου Ιέρεια, καλημέρα και σε σένα...

Νομίζω πώς τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι όπως μας τα παρουσιάζεις :roll:
Να σου θυμίσω την ΘΥΣΙΑ του Κρίσνα (του οποίου ο ΣΤΑΥΡΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ έκανε πολλά μυαλά να ΥΠΟΘΕΤΟΥΝ άλλα από όσα υποκρύπτει η ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ :wink: )...

Αλλά και το σάλτο που έδωσε ο Κάλανος στην πυρά για να ΔΕΙΞΕΙ ΤΗΝ ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΩΝ καταστάσεων στον Αλέξανδρο τον Μακεδόνα, μήπως και αυτό δεν είναι μια αυτοθυσία;


Αγαπητέ μου Κέλσο, αναφερόμενη σε "εφεύρεση" δεν εννοούσα φυσικά ότι δεν υπάρχουν άλλες περιπτώσεις αυτοθυσίας.

Αυτό το οποίο ήθελα να επισημάνω, είναι η ιδιαίτερη βαρύτητα που δόθηκε στην αυτοθυσία από την Χριστιανική θρησκεία.

Και σε ότι έγραψε αυτός ο Έλληνας στοχαστής, έχω τις αντιρρήσεις μου :oops:
Καταρχάς (το έχω ξαναδιατυπώσει αυτό σε ανάλογο θέμα), η Ψυχή ΔΕΝ ΝΟΣΕΙ ούτως ώστε να τις αποδίδουμε ασθένειες...
Αναλύοντας ΟΜΩΣ και την έννοια του ΘΑΝΑΤΟΥ και πάλι δεν μπορώ να αντιληφθώ το ΓΙΑΤΙ ΜΕΣΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ, να ΜΗΝ μπορώ να επιτύχω τον "στόχο μου" :?:


Φίλε μου, σέβομαι την άποψή σου αλλά επεσήμανα ότι το ζήτημα είναι στάση ζωής.

Δε θα ήθελα να επεκταθώ περισσότερο εδώ, διότι είμαστε ήδη εκτός θέματος.

Γνωρίζω ΦΥΣΙΚΑ ότι αυτή η ΕΠΙΤΕΥΞΗ ( μέσο του ΘΑΝΑΤΟΥ), δεν θα είναι η ΜΟΝΙΜΗ εκείνη επιθυμητή κατάσταση, ΑΛΛΑ ας ΜΗΝ υπερβάλουμε κιόλας λέγοντας ότι: "ο πραγματικός ήρωας είναι αυτός που παραμένει ΖΩΝΤΑΝΟΣ" :!: :!: :!:

Γιατί θα σπεύσω να ρωτήσω τον στοχαστή αυτόν, για πόσο χρόνο ΘΑ παραμένεις ΖΩΝΤΑΝΟΣ αγαπητέ μου :?:

Περιττό να θέσω ότι μετά ΒΔΕΛΥΓΜΙΑΣ αποκυρίτω την αυτοκτονία ως ένα συγκαλυμμένο είδος "αυτοθυσίας"...

Την καλημέρα μου σε όλους,

Κέλσος ο Φιλαλήθης


Εννοείται αγαπητέ φίλε, ότι ο στοχαστής δεν εννοεί ότι δε θα πεθάνουμε ποτέ.
Αναφέρεται στους στόχους της ζωής μας και πώς τους αντιμετωπίζουμε.

Η ζωή είναι πολύτιμη και δε θα έπρεπε να σπαταλιέται άσκοπα.
Αυτό προσπαθεί να επισημάνει κι ελπίζω να μην ήμουν εγώ ασαφής.

Εν πάσει περιπτώσει, επειδή περί ζωής και θανάτου πολλά μπορούν να ειπωθούν, ας τα δούμε μέσα από το πρίσμα των Μυστηρίων...
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Secondborn
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2005 10:26 pm
Τοποθεσία: Μέσ΄στις σκέψεις μου...

Δημοσίευσηαπό Secondborn » Τετ Ιούλ 20, 2005 11:34 pm

Η θυσία του κοινωνικού επαναστάτη (αυτοθυσία) που θυσιάζει τον εαυτό του
και η θυσία του αντικοινωνικού τρομοκράτη που θυσιάζει τους άλλους...



Φίλε Πασχάλη πολύ σωστή η επισήμανσή σου...

Η θυσία φίλοι μου είναι μια από τις λέξεις που εύκολα παρεξηγείτε, διότι ανάλογα με την οπτική γωνία του καθενός δύναται να πάρει διαφορετική ερμηνεία.
Όμως εγώ προσωπικά θα συμφωνήσω με το φίλο μου το Ramoglou ότι τελικά στη ζωή είναι άξιον λόγου αυτό που έχει περισσότερη σημασία. Το τί πρέπει ή είναι τέλος πάντων καλύτερο να μας απασχολεί. Χωρίς λοιπόν να θέλω να υποβιβάσω την ουσιαστική πραγματικότητα της όποιας θυσίας, θεωρώ ότι ο συμβολισμός αυτής είναι αυτός που απομένει. Το "ίζημα" της θυσίας είναι το τί αυτή υποδεικνύει συγκεκαλυμμένα...

Είναι ιστορικά αποδεκτό ότι η δημιουργία του θεάτρου οφείλεται στις μυστηριακές τελετές.
Και σε όλες τις εποχές, μέσα από τις θεατρικές παραστάσεις, κρυβόταν η προσπάθεια να δώσουν κάποιο μήνυμα και να διεγείρουν κάποια συναισθήματα στους ανθρώπους.


Συμφωνώ αγαπητή μου Zadok αλλά πιστεύω ότι γενικότερα η τέχνη υπάρχει για αυτό το σκοπό που υποδεικνύεις. Όχι μόνο το θέατρο.
Βέβαια, σαφώς και το θέατρο εμπνεύστηκε από τα μυστήρια και θα ήταν άδικο να μην τονίσω τις προφανείς ομοιότητες μεταξύ των. Ομοιότητες που δύσκολα μπορείς να βρεις σε ένα άλλο είδους τέχνης.
"If you do things and can't explain them that might be okay because they still get done. But if you decide not to, you ought to know why." Stephen King

Εικόνα

Secondborn
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2005 10:26 pm
Τοποθεσία: Μέσ΄στις σκέψεις μου...

Δημοσίευσηαπό Secondborn » Τετ Ιούλ 20, 2005 11:46 pm

Έτσι λοιπόν όταν συμβολικά αναγνωρίζουμε τις καταστάσεις και μέσα από τις προσωπικές μας μάχες πρέπει να τις αντιμετωπίσουμε παράλληλα καλούμαστε να θυσιάσουμε «κομμάτι» του ίδιου μας του εαυτού. Να θυσιάσουμε δηλαδή τον κακό μας εαυτό στο βωμό της ανέλιξης και μέσα από αυτό να παραμείνουμε ζωντανοί και να γίνουμε καλύτεροι.


Αγαπητή μου Ladyhawk, θα ήθελα να παραθέσω τη δικιά μου οπτική πάνω σε αυτό που λες, που διαφέρει από τη δικιά σου.

Η προσωπική μου θέαση είναι ότι η άνοδος έρχεται ως αποτέλεσμα της συνειδητής κατανόησης από μας, ότι τελικά δεν αποτελεί θυσία να απαρνηθείς τον κακό σου ευατό(ή τέλος πάντων τα κακά στοιχεία αυτού), αλλά υποχρέωση. Υποχρέωση προς εμάς τους ίδιους. Τη στιγμή που θα συνειδητοποιήσουμε ότι το κακό μας "κομμάτι" υπάρχει επειδή εμείς το αφήνουμε να υπάρχει και το ποτίζουμε καθημερινά, θα σταματήσουμε να το προσέχουμε. Και τότε θα ξεραθεί...

Όμως αυτό το βήμα δε θα έρθει ποτέ αν για μας αποτελεί θυσία.
"If you do things and can't explain them that might be okay because they still get done. But if you decide not to, you ought to know why." Stephen King



Εικόνα

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Πέμ Ιούλ 21, 2005 3:18 am

Cybermaster έγραψε:Αντιθέτως κάνω αναφορά στα αρχαία μυστήρια τα οποία μερικοί έχουν φροντίσει να μας πείσουν ότι πλέον δεν γνωρίζουμε τίποτα για αυτά και ανήκουν στο παρελθόν…..
Ας γίνω όμως λίγο πιο συγκεκριμένος αναφέρομαι στα Ελευσίνια μυστήρια , στα πυθαγόρεια μυστήρια, επίσης τα μυστήρια του Θεού Άμμωνος στην Αίγυπτο και μερικά ακόμα τα οποία δυστυχώς αυτή την στιγμή μου διαφεύγουν μιας και οι γνώσεις μου πάνω στο θέμα είναι μηδαμινές…..
Πολλοί επίσης υποστηρίζουν ότι τα μυστήρια αυτά συνεχίζονται μέχρι σήμερα όπως ότι κάποιοι έχουν συμφέροντα να τα αποκρύψουν……
Θα ήθελα λοιπόν τις γνώμες επί του θέματος………


Παραθέτω κομμάτι απο το αρχικό post του φίλτατου Cybermaster, γιατι θεωρώ πως έχουμε ξεφύγει λίγο απο την αρχική τοποθέτηση-ερώτηση του.

Ας επανέλθουμε λοιπόν.

Ευχαριστώ
Εικόνα

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Πέμ Ιούλ 21, 2005 11:49 am

Η προσωπική μου θέαση είναι ότι η άνοδος έρχεται ως αποτέλεσμα της συνειδητής κατανόησης από μας, ότι τελικά δεν αποτελεί θυσία να απαρνηθείς τον κακό σου ευατό(ή τέλος πάντων τα κακά στοιχεία αυτού), αλλά υποχρέωση. Υποχρέωση προς εμάς τους ίδιους. Τη στιγμή που θα συνειδητοποιήσουμε ότι το κακό μας "κομμάτι" υπάρχει επειδή εμείς το αφήνουμε να υπάρχει και το ποτίζουμε καθημερινά, θα σταματήσουμε να το προσέχουμε. Και τότε θα ξεραθεί...


Αγαπητέ Secondborn

Δεν απαρνείσαι τον κακό σου εαυτό, αντιθέτως αρχικά τον αναγνωρίζεις και τον αποδέχεσαι. Εν συνεχεία αυτό που λες εσύ πως «σταματάς να τον ποτίζεις», εγώ λέω πως τον σκοτώνεις – θυσιάζεις. Το αποτέλεσμα φαίνεται ίδιο μιας και αυτός θα πάψει να υφίσταται (στα πλαίσια του δυνατού).

Δεν θα έλεγα πως είναι υποχρέωση αυτό, απλά είναι συνειδητή επιλογή που μπορεί ο καθένας να κάνει εάν φυσικά θέλει να βελτιωθεί και να εξελιχθεί.
Εικόνα

Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

Ladyhawk
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 602
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:06 am
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ladyhawk » Πέμ Ιούλ 21, 2005 12:08 pm

Cybermaster έγραψε: Πολλοί επίσης υποστηρίζουν ότι τα μυστήρια αυτά συνεχίζονται μέχρι σήμερα όπως ότι κάποιοι έχουν συμφέροντα να τα αποκρύψουν……



Κατά πάσα πιθανότητα τα μυστήρια αυτά έχουν «εξελιχθεί» και ίσως «μεταλλαχτεί» λίγο μέσα από την πάροδο των χρόνων – άλλωστε τα πάντα αλλάζουν - με αποτέλεσμα αυτά που υπάρχουν σήμερα να έχουν τις ρίζες τους σε αυτά, να έχουν ενδεχομένως ίδιους σκοπούς και παρόμοια τυπικά αλλά δεν είναι ακριβώς τα ίδια.

Όσον αφορά την απόκρυψη αυτών θα έλεγα πως σκοπός είναι η προστασία από τους αδαής.
Εικόνα

Τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτιούνται ...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Πέμ Ιούλ 21, 2005 12:35 pm

Μυστήρια λοιπόν...
Λέγονται επίσης και Τελεταί, Τελεσφορίαι αλλά και Εορταί Μυήσεως.
Η λέξη αυτή, ανταποκρίνεται στους διάφορους ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ (οι οποία και κρατώντουσαν ΜΥΣΤΙΚΟΙ από τους Βέβηλους & τους Αμύητους), μέσω των οποίων διδάσκονταν (πολλές φορές με δραματικές αναπαραστάσεις), την Αρχή ΟΛΩΝ των Πραγμάτων, τη Φύση του Ανθρωπίνου Πνεύματος, τη σχέση Του με το υπόλοιπο Σώμα καθώς και τις μεθόδους εξάγνισης του Σώματος ούτως ώστε να επιτευχθεί η αποκατάστασή του σε μια Ανώτερη (και πιο πνευματική) Ζωή.

Σχετική με τα Μυστήρια είναι και η λέξη Μυσταγωγία. (Άγω κάποιον προς τα Μυστήρια)
Όπου η Μυσταγωγία είναι οι ερμηνείες των Μυστηρίων υπό μορφή Δοξασιών.

Την Μυσταγωγία λοιπόν την τελούσε ο Ιεροφάντης. (Αυτός που Φανερώνει τα Ιερά)
Η λέξη αυτή, Ιεροφάντης είναι μια λέξη που η ερμηνεία της είναι: "Αυτός που εξηγεί τα Ιερά πράγματα - τεκτενώμενα της Μυσταγωγίας των Ιερών Μυστηρίων.
Είναι δηλαδή ο Αποκαλυπτής της Ιερής Γνώσης και κατ' επέκταση ο φυσικός ηγέτης των Μυημένων.

Μυημένος τώρα είναι μια άλλη λέξη σχετική με τα Μυστήρια και αποδίδεται ως τίτλος σε εκείνους που έχουν γίνει δεκτοί στα Μυστήρια και στους οποίους μυημένους αποκαλύπτονται ΜΕΣΟ της Μυσταγωγίας και του Ιεροφάντη.

Την καλημέρα μου σε όλους,

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Πέμ Ιούλ 21, 2005 12:41 pm

Αγαπητέ Δευτερογεννημένε (Secondborn) αλλά και εσύ αγαπητέ μου Κυβερνήτη του Διαδικτύου (Cybermaster) με την παράθεση των όρων και των λέξεων που έχουν να κάνουν με τα μυστήρια, μπορείτε να αναλογιστείτε (ο καθένας για την άποψη που τον "απασχολεί") για τους λόγους που "όλα αυτά είναι ΜΥΣΤΙΚΑ" καθώς και ΑΝ σήμερα υπάρχουν μυστήρια και υπό ποιας μορφής υπάρχουν...

Φιλικά,

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Πέμ Ιούλ 21, 2005 3:04 pm

Κατά καιρούς έχουν γίνει πολλές μελέτες και προσπάθειες ιστορικής κατάταξης των ελληνικών μυστηρίων.
Τα συμπεράσματα είναι πάρα πολλά σχετικά με το ποία κύρια ρεύματα επικράτησαν στα ελληνικά μυστήρια.
Θα ήθελα να παρατεθούν δύο απόψεις οι οποίες, αν και φαίνονται διαφορετικές, στην ουσία καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα.
Η μία ανήκει στον Γκόμπλε Ντ' Αλβέιλα, ο οποίος χωρίζει τα μυστήρια σε δύο κατηγορίες.
Στη μία καταχωρεί τα μυστήρια της Σαμοθράκης, της Ελευσίνας - όταν ήταν στην πρωτόγονη μορφή τους - της Αίγινας, του Άργους, της Αρκαδίας και της Κρήτης, όπου θεωρεί πως γιορτάζονταν προς τιμή ντόπιων θεοτήτων.
Στην άλλη καταχωρεί εκείνα τα οποία θεωρεί πως σχετίζονται με ανατολικές θρησκευτικές πηγές και τα οποία πιστεύει πως εισήχθησαν σε μεταγενέστερη περίοδο και τιμούσαν κύρια το Διόνυσο, το Φρυγικό Άδωνι.

Μάλλον είναι πολύ φυσικό να υπάρχουν στοιχεία επιμιξίας μια και τα σύμβολα είναι παγκόσμια.
Θα πρέπει όμως, να λάβουμε υπόψη μας ότι είναι διαφορετικός ο χαρακτήρας αυτών των θεοτήτων στην Ανατολή και διαφορετικός στην Ελλάδα, λόγω της ξεχωριστής ψυχοσύνθεσης της ελληνικής φυλής.
Έτσι, ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι το Διονυσιακό στοιχείο εισήχθηκε μεταγενέστερα στην ελληνική μυστηριακή λατρεία, η ελληνική ιδιαιτερότητά του επέδρασε με τον ίδιο τρόπο και στις ανατολικές μυστηριακές λατρείες.
Ένα νέο στοιχείο εισβάλλει και με τη σειρά του δέχεται τις επιδράσεις μίας διαφορετικής φυλετικής ιδιοσυγκρασίας, οι οποίες αντανακλώνται πίσω στις πηγές από όπου προήλθε αυτό το στοιχείο.

Θεωρώ ότι θα συμφωνήσουμε περισσότερο με την άποψη δύο σύγχρονων συγγραφέων, της Έλεν Χάρισον και του Λούις Φάρνελ.
Αυτοί θεώρησαν ότι τρία ήταν τα ρεύματα στην Ελλάδα.
Το πρώτο αντιπροσωπεύεται από τα κατά τόπους στοιχεία, των οποίων η προέλευση φαίνεται να είναι αγροτική, έχοντας σχέση με την βλάστηση, από την οποία ο άνθρωπος περίμενε την τροφή του.
Το δεύτερο ρεύμα είναι το Διονυσιακό, το οποίο κατά την πεποίθηση των αρχαίων εισέρρευσε στην Ελλάδα από την Θράκη μαζί με τη λατρεία του Διονύσου.
Από τις αναφορές του Ομήρου συμπεραίνουμε ότι ήδη η διείσδυση της διονυσιακής λατρείας είχε αρχίσει από τους ομηρικούς χρόνους.
Μαζί με αυτήν εισάγεται στη μέχρι τότε νηφάλια ελληνική θρησκεία ένα νέο στοιχείο, άγνωστο μέχρι τότε: ο θρησκευτικός οργιασμός, η έκσταση, η θεία μέθη.
Με αυτή τη μέθη το θρησκευτικό συναίσθημα γίνεται βαθύτερο, εισδύει στα βάθη της ανθρώπινης υπόστασης και ο άνθρωπος δεν αρκείται πια στην υπηρεσία του θεϊκού στοιχείου, αλλά προσπαθεί να το ενσαρκώσει.

Το τρίτο ρεύμα, το Ορφικό, έρχεται και αυτό κατά την παράδοση από το Βορρά, δημιούργημα του μυθικού θρακιώτη ποιητή, του Ορφέα.
Εισήγαγε στην Ελλάδα νέα θρησκευτικά στοιχεία και είχε σαν κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα τη δυαδικότητα της ανθρώπινης φύσης, την οποία χώριζε σε Θεία και Τιτάνια.
Εισήγαγε την αντίληψη της μετά θάνατο δίκης και ανταπόδωσης και δίδασκε τη μετενσάρκωση.
Οι ορφικοί ιερείς διαμόρφωσαν τα δικά τους τυπικά και εφαρμοζόταν η νηστεία και οι καθαρμοί.
Το ορφικό ρεύμα επέδρασε αργότερα στη διονυσιακή λατρεία, καθώς και στις περισσότερες φιλοσοφικές διδασκαλίες της εποχής, ιδιαίτερα των Πυθαγορείων και του Πλάτωνα.

Κάνοντας μία γενική εκτίμηση για τα ελληνικά μυστήρια, μάλλον αντιπροσωπεύουν μία εσωτερική Ατραπό, μία κλίμακα για το ανέβασμα της συνείδησης τόσο της φυλής, όσο και των ατόμων τα οποία μυούνταν σε αυτά.
Μπορούμε να πούμε πως αποτελούν ένα μέρος του αρχετυπικού πρότυπου εξέλιξης.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Πέμ Ιούλ 21, 2005 4:47 pm

Η Zadok the priestess έγραψε:"...Το τρίτο ρεύμα, το Ορφικό, έρχεται και αυτό κατά την παράδοση από το Βορρά, δημιούργημα του μυθικού Θρακιώτη ποιητή, του Ορφέα.
Εισήγαγε στην Ελλάδα νέα θρησκευτικά στοιχεία και είχε σαν κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα τη δυαδικότητα της ανθρώπινης φύσης, την οποία χώριζε σε Θεία και Τιτάνια.
Εισήγαγε την αντίληψη της μετά θάνατο δίκης και ανταπόδοσης και δίδασκε τη μετενσάρκωση.
Οι ορφικοί ιερείς διαμόρφωσαν τα δικά τους τυπικά και εφαρμοζόταν η νηστεία και οι καθαρμοί.
Το ορφικό ρεύμα επέδρασε αργότερα στη διονυσιακή λατρεία, καθώς και στις περισσότερες φιλοσοφικές διδασκαλίες της εποχής, ιδιαίτερα των Πυθαγορείων και του Πλάτωνα..."

Χαιρετώ την αγαπητή μας Ιέρεια και συμφωνώ με την παράθεση των όσων έγραψε ως απόψεις των ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΝ.

Αναρωτιέμαι ΟΜΩΣ αν και κατά πόσο αυτοί οι (πραγματικά εξαίρετοι) επιστημονικοί κύκλοι ΕΙΧΑΝ ΜΥΗΘΕΙ σε κάποιου είδους ΜΥΣΤΗΡΙΑ και μέσα από αυτό το ΑΤΟΜΙΚΟ ΒΙΩΜΑ ΤΗΣ ΜΥΗΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ, παρέθεσαν με επιστημονικό τρόπο τα διαδραματιζόμενα :?: :?: :?:

Δεν γνωρίζω, αλλά δεν μπορώ και να δεχτώ και τα "αυταπόδεικτα" και εξηγούμε τι εννοώ.
Λέγεται ότι τα Ελευσίνια Μυστήρια π.χ. ήταν τα ΚΑΤΕΞΟΧΗΝ μυστήρια που δίδασκαν την καλλιέργεια της Γης κλπ κλπ. (Αυτό είναι το Πρώτο ρεύμα κατά τους επιστημονικούς κύκλους που μας παράθεση η Ζαντόκ)

Και αναρωτιέμαι ο άνθρωπος, μα καλά την καλλιέργεια της Γης, την ΓΝΩΡΙΖΑΝ και την ΚΑΤΕΙΧΑΝ ως πρακτική μέθοδο πολύ πριν από την "έναρξη" τέλεσης των Ελευσίνιων μυστηρίων, τι το μυστικό λοιπόν είχε η τελετή ως τελετή ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕ ΚΑΙ Ο ΠΛΕΟΝ ΑΜΥΗΤΟΣ :?: :?: :?:

Και σχετικά με το απόσπασμα που παρέθεσα της αγαπητής μας Ιέρειας, νομίζω πως ο Ορφεύς ΑΝ ΚΑΙ ΘΡΑΚΙΩΤΗΣ, τα μυστήρια τα διδάχθηκε στην Αίγυπτο, την κατεξοχήν χώρα προώθησης της Μυστηριακής Γνώσης με τα διάφορα και πολυποίκιλα μυστήρια της...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Secondborn
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2005 10:26 pm
Τοποθεσία: Μέσ΄στις σκέψεις μου...

Δημοσίευσηαπό Secondborn » Παρ Ιούλ 22, 2005 3:06 am

Αγαπητέ Δευτερογεννημένε (Secondborn) αλλά και εσύ αγαπητέ μου Κυβερνήτη του Διαδικτύου (Cybermaster) με την παράθεση των όρων και των λέξεων που έχουν να κάνουν με τα μυστήρια, μπορείτε να αναλογιστείτε (ο καθένας για την άποψη που τον "απασχολεί") για τους λόγους που "όλα αυτά είναι ΜΥΣΤΙΚΑ" καθώς και ΑΝ σήμερα υπάρχουν μυστήρια και υπό ποιας μορφής υπάρχουν...


Αν εξαιρέσουμε τα εις όλους μας γνωστά μυστήρια της Χριστιανικής Εκκλησίας και Πίστης, τα οποία είναι εύκολο να αναγνωριστούν, υπάρχουν και άλλου είδους μυστήρια στη σημερινή κοινωνία.

Μυσταγωγία θα έπρεπε να αποτελεί για παράδειγμα η σχολική μας θητεία, πράγμα που ευτυχώς γίνεται σε μερικά σχολεία που δε μένουν στα τυπικά και στο "μπούσουλα".

Μυστηριακή θα έπρεπε να είναι η σχέση μας με τους γονείς μας ώστε να μας ανοίγετε σιγά σιγά και με σύνεση και σοφία ο δρόμος προς την ποιοτική άνοδο.

Μυστήρια υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν σε πολλές πολεμικές τέχνες. Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε ότι οι αθλητές που δε μένουν μόνο στην προπόνηση του σώματος, αλλά προχωρούν και σε αυτή του πνεύματος, αποτελούν μια μερίδα μυημένων.

Μυστήριο για μένα είναι και η ίδια η ζωή αλλά υπο μια άλλη έννοια. Αυτή του άγνωστου που αποκαλύπτεται βήμα βήμα και όχι απαραίτητα οδηγώντας πάντα προς τα άνω.

Με όλα αυτά θα ήθελα να θέσω επι τάπητος τον εξής προβληματισμό:
"Τελικά μήπως το μυστήριο υπάρχει αφ'ευατού και η γέννηση αυτού μέσα μας εξαρτάται από τη δικιά μας αναζήτηση και βούληση να το κατανοήσουμε;"
"If you do things and can't explain them that might be okay because they still get done. But if you decide not to, you ought to know why." Stephen King



Εικόνα

Knight MIXAHΛ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Τρί Μάιος 03, 2005 3:49 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Knight MIXAHΛ » Σάβ Ιούλ 23, 2005 8:11 am

Καλημερα σε ολους
Διαφαινεται, και ισως να ειναι πραγματικοτητα απο οσα ωραια μας μετεφερε η Zadok, οτι τα μυστηρια ηταν ενας βαθμος εσωτερικης κατανοησης και εξελιξης μεσα στην θρησκεια του τοπου και της εποχης τους.
Τιθεται λοιπον το ερωτημα ποια η σημερινη τους σχεση με την θρησκεια της καθε περιοχης, και βεβαια αν θα πρεπει να υπαρχει μια τετοια σχεση
LOVE IS THE LAW
HARMONY THE EFFECT
Knight ΜΙΧΑΗΛ
Εικόνα

Knight MIXAHΛ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Τρί Μάιος 03, 2005 3:49 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Knight MIXAHΛ » Σάβ Ιούλ 23, 2005 8:29 am

Το αποτελεσμα της μυστηριακης βιωματικης εμπειριας ειναι πραγματικη οταν μεταλλασσει ολοκληρη την ζωη του ανθρωπου.
Οδηγειται στην κατανοηση του εσωτερου εαυτου και στεκεται απεναντι στα ανεξερευνητα βαθη του εαυτου του σαν Ηρωας απεναντι στους απειρους αθλους που πρεπει να ολοκληρωση.
Αποκτα δηλαδη μια Ηρωικη σταση τοσο στον εσωτερικο του αγωνα οσο και στην δραση του στην καθημερινη κοινωνικη ζωη. Κανω αυτο που πρεπει απλα γιατι αυτο ειναι το καθηκον μου και τιποτα αλλο. Δεν υπολογιζω κοστος. Κι ας ειμαι ο μοναδικος μεσα στα Γομορα η τα Σοδομα
Οσοι ξεκινουν μια τετοια σταση στην ζωη - πολυ δε περισσοτερο οσοι εχουν ηδη βαδισει αυτην την οδο η την εχουν διαβει- αποτελουν τα φωτεινα παραδειγματα και τους πραγματικα μυημενους
Ο βαθμος κατακτησης της οδου -εσωτερικης και εξωτερικης - δειχνει και τον βαθμο της πραγματικης μυησης που κατεχει το ατομο.
Προκειται για μια σταση ζωης που εμπεριεχει την εννοια της θυσιας, οπως αναφερθηκε απο τον Gothic, αλλα και αναφερεται στον μυθο του σπηλαιου απο τον Πλατωνα.
Ακομα, αυτοι οι μυστες και φωτοδοτες, λειτουργουν ως παραδειγματα - ας τους λεμε 'ρομαντικους'- παρασυρουν, επιρεαζουν, ωθουν προς την ιδια κατευθυνση αλλους και τελικα ετσι διαμορφωνεται αυτο που λεμε 'κρισιμη μαζα'. Η επανασταση, η μεταβολη, τοτε ερχεται και φερνει αποτελεσμα σαν ωριμο φρουτο.
Καπως ετσι εγινε το 1821. Τετοιος ηταν ο ρολος πχ του Ρηγα και των αλλων κοινωνικων επαναστατων.
Αληθεια το Οραμα του Ρηγα η πιο πισω, του Ιησου, σε πιο βαθμο απο τον καθε ενα ανθρωπο αλλα και κοινωνικα εχουν κατακτηθει ?
LOVE IS THE LAW

HARMONY THE EFFECT

Knight ΜΙΧΑΗΛ

Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Ιούλ 23, 2005 8:38 am

Ο Knight MIXAHΛ έγραψε:"..Τίθεται λοιπόν το ερώτημα ποια η σημερινή τους σχέση με την θρησκεία της κάθε περιοχής, και βεβαία αν θα πρέπει να υπάρχει μια τέτοια σχέση..."


Καλή σου ημέρα αγαπητέ μας Ιππότη...
Νομίζω πως ΟΥΔΕΠΟΤΕ άλλαξε η ΣΧΕΣΗ μεταξύ "μυστηρίων" και "θρησκείας"...
Η έννοια του Μυστηρίου (και ουχί του μυστήριου :wink: ) ανέφερα ήδη πως είναι οι ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ, μέσω των οποίων διδάσκονταν οι υποψήφιοι προς ΜΥΗΣΙΝ, την Αρχή ΟΛΩΝ των Πραγμάτων.

Με θεμέλιο ότι ΚΑΘΕ θρησκεία, σε ΚΑΘΕ εποχή αλλά και σε ΚΑΘΕ περιοχή, αντικειμενικός της σκοπός (και ουχί επιτευχθέν στόχος :wink: ), ΗΤΑΝ, ΕΙΝΑΙ και θα ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ, ακριβώς αυτό που διδάσκουν τα Μυστήρια:
Η Αρχή ΟΛΩΝ των Πραγμάτων, δηλαδή η Θεότητα.

Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος, η αιτία, που πολλές "θρησκείες" ΟΜΟΙΑΖΟΥΝ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ αναμεταξύ τους και γι' αυτό βλέπουμε τους ΦΑΝΑΤΙΚΟΥΣ της κάθε θρησκείας να μάχονται για το "ποια θρησκεία είπε πρώτη το τάδε ή το δείνα"...
Κάτι που ΟΥΔΕΠΟΤΕ δεν συνάντησα στα μυστήρια με τα οποία ασχολήθηκα...

Επομένως η άποψή μου είναι πως ΚΑΙ σήμερα αλλά ΚΑΙ στο μέλλον η σχέση μεταξύ θρησκειών και μυστηρίων, πρέπει να παραμένει ως έχει...

Με εκτίμηση,

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Κυρ Ιούλ 24, 2005 4:40 pm

Την καλησπέρα μου σε όλους τους φίλους...

Αν και μάλλον (και καλά κάνετε δηλαδή), οι περισσότεροι (αν όχι όλοι) λόγο της αφόρητης ζέστης Εικόνα είσαστε αραχτοί σε κάποια παραλία Εικόνα ή κάνετε βουτιές σε κάποια πισίνα Εικόνα

Ας επιστρέψω όμως στα Μυστήρια που είναι και το θέμα μας..

Σχετικές λοιπόν με τα Μυστήρια, είναι και η περίφημες λέξεις:
Άρρητον και Απόρρητον όπου η λέξη Άρρητον σημαίνει το ανείπωτο μυστικό και είναι εκ φύσεως ανομολόγητον, ενώ η λέξη Απόρρητον σημαίνει αυτό που έμεινε μυστικό σύμφωνα με τον νόμο της Σιγής.

Και αναρωτιέμαι τώρα, μιας και έχουμε ήδη κάνει μια μικρή αναφορά σχετικά με τα Ελευσίνια Μυστήρια, χάρις του φίλου Ράμογλου:
Πόσο "παράλογο" είναι οι Ελευσίνιοι Μύθοι, να σχετίζονται με το Απόρρητον, το απαγορευμένο από το Νόμο της Σιγής, πολλώ δε μάλλον με το Άρρητον, δηλαδή με το Εσωτερικό Μυστικό, όταν η ίδια η λέξη ΜΥΘΟΣ, σημαίνει την δια στόματος μεταφοράς ή εξιστόρησης ενός ΑΛΗΘΙΝΟΥ συμβάντος :?:

Την καλησπέρα μου σε όλους...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι


Επιστροφή σε “- ΤΑΓΜΑΤΑ - ΣΧΟΛΕΣ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες