Μυστήρια

Μυστικές αδελφότητες, εταιρείες, αποκρυφισμός κ.λ.π.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Παρ Ιούλ 29, 2005 4:23 pm

Ας εξετάσουμε μερικά από τα αντιπροσωπευτικά μυστήρια της ελληνικής αρχαιότητας, τα οποία εκφράζουν τα λατρευτικά ρεύματα, τα οποία προαναφέρθηκαν και είναι τοποθετημένα με κάποια σχετική χρονολογική εξέλιξη, αν παραβλέψουμε ότι καθένα δέχτηκε επιδράσεις από το άλλο.

Ας ταξειδέψουμε λοιπόν, περνώντας από τους Μυστηριακούς ναούς της Σαμοθράκης στη θεία γη της Ελευσίνας και στους ιερούς τόπους των Ορφικών.
Ας επιχειρήσουμε να γίνουμε παρατηρητές, αλλά και σύντροφοι των υποψηφίων και των μυστών στο ιερό τους έργο και ας πάρουμε το μερίδιό μας από αυτή τη θεία συμμετοχή, ξεκινώντας πρώτα από τα Καβείρια Μυστήρια...

Εικόνα
Κάβειρος με το γιο του

Είναι νύχτα και βρισκόμαστε καθισμένοι σιωπηλά σε μία κατασκότεινη παραλία της Σαμοθράκης.
Εννιά μέρες και εννιά νύχτες καμμία φωτιά δεν έχει ανάψει στο νησί.
Όλοι περιμένουν την ιερή φλόγα, η οποία θα έρθει με πλοίο από τη Δήλο.

Ο Καβειριάρχης επικαλείται τις δυνάμεις των Καβείρων, τις δυνάμεις των εσωτερικών πυρών και ο λαός επαναλαμβάνει με ιαχές.
Μακριά, στο βάθος του πελάγους, ένα μικρό φως όλο και μεγαλώνει, πλησιάζοντας προς την ακτή.
Η ιερή φλόγα στέλνει την αντανάκλασή της στην ήρεμη θάλασσα.
Το πλοίο αράζει απαλά στο λιμάνι και ο Ιεροφάντης παραλαμβάνει τη δάδα με το φως και μπαίνει επικεφαλής της πομπής, η οποία σχηματίζεται με προορισμό τα άδυτα του Ναού.
Από αυτή τη δάδα θα αναφθεί το φως του Βωμού στο Ναό, αλλά και όλες οι εστίες των σπιτιών.

Η πομπή προχωράει αργά και με τελετουργική χάρη.
Μπροστά ο Καβειριάρχης κρατώντας τη δάδα, πίσω του ακολουθούν οι ιερείς, λίγο πιο πίσω ο υποψήφιος για μύηση και τέλος το πλήθος των κατοίκων του νησιού.
Καθώς πλησιάζουν, η επιβλητική μορφή του Ναού προβάλλει στο φως της Πανσελήνου.
Μπαίνει πρώτος ο Ιεροφάντης με τη δάδα, ακολουθούν οι ιερείς και τέλος, ο υποψήφιος.
(Σε όλους τους άλλους δεν επιτρέπεται η είσοδος στο Ναό).
Οι ιερείς παίρνουν θέσεις γύρω στην αίθουσα και οδηγούν τον υπό μύηση μπροστά στον άξιο Μυσταγωγό.

Ήρθε η στιγμή, η οποία θα σφραγίσει την υπόλοιπη ζωή του υποψηφίου για μύηση.
Ο Μυσταγωγός τον οδηγεί για την πρώτη δοκιμασία, τη δοκιμασία της φωτιάς.
Ένας στενόμακρος διάδρομος ξανοίγεται μπροστά του.
Δεξιά και αριστερά, κατά μήκος του, βρίσκονται φλεγόμενες στήλες και αυτός περνάει μόνος ανάμεσα μέχρι να φτάσει στην άλλη άκρη.

Εκεί, έχοντας διαβεί το πύρινο πέρασμα, είναι έτοιμος να δεχθεί την κάθαρση του νερού.
Λαμβάνει χώρα ένα τελετουργικό λουτρό εξαγνισμού.
Τώρα πια είναι ώρα για τη Μεγάλη Δοκιμασία.

Από αυτή την στιγμή, ο μυούμενος είναι ο Καδμίλος, ο άνθρωπος, ο οποίος φονεύεται από τα αδέλφια του και μεταφέρεται στον Κάτω Κόσμο.
Έτσι, οδηγείται στο Ιερό Σπήλαιο του Ναού, όπου πρέπει να μείνει απομονωμένος.

Θα τον βοηθήσουν να γυρίσει πίσω τα ίδια τα αδέλφια του μετά από μέρες, άγνωστο πόσες.
Μα δεν είναι πια ο ίδιος.
Είναι ο αναγεννημένος Καδμίλος, ο οποίος ανεβαίνει στον Πάνω Κόσμο για να καθήσει θριαμβευτικά στον ιερό θρόνο, ο οποίος βρίσκεται μπροστά στη μυστηριακή φωτιά του Ναού.
Τον στεφανώνουν με ένα κλαδί ελιάς και του φορούν μία πορφυρή ζώνη.
Αυτά είναι τα σύμβολα της μύησής του.
Έχει γίνει γνώστης των μυστηρίων της ζωής και του θανάτου.
Μία καινούργια ζωή φωτίζεται μπροστά του, όπως η Ιερή Φλόγα φωτίζει όλο το νησί.

Κάπως έτσι λέγεται ότι τελούνταν τα εξωτερικά και εσωτερικά μυστήρια των Καβείρων.
Ας τα μελετήσουμε για λίγο και θα διαπιστώσουμε ότι στην πραγματικότητα αποδίδουν την εσωτερική πορεία του ανθρώπου...
Τελευταία επεξεργασία από Zadok the priestess σε Σάβ Απρ 01, 2006 9:32 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Secondborn
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 08, 2005 10:26 pm
Τοποθεσία: Μέσ΄στις σκέψεις μου...

Δημοσίευσηαπό Secondborn » Σάβ Ιούλ 30, 2005 5:02 pm

Αληθεια το Οραμα του Ρηγα η πιο πισω, του Ιησου, σε πιο βαθμο απο τον καθε ενα ανθρωπο αλλα και κοινωνικα εχουν κατακτηθει ?


Αγαπητέ μου Ιππότη πολύ εύλογη η απορία σου...
Σε κοινωνικό επίπεδο σίγουρα είμαστε μακριά ακόμα αλλά προσωπική μου ελπίδα και ευχή είναι ότι με αργά βήματα και ύστερα από κάποιες ανούσιες διαδρομές(που σίγουρα θα μπορούσαμε να τις έχουμε αποφύγει), στο τέλος θα τα καταφέρουμε.

Τώρα για τον κάθε άνθρωπο τί να σου πώ και εγώ. Απλά παρατηρώ και ελπίζω με το βλέμμα στο "στόχο". Αυτό τον στόχο που με πόνο σώματος και ψυχής μας υπέδειξαν κάποιοι στο παρελθόν και συνεχίζουν να μας υποδεικνύουν οι συνεχιστές αυτών στο παρόν.

Τελειώνω με την ευχή να σταθούμε όλοι άξιοι του προσωπικού μας καθήκοντος και να το πράξουμε αυτό με την καρδιά μας δωσμένη στους γύρω μας. Γιατί μόνοι μας μπορούμε να κάνουμε πολλά μεν αλλά ταυτόχρονά και τόσο λίγα...
"If you do things and can't explain them that might be okay because they still get done. But if you decide not to, you ought to know why." Stephen King

Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τετ Αύγ 24, 2005 1:41 am

Zadok the priestess έγραψε:Κάπως έτσι λέγεται ότι τελούνταν τα εξωτερικά και εσωτερικά μυστήρια των Καβείρων.
Ας τα μελετήσουμε για λίγο και θα διαπιστώσουμε ότι στην πραγματικότητα αποδίδουν την εσωτερική πορεία του ανθρώπου...



Αν μου επιτρέπετε, προχωρώ σε κάποιες διαπιστώσεις ... :)

--------------------------------------------


Υπάρχει μία περίοδος απόσυρσης και καθαρμού, η οποία κρατάει εννιά μερόνυχτα.
Το 9 είναι ο αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στη Σελήνη, η οποία με τη σειρά της σχετίζεται με την κατώτερη φύση του ανθρώπου.
Στο πέρας αυτής της περιόδου έχει επιτευχθεί μία στοιχειώδης ευθυγράμμιση μεταξύ των κατώτερων και των ανώτερων όψεων.
Τότε έρχεται το ιερό πλοίο με την Φλόγα από τη Δήλο, δηλαδή από τον τόπο του Ήλιου.
Είναι η στιγμή κατά την οποία μπορεί να κατέλθει ο Θείος Σπινθήρας του πνεύματος. Τότε είναι που μπορεί να επικοινωνήσει ο άνθρωπος με τις ανώτερες όψεις του εαυτού του.
Το φως έρχεται να σκορπίσει τα σκοτάδια της νύκτας, δηλαδή της κατώτερης φύσης και ο λαός του νησιού κάνει μία καινούργια αρχή πανηγυρίζοντας.
Στην τελετή της μύησης, ο υποψήφιος πρέπει να δοκιμαστεί σκληρά, γιατί θα του αποκαλυφθούν βαθιά μυστήρια.
Ο Ιεροφάντης, τον οποίο θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως εσωτερικό οδηγό του ανθρώπου, τον καθοδηγεί για να περάσει τις καθαρτήριες δοκιμασίες.
Η πρώτη είναι η διάβαση του πύρινου περάσματος, δηλαδή η κάθαρση μέσα από το στοιχείο της φωτιάς.

Από τα πιο υψηλά πνευματικά επίπεδα μέχρι τα πιο υλικά, η φωτιά θεωρείτο ανέκαθεν καθαρτήριο στοιχείο.
Η πυρά είναι σύμβολο εξαγνισμού, καθώς και σύμβολο μίας νέας αρχής για καινούργια ζωή.
Χρησιμοποιήθηκε από τις περισσότερες, αν όχι όλες, τις μυστηριακές λατρείες του κόσμου.
Οι αρχαίοι Πελασγοί συνήθιζαν να πηδάνε πάνω από αναμμένες φωτιές και να φωνάζουν "αφήνω πίσω τις αμαρτίες μου".
Αυτό θυμίζει και τις σημερινές γιορτές του αγίου Ιωάννη.
Ο μύθος της θεάς Δήμητρας λέει πως όταν ήταν φιλοξενούμενη από το βασιλιά της Ελευσίνας, την περίοδο κατά την οποία έψαχνε την Περσεφόνη, θέλησε να κάνει αθάνατο το παιδί του βασιλιά περνώντας το σώμα του πάνω από φωτιά.
Ο Απολλόδωρος επίσης, λέει ότι συνηθιζόταν να περνάνε οι γονείς τα παιδιά τους πάνω από φωτιές για να τα εξαγνίσουν.
Αυτή η εξαγνιστική όψη της φωτιάς διαστρεβλώθηκε από τους ιεροεξεταστές του Μεσαίωνα, οι οποίοι χρησιμοποίησαν το πυρ σαν κύριο μέσο εξόντωσης των "μάγων" και των "μαγισσών", επειδή πίστευαν ότι έτσι απελευθερωνόταν η ψυχή από τις αμαρτίες.

Στην Ινδία είναι καθιερωμένο το κάψιμο του νεκρού σώματος, για να απελευθερωθεί γρήγορα η εσωτερική ύπαρξη.

Το ίδιο έκαναν και διάφορες φυλές ερυθρόδερμων της Αμερικής, για να πάνε οι ψυχές των νεκρών τους στα λιβάδια των Ουρανών.
Μα και στην εσωτερική διδασκαλία θεωρείται η πιο ορθή μέθοδος για την απελευθέρωση της Ατομικότητας, όπως αναφέρει και ο Δάσκαλος Θιβετανός σε ένα από τα βιβλία της Αλίκης Μπέιλι.

***

Μετά από τη δοκιμασία της φωτιάς, ο υποψήφιος εξαγνίζεται με το στοιχείο του νερού, ακολουθώντας μία ιδιαίτερη τελετουργική διαδικασία.
Το νερό είναι άλλο ένα στοιχείο, το οποίο έχει περάσει στην καθημερινή συνείδηση της ανθρωπότητας σαν εσωτερικό καθαρτήριο.
Πέρα από τον εξωτερικό καθαρμό του σώματος τον οποίο προσφέρει, εξαγνίζει και τον εσωτερικό άνθρωπο, γιατί είναι στοιχείο το οποίο απορροφάει τις επιρροές εύκολα.
Όλες σχεδόν οι ελληνικές λατρείες είχαν καθιερώσει τον εξαγνισμό με το νερό και στις περιόδους των μυστηρίων γέμιζαν τα ποτάμια από πιστούς - κάτι το οποίο γίνεται ακόμη και σήμερα στο ιερό ποτάμι των Ινδών, το Γάγγη.
Ας μην ξεχνάμε βέβαια, ότι (όπως προαναφέρθηκε) και ένα από τα βασικότερα χριστιανικά μυστήρια, η βάπτιση, είναι ουσιαστικά ο καθαρμός του ανθρώπου από το προπατορικό αμάρτημα.

***

Μετά τη δεύτερη κάθαρση, ο μυούμενος, ο οποίος τώρα ενσαρκώνει το ρόλο του Καδμίλου, φονεύεται από τα αδέλφια του και μεταφέρεται στον Κάτω Κόσμο, συμβολικά στο σπήλαιο του Ναού.
Εδώ έχουμε το συμβολικό θάνατο της προσωπικότητας, ο οποίος θυμίζει το φόνο του Όσιρι από τον αδερφό του Σηθ.
Είναι μία αλληγορική έκφραση του ταξειδιού του ανθρώπου στο θησαυροφυλάκιο της Εσωτερικής Ύπαρξης.
Στον κόσμο τον οποίο βρίσκονται θαμμένες όλες οι παλιές μνήμες του και εμπειρίες.
Όλα τα απώτερα συναισθήματα και οι κρυμμένοι πόθοι. Τα χαμένα του ιδανικά.
Εκεί, ο υπό μύηση έρχεται σε επαφή με όλο αυτό τον κόσμο, με τον κόσμο ο οποίος ψυχολογικά θα λέγαμε ότι αποτελεί το ασυνείδητό του.
Σύμφωνα με το μύθο, στον Κάτω Κόσμο ξαναβρίσκει τα αδέλφια του, τα οποία μάλιστα τον βοηθούν να απελευθερωθεί από το θάνατο και να επανέλθει στη ζωή σαν ένας αναστημένος ήρωας.

Τί κρύβεται πίσω από την ύπαρξη των αδερφών :?:
Τί σημαίνουν οι πράξεις τους :?:
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Παρ Αύγ 26, 2005 3:49 am

Zadok the priestess έγραψε:Τί κρύβεται πίσω από την ύπαρξη των αδερφών :?:
Τί σημαίνουν οι πράξεις τους :?:


Από τη μία σκοτώνουν τον Καδμίλο, ενώ από την άλλη το βοηθούν να αναστηθεί.
Αυτοί οι στενοί συγγενείς, οι οποίοι σκοτώνουν και ανασταίνουν συνάμα, στην πραγματικότητα αποτελούν κάποιες όψεις του εαυτού του ίδιου του μυούμενου.
Στη συνειδητή του ζωή το άτομο δεν έχει καταφέρει να εξισορροπήσει τις όψεις αυτές και να τις εναρμονίσει μέσα του.
Έτσι, η ανισορροπία γίνεται αιτία θανάτου της προσωπικότητας.
Μπαίνοντας όμως, στον κόσμο του ασυνείδητου, η συσσωρευμένη γνώση την οποία αποκτά, τον φέρνει σε μία εξισορροπητική σχέση με τον εαυτό του.
Γνωρίζει τον εαυτό του.
και από εκείνη την στιγμή, γίνεται κύριος όλων των όψεών του και επιστρέφει νικητής στον Πάνω Κόσμο.
Παίρνει τη θέση του λοιπόν, στο χώρο των Μυημένων και του αποκαλύπτονται τα σύμβολα της μύησης: το κλαδί της ελιάς και η πορφυρή ζώνη.


Η ελιά είναι από τα ιερά δέντρα της Θεάς Αθηνάς και συμβολίζει τον υγιή νου και την εξύψωσή του σε υψηλές συνειδησιακές καταστάσεις, οι οποίες αγγίζουν τη θεία ύπαρξη.
Η στέψη με κλάδο ελιάς φανερώνει ότι το άτομο διαθέτει σύνεση, λογική, εγκράτεια και επιθυμία για πιο υψηλές καταστάσεις συνείδησης.

Η πορφυρή ζώνη υποδηλώνει ότι παρά την αναζήτηση του Μυημένου για ανώτερες καταστάσεις ύπαρξης, δεν παύει ο ίδιος να βρίσκεται μέσα στον κόσμο της ύλης και πρέπει να δημιουργήσει ό,τι καλύτερο μπορεί σε αυτόν.
Επιπρόσθετα, η πορφυρή ζώνη συμβολίζει την φλόγα της επιθυμίας του ατόμου για υπηρεσία και προσφορά στους συνανθρώπους του.

Όταν ο άνθρωπος επιστρέφει μυημένος πια στον Πάνω Κόσμο, ολόκληρο το νησί έχει φωτιστεί από το φως της φλόγας της Δήλου.
Επιστρέφει δηλαδή, στον κόσμο της συνείδησης, ο οποίος έχει φωτιστεί τώρα από το πνευματικό φως και ο οποίος του προσφέρει μία αναγεννημένη ζωή γνώσης και Σοφίας.

Έτσι, μπορούμε να αποδώσουμε εσωτερικά το κεντρικό τυπικό των Καβειρίων μυστηρίων.
Από μία άλλη εσωτερική σκοπιά, τα Μυστήρια αυτά σχετίζονται με τις στοιχειακές δυνάμεις της γης και της φωτιάς σε μία αρμονική λειτουργία.

Δείχνουν το μόχθο, ο οποίος πρέπει να καταβληθεί για την επίτευξη αποτελεσμάτων, είτε υλικών είτε πνευματικών.

Λέγεται πως υπήρχαν τρεις βαθμοί μύησης στα Καβείρια.
Ο πρώτος αντιστοιχεί στο φόνο του Καδμίλου από τα αδέρφια του.
Πρόκειται για το θάνατο της προσωπικότητας εξαιτίας της ανισορροπίας της.
Ο δεύτερος αντιστοιχεί στο πέρασμα στον Κάτω Κόσμο, όπου μεταφέρεται ο νεκρός Καδμίλος και εκεί ανακαλύπτει τις χαμένες όψεις του, το λησμονημένο του εαυτό.
Ο τρίτος και τελευταίος είναι η απελευθέρωσή του, η ανάσταση και η σωτηρία του.
Είναι το επίπεδο της αυτοανακάλυψης, όπου ο ήρωας, γνωρίζοντας τον εαυτό του, επανέρχεται στον υλικό κόσμο για να αρχίσει μία νέα δημιουργική ζωή.

Τα μυστήρια της Σαμοθράκης πήραν το όνομα Καβείρια από τους Κάβειρους, τα τέσσερα αδέλφια τα οποία μετέχουν στο θείο δράμα:
τον Καδμίλο, την Αξίερη, τον Αξιόκερσο και την Αξιόκερσα.
Ήταν παιδιά του Ήφαιστου, του θεού της φωτιάς και οι ίδιοι θεωρούνταν πύρινες θεότητες.
Στη Λήμνο, ο Ήφαιστος και οι Κάβειροι λατρεύονταν μαζί.
Ο Διονυσιόδωρος αντιστοιχεί ορισμένες ελληνικές θεότητες του Ολύμπου στους Κάβειρους και ταυτίζει τον Καδμίλο με τον Ερμή, την Αξίερη με τη Δήμητρα, τον Αξιόκερσο με τον Πλούτωνα -- τον Κύριο του Κάτω Κόσμου -- και την Αξιόκερσα με την Περσεφόνη.

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι Κάβειροι ήταν επτά αδέλφια, οι οποίοι ενσάρκωναν τα επτά πνεύματα στον θρόνο του Κρόνου και ότι αργότερα, ενσαρκώθηκαν σε πλανήτες.
Όπως και να το δούμε, είναι φανερό ότι οι διάφορες θεότητες θα μπορούσαν να ιδωθούν σαν πλανητικές ιδιότητες, οι οποίες θεωρούμενες από αστρολογική άποψη, μπορούν να αποδοθούν σαν όψεις του ανθρώπινου εαυτού.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Παρ Σεπ 09, 2005 3:59 am

Μόλις ξεκίνησε στη ΝΕΤ ένα ντοκυμανταίρ αφιερωμένο στο "ΙΔΑΙΟ ΑΝΤΡΟ".

Στην αρχή της διήγησης, ο αφηγητής είπε χαρακτηριστικά:

"Τα Ελευσίνια Μυστήρια ήταν ίδια με εκείνα της Κρήτης."

...κι έτσι θυμήθηκα τούτο 'δω το θέμα και πόσα δεν έχουμε συζητήσει ακόμη...

Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:Και αναρωτιέμαι ο άνθρωπος, μα καλά την καλλιέργεια της Γης, την ΓΝΩΡΙΖΑΝ και την ΚΑΤΕΙΧΑΝ ως πρακτική μέθοδο πολύ πριν από την "έναρξη" τέλεσης των Ελευσίνιων μυστηρίων, τι το μυστικό λοιπόν είχε η τελετή ως τελετή ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕ ΚΑΙ Ο ΠΛΕΟΝ ΑΜΥΗΤΟΣ :?: :?: :?:


Εύλογο το ερώτημα του φιλαλήθη φίλου μας!
Τα μυστήρια τα οποία γνώρισαν τη μεγαλύτερη ακμή και άνθιση στην αρχαία Ελλάδα είναι τα Ελευσίνια.
Κύριο κλειδί σε αυτά (όπως μας ανέφερε και στην πρώτη σελίδα ο φίλτατος Ramoglou) ο μύθος της Δήμητρας και της Περσεφόνης.
Από την αρχή λειτούργησαν σε δύο επίπεδα: ένα φυσικό, όπου κυριαρχεί το αγροτικό στοιχείο, η λατρεία μίας θεότητας - της Δήμητρας - η οποία παράγει όλα τα απαραίτητα αγαθά για την ύπαρξη του πολιτισμού.
Και ένα δεύτερο, ανώτερο, το οποίο είχε σχέση με την πνευματική ανάπτυξη του ανθρώπου και τις εσωτερικές του ανησυχίες.
Αν ο λαός στο πρόσωπο της Δήμητρας λάτρευε τη μητέρα-γη και τη θεά της γεωργίας, οι μύστες διέκριναν σε αυτή το φως του ουρανού, τη μητέρα των ψυχών, τη μητέρα των κοσμογονικών θεών και των δικών τους πνευματικών όψεων.

Είναι αλήθεια, ότι πολύ λίγες ιστορικές πηγές υπάρχουν για αυτά τα μυστήρια και όσοι από τους αρχαίους ήταν μυημένοι σε αυτά, είχαν δεσμευτεί με όρκο σιγής.
Ο Παυσανίας, ο οποίος είχε μυηθεί, είχε σκοπό να τα περιγράψει, αλλά όπως λέει ο ίδιος, εμποδίστηκε από ένα όνειρο το οποίο είδε.

Σε μας έχουν φτάσει λιγοστές πληροφορίες και θα αντλήσουμε περισσότερα στοιχεία αν ερευνήσουμε τις σχετικές εσωτερικές παραδόσεις, χωρίς να διεκδικούμε την απόλυτη πίστη σε αυτές.
Η εξωτερική πάντως πλευρά των ελευσινίων γιορτών είναι αρκετά γνωστή.
Να θυμίσω ότι χωρίζονταν σε δύο μέρη: στα Μικρά και στα Μεγάλα Μυστήρια, τα οποία τελούνταν σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.
Τα Μικρά θεωρούνταν τελετές προετοιμασίας για την Κύρια Μύηση, η οποία γινόταν στα Μεγάλα και αφορούσε στους λίγους εκείνους, οι οποίοι κρίνονταν ικανοί να προχωρήσουν βαθύτερα.

Η κύρια έννοια μέσα από αυτές τις τελετές ήταν η συμβολική αναπαράσταση της ιστορίας της ψυχής, της καθόδου της μέσα στην ύλη, των πόνων της μέσα στην άβυσσο της λύπης της και της τελικής ανόδου της και επιστροφής της στη θεϊκή ζωή.
Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι είναι η ελληνική απόδοση της πτώσης της ψυχής και της αποκατάστασής της.


[Πριν συνεχίσουμε, ας δούμε δύο σχετικές συζητήσεις στην Αγορά μας:
(Ψυχολογία) Ψυχανάλυση και Νευρολογία
και
ΑΙΓΥΠΤΟΣ]
Τελευταία επεξεργασία από Zadok the priestess σε Σάβ Σεπ 10, 2005 3:55 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Σεπ 10, 2005 8:18 am

Η Φίλη Zadok the priestess έγραψε:
Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:Και αναρωτιέμαι ο άνθρωπος, μα καλά την καλλιέργεια της Γης, την ΓΝΩΡΙΖΑΝ και την ΚΑΤΕΙΧΑΝ ως πρακτική μέθοδο πολύ πριν από την "έναρξη" τέλεσης των Ελευσίνιων μυστηρίων, τι το μυστικό λοιπόν είχε η τελετή ως τελετή ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕ ΚΑΙ Ο ΠΛΕΟΝ ΑΜΥΗΤΟΣ :?: :?: :?:


Εύλογο το ερώτημα του φιλαλήθη φίλου μας!

Κύριο κλειδί σε αυτά (όπως μας ανέφερε και στην πρώτη σελίδα ο φίλτατος Ramoglou) ο μύθος της Δήμητρας και της Περσεφόνης.
Από την αρχή λειτούργησαν σε δύο επίπεδα: ένα φυσικό, όπου κυριαρχεί το αγροτικό στοιχείο, η λατρεία μίας θεότητας - της Δήμητρας - η οποία παράγει όλα τα απαραίτητα αγαθά για την ύπαρξη του πολιτισμού.
Και ένα δεύτερο, ανώτερο, το οποίο είχε σχέση με την πνευματική ανάπτυξη του ανθρώπου και τις εσωτερικές του ανησυχίες..."


Ακριβώς αυτό είναι το point που θέλησα να τονίσω αγαπημένη Φίλη...
Αφού υπάρχουν ΔΥΟ επίπεδα, ΓΙΑΤΙ εγκλωβίζεται η δημιουργική μας σκέψη ΜΟΝΟΝ στο ΕΞΩτερικό :?: :?: :?:

Δεσμεύομαι παρουσία ΟΛΩΝ ότι σύντομα θα έχουμε ένα άρθρο - εργασία σχετικά με τα Μεγάλα αυτά μυστήρια, γεννήτορα άλλων νεότερων μυσταγωγικών μυστηρίων, που σε πολλούς θα κάνει "εντύπωση"...

Με σεβασμό υποκλίνομαι στο ΔΕΥΤΕΡΟ επίπεδο της Ελευσίνιας Μυσταγωγίας.

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Σάβ Σεπ 10, 2005 9:23 am

Καλώς ή κακώς υπάρχει ΠΑΝΤΑ και η εξωτερική θέαση των πραγμάτων, αυτή που ο απλός άνθρωπος αντιλαμβάνεται και αυτή την οπτική ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΨΗΝ ΜΑΣ.

Αυτή η οπτική είναι πολλάκις και η εφαλτήριος δύναμη για να κατανοήσει κάποιος τα ΠΟΙΟ εσωτερικά νοήματα, αυτή η οπτική έντυσε μέσα στο διάβα των Αιώνων, μύθους, θρησκείες, μυστήρια, οργανώσεις.

Αν αποκόψουμε την ΕΞΩτερική οπτική και δούμε ΜΟΝΟ την ΕΣΩτερική, τότε θα είναι πολύ δύσκολο να βρούμε τις συνισταμένες εκείνες που θα μας επιτρέψουν να κατανοήσουμε.

Μελετάμε τη φύση και παρατηρούμε τα φαινόμενα, για να κατανοήσουμε πρώτα την ΕΞΩτερική λειτουργία και μετέπειτα την ΕΣΩτερική, έχοντας έτσι μεταβεί από το ένα επίπεδο στο άλλο.

Εκτός κι αν πρέπει να ομιλούν μόνο όσοι είναι στο δεύτερο επίπεδο χωρίς να προσπαθούν να είναι κατανοητοί στους υπόλοιπους και στις οπτικές που εκείνοι δύνανται να δουν.
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Σεπ 10, 2005 2:39 pm

Ο αγαπητός Ramoglou έγραψε:Καλώς ή κακώς υπάρχει ΠΑΝΤΑ και η εξωτερική θέαση των πραγμάτων, αυτή που ο απλός άνθρωπος αντιλαμβάνεται και αυτή την οπτική ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΨΙΝ ΜΑΣ ..."


ΚΑΚΩΣ & ΚΑΚΙΣΤΑ είναι η προσωπική μου γνώμη, ΟΤΑΝ (και το τονίζω αυτό), ΟΤΑΝ μιλούμε και διαπραγματευόμαστε τους ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ, ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥΣ 8)

Δεν μπορώ να δεχτώ λοιπόν στα κείμενα , έργα, βιβλία, ομιλίες που με παχυλούς τίτλους διαφημίζονται ως "αποσυμβολισμός" των μυστηρίων, να διαπραγματεύονται τα ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ φαινόμενα της Φύσης και ΟΧΙ τις ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ αιτίες που προκαλούν τα φαινόμενα αυτά.

Και ΔΕΝ υποστηρίζω φυσικά Φίλε μου ότι πρέπει να ομιλούν ΜΟΝΟΝ όσοι γνωρίζουν...
ΑΛΙΜΟΝΟ...
ΟΜΩΣ οι εξωτερικοί παρατηρητές των φαινομένων, (τα οποία και μόνον αυτά είναι ΙΚΑΝΟΙ να προσεγγίσουν), επιβάλει η ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ να παραμείνουν σε αυτά (τα φαινόμενα) και να ΜΗΝ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ότι αυτό το φαινόμενο είναι η ΑΙΤΙΑ...

Σε ότι αφορά τις ΟΠΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΦΥΣΗ, ΑΛΛΑ ΤΙΣ ΑΙΤΙΕΣ, επέτρεψε μου να πω πώς ΙΣΩΣ είναι μια χίμαιρα να υποθέτει ότι αυτό που ΕΚΕΙΝΟΣ κατάφερε να ΓΝΩΡΙΣΕΙ, μπορούν και οι άλλοι, όταν αυτοί οι "άλλοι" ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΙΔΕΑ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ ΠΟΥ ΔΙΕΠΟΥΝ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΦΥΣΗ.

Και για να μη υπάρξει η παρανόηση - γαϊτανάκι, σπεύδω να πω πώς είναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ όσων γνωρίζουν να μεταβιβάσουν την ΓΝΩΣΗ ΤΟΥΣ σε εκείνους που έπονται...
Και θυμίζω το αγαπημένο μου ρητό που λέει:
Εκεί που είσαι ΗΜΟΥΝΑ
και Δω που είμαι ΘΑ' ΡΘΕΙΣ


Χωρίς ΕΡΓΑΣΙΑ όμως Φίλε Ράμογλου, ΟΥΔΕΙΣ μπορεί να κάνει το παραμικρό βηματάκι ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΤΡΑΠΟΥ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ...

Με σεβασμό σε όσους ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ και ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΟΥΝ,

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Σεπ 10, 2005 2:55 pm

Ramoglou έγραψε:Εκτός κι αν πρέπει να ομιλούν μόνο όσοι είναι στο δεύτερο επίπεδο χωρίς να προσπαθούν να είναι κατανοητοί στους υπόλοιπους και στις οπτικές που εκείνοι δύνανται να δουν.


Καλέ μου Ramoglou, δεν έχεις άδικο και φυσικά, σκοπός μας δεν είναι ούτε να φιμώσουμε κάποιον αλλά ούτε και να μη γίνουμε κατανοητοί.

Αντίθετα, νομίζω ότι αυτό το οποίο επιθυμεί ο φίλος Κέλσος είναι να μπορέσουμε να κάνουμε το χώρο τούτο μία γέφυρα συνειδητοποίησης.

Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:Δεσμεύομαι παρουσία ΟΛΩΝ ότι σύντομα θα έχουμε ένα άρθρο - εργασία σχετικά με τα Μεγάλα αυτά μυστήρια, γεννήτορα άλλων νεότερων μυσταγωγικών μυστηρίων, που σε πολλούς θα κάνει "εντύπωση"...


Φίλτατε, θα αναμένουμε με ιδιαίτερη προσμονή ό,τι μας υπόσχεσαι...

Εν τω μεταξύ, λέω να συνεχίσω εδώ με κάποιες σκέψεις και είδωμεν...

**********************

Οι γιορτές των Ελευσινίων λοιπόν, άρχιζαν από μία κωμόπολη, την Άγρα, την εποχή της εαρινής ισημερίας.

Ο κήρυκας του ιερού, αντιπρόσωπος του Ερμή - ντυμένος όπως ο ίδιος ο Θεός, φορώντας πέτασο στο κεφάλι και κρατώντας κηρύκειο - οδηγούσε τους νεοφώτιστους στον περίβολο ενός μικρού ναού αφιερωμένου στην Κόρη.
Προηγούμενα αυτοί είχαν δώσει αποδείξεις ότι ήταν ικανοί να λάβουν μέρος στις τελετές.

Εκεί παρουσιάζονταν σε χορό οι ιέρειες της Περσεφόνης - Παρθένας στολισμένες με νάρκισσους.
Ξεκίναγαν οι τελετές εξαγνισμού, οι προσευχές και οι νηστείες, ώσπου τις τελευταίες μέρες παρέμεναν μόνοι όσοι άντεχαν σε αυτές τις πρώτες δοκιμασίες.
Η σημαντική μέρα ήταν η τελευταία.
Το βράδυ μαζεύονταν στο πιο ιερό μέρος του δάσους όλοι οι νεοφώτιστοι και παρακολουθούσαν τη μίμηση της αρπαγής της Περσεφόνης κατά αναπαράσταση του μύθου.
Ας ζήσουμε λίγο μαζί τους αυτές τις στιγμές:

Η Περσεφόνη (η Μεγάλη Ιέρεια του Ναού) και οι Ωκεανίδες Νύμφες (οι απλές Ιέρειες) παίζουν σε ένα ολάνθιστο λιβάδι αγνές και ξένοιαστες.
Ο Άδης (μετά την απαγωγή Πλούτωνας) όμως, ο Βασιλιάς του Κάτω Κόσμου, θέλει την Περσεφόνη για γυναίκα του.
Με τη συγκατάθεση του Δία αποφασίζει να την κλέψει, γιατί γνωρίζει ότι εκείνη δε θα πήγαινε ποτέ κοντά του με τη θέλησή της.
Χρησιμοποιεί ένα πανέμορφο νάρκισσο για να τη δελεάσει κι εκείνη παρασυρμένη σκύβει να τον κόψει.

Τότε, ανοίγει η γη και εμφανίζεται ο Άδης με όλο του το μεγαλείο.
Την αρπάζει πάνω στο άρμα του και την οδηγεί στο Βασίλειό του.

Οι νεοφώτιστοι στέκουν αποσβολωμένοι από τα δρώμενα.

Ύμνοι προς την Κόρη του Κόσμου υψώνονται στον αέρα.

Εικόνα

Κάποια χορδή της συνείδησής τους έχει αντηχήσει.
Τί είναι αυτό το οποίο παρακολούθησαν :?:
Ποιά είναι η Περσεφόνη :?:
Γιατί αισθάνονται τόσο ταυτισμένοι μαζί της :?:
Τελευταία επεξεργασία από Zadok the priestess σε Σάβ Απρ 01, 2006 9:38 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Σάβ Σεπ 10, 2005 3:47 pm

Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:
Ο αγαπητός Ramoglou έγραψε:Καλώς ή κακώς υπάρχει ΠΑΝΤΑ και η εξωτερική θέαση των πραγμάτων, αυτή που ο απλός άνθρωπος αντιλαμβάνεται και αυτή την οπτική ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΥΠΟΨΙΝ ΜΑΣ ..."


ΚΑΚΩΣ & ΚΑΚΙΣΤΑ είναι η προσωπική μου γνώμη, ΟΤΑΝ (και το τονίζω αυτό), ΟΤΑΝ μιλούμε και διαπραγματευόμαστε τους ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ, ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥΣ 8)



Αφού καλέ μου φίλε, η δική σου γνώμη χαρακτηρίζει ΚΑΚΙΣΤΟ, όλο το παραπάνω, εγώ δεν έχω να πω τίποτα.

Ίσως, επειδή δεν ανήκω σε καμία ελίτ που να θεωρεί τον εαυτό της ΓΝΩΣΤΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟ, αλλά πιστεύω πως μαθαίνω ακόμα τόσο τον άνθρωπο, όσο και τα όποια εσωτερικά νοήματα, να έχω άλλη άποψη από τη δική σου.

Μέσα από ένα βιβλίο το οποίο περιγράφει μια εξωτερική άποψη, θα προσπαθήσω, αν μπορώ, να δω παραμέσα και δια μέσου του διαλόγου να καταλήξω σε συμπεράσματα ποιο εσωτερικά μαζί με τον ΟΠΟΙΟ συνομιλητή μου, τον οποίο βέβαια και δεν θα υποτιμήσω θεωρώντας ότι εγώ είμαι ποιο μπροστά από αυτόν, σε επίπεδα γνώσης και εσωτερικής κατανόησης.

ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΣΤΕΡΝΙΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΟΣΟ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΝΩΣΗ.

Απόστολος.
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Σεπ 10, 2005 9:31 pm

Aγαπητέ μου Φίλε Ράμογλου...

Είναι προφανές απο την απάντησή σου ότι δεν κατάλαβες την τοποθέτησή μου :cry: :cry: :cry:

Άλλωστε τι αξία μπορεί να έχει :?:
Είναι προτιμότερο να πελαγοδρομεί κάποιος στο πέλαγος των εξωτερικών απόψεων για τον αποσυμβολισμό των μυστηρίων και μέσα σε αυτές τις πολυποίκιλες ευφάνταστες υποκειμενικές απόψεις, να τοποθετεί και την δική του...
Πιθανά στα μάτια της λογικής του, θα είναι και η σωστή :cry:

Με σεβασμό σε όσους ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ και ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΟΥΝ, γιατί Εκείνοι κατέκτησαν την ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ, σεβόμενοι τον Άνθρωπο χάριν του οποίου διαθέτουν σε ΜΑΣ την ΓΝΩΣΗ...

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Σάβ Σεπ 10, 2005 10:28 pm

Zadok the priestess έγραψε:
"...Κάποια χορδή της συνείδησής τους έχει αντηχήσει.
Τί είναι αυτό το οποίο παρακολούθησαν :?:
Ποιά είναι η Περσεφόνη :?:
Γιατί αισθάνονται τόσο ταυτισμένοι μαζί της :?: ..."


Aγαπητή Φίλη Ζαντόκ...

Ρωτάς, Ποιά είναι η Περσεφόνη :?:
Σου παραθέτω μερικά στοιχεία, για το τι ΜΠΟΡΕΙ για τους εξωτερικούς παρατηρητές, ΒΕΒΑΙΟ για μένα, να κρύβεται ΠΙΣΩ από αυτό...

Η Περσεφόνη αντιστοιχεί στην Ψυχή του Ανθρώπου. :arrow:

Πράγματι, στο έργο αποκαλείται και με το όνομα Περσέφασα.
Αναλύοντας το, βρίσκουμε μια σύνθετη ονομασία εκ του Περσέ (Πέρθω) που σημαίνει πορθώ – εκπορθώ – λεηλατώ – ερημώνω – αφανίζω – καταστρέφω.
Επίσης σημαίνει και λαφυραγωγώ, λαμβάνω λάφυρα κατά την εκπόρθηση, διαρπάζω (κάτι που ο μύθος το αναφέρει ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι "πάρθηκε" απο τον Πλούτωνα ως ΣΥΖΥΓΟΣ)...

Το Περσέ, όμως αν συνδιαστεί με το σανσκριτικό puru-h που σημαίνει ο πολύς, μας οδηγεί στην ελληνική λέξη πόρος που φανερώνει την δυνατότητα, το μέσον (με την έννοια του ευπόρου) και άρα τον πληθωρικό, τον Πλούσιο :!:
Δηλαδή τον Πλούτο - Πλούτωνα (να ΓΙΑΤΙ ο σύζυγος της Περσεφόνης είναι ο Πλούτωνας και όχι κάποιος "άλλος" θεός, έτσι στη τύχη :wink: )

ΟΜΩΣ καλοί μου φίλοι, το σανσκριτικό puru-h, μας οδηγεί σε μια άλλη σανσκριτική λέξη, την Purusha (Πουρούσα) που είναι ο Ουράνιος Άνθρωπος (κάτι αντίστοιχο με τον Αδάμ Κάδμο των Καμπαλιστών) και η οποία από τους ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ φιλολογίζοντες παπαγάλους :wink: , κρύβει πολλά περισσότερα μυστικά...

Το δεύτερο συνθετικό της λέξης, η Φάσσα σημαίνει το μεγάλο άγριο περιστέρι και είναι γνωστό σε όλους μας ότι στο συμβολισμό το περιστέρι ή η πεταλούδα συμβολίζουν την Ψυχή.


Ελπίζω τα στοιχεία που σας παράθεσα από την ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥ, να βοηθήσει στη πορεία της συζήτησης.
Εάν πάλι, όχι (διόλου απίθανο), πείτε μου να σταματήσω...


" Ασίσω οις θέμις εστί, θύρας δ’ επίθεστε βεβύλοις "
" Θα μιλήσω σε όσους είναι επιτρεπτό, κλείστε τις πύλες στους βέβηλους"

Κέλσος ο Φιλαλήθης

Υ.Γ.
Βλέπεις Φίλε μου Ράμογλου, ακόμα και εκείνοι, οι αρχαίοι, ξεχώριζαν τα πράγματα για τους ΕΞΩτερικούς και τους ΕΣΩτερικούς αναζητητές...
Είναι άσχημο να τα ισοπεδώνουμε όλα στο όνομα της "ταπεινότητας" και του "σεβασμού"...
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Σεπ 10, 2005 11:08 pm

Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:Το Περσέ, όμως αν συνδιαστεί με το σανσκριτικό puru-h που σημαίνει ο πολύς, μας οδηγεί στην ελληνική λέξη πόρος που φανερώνει την δυνατότητα, το μέσον (με την έννοια του ευπόρου) και άρα τον πληθωρικό, τον Πλούσιο :!:
Δηλαδή τον Πλούτο - Πλούτωνα (να ΓΙΑΤΙ ο σύζυγος της Περσεφόνης είναι ο Πλούτωνας και όχι κάποιος "άλλος" θεός, έτσι στη τύχη :wink: )


Πολύ ωραία, φίλε Κέλσο.

Ακριβώς γι' αυτό κι εγώ επεσήμανα ότι ο Άδης μετά την αρπαγή ονομάζεται Πλούτων.

Αυτό λοιπόν, το οποίο παρακολούθησαν οι νεοφώτιστοι, δεν είναι τίποτε άλλο από τη διαδικασία του θανάτου σε ένα διαφορετικό επίπεδο.
Ενός αποχωρισμού (του απογαλακτισμού της κόρης), ο οποίος, όπως για την Περσεφόνη έτσι και για μας, είναι πάντα οδυνηρός, αλλά κρύβει μέσα του την αναγκαιότητα της εξέλιξης.
Ας θυμηθούμε τα περί αναγκαιότητος και τον καλό μας διδάσκαλο Πλάτωνα...
Ας δούμε και τα περί "ανάμνησης της ψυχής" τα οποία αναφέρει εκείνος και τα οποία συζητούμε στο θέμα ΛΗΘΗ...

Το γιατί αναγνωρίζεται τόσο εύκολα αυτό το συναίσθημα της θλίψης από τον άνθρωπο, θα πρέπει να απαντηθεί με ένα βαθύ ψάξιμο στο ασυνείδητο (όπως συνήθως αποκαλείται το υπέρ και το υπό της συνειδήσεως κομμάτι) για την αναζήτηση της γνώσης εκείνης, η οποία κρύβει μέσα της τα Μυστήρια της ζωής και του θανάτου (ή ορθότερα: της γεννήσεως και του θανάτου, αφού η ζωή είναι αιώνια).
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Ramoglou
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1113
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 2:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Ramoglou » Κυρ Σεπ 11, 2005 1:20 am

Η επιλογή του τρόπου δράσης, στον κάθε άνθρωπο, είναι μια μοναδική διαδικασία.
Μέσα από αυτή ο καθένας, διδάσκετε, μαθαίνει, βιώνει και τέλος ανελίσσεται.

Δυστυχώς δεν θεωρώ τον εαυτό μου αγαπημένε μου φίλε, ικανό να κατακρίνει κάποιον άλλον συνάνθρωπο, έτσι παραμένω στα δικά μου πεδία γνώσης και προσπαθώ να μεταφέρω, με όποιον τρόπο μπορώ, τα όσα γνωρίζω στους συνανθρώπους μου, όταν και όποτε αυτό είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη, τόσο για μένα όσο και για εκείνους.

Μιας και λοιπόν εγώ ασχολούμαι με τα ΕΞΩτερικά, δε θα ομιλήσω άλλο, αλλά θα περιμένω να διδαχθώ, απ’ όσα όμορφα ΕΣΩτερικά έχετε να καταθέσετε.

Εξ άλλου πάντα μου άρεσε να είμαι παρατηρητής και να εξετάζω τα προς παρατήρησην μέσα από το δικό μου πρίσμα.
Ψιλοτεμπέλης γαρ εγώ, δεν έχω μάθει να εργάζομαι και περιμένω να δω για να μάθω.

Συνεχίστε λοιπόν.

Φιλικά Απόστολος.
Εικόνα

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Κυρ Σεπ 11, 2005 9:22 am

Καλημέρα σε όλους...

Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:"...Aγαπητέ μου Φίλε Ράμογλου...

Είναι προφανές από την απάντησή σου ότι δεν κατάλαβες την τοποθέτησή μου :cry: :cry: :cry: ..."


Προσωποποιείς τα πράγματα ή κάνω λάθος Φίλε ΜΟΥ :?:
Αναφέρεσαι σε "κάποιον" που κατακρίνει "κάποιον άλλο άνθρωπο" :!:
Ποιος είναι αυτός Φίλε ΜΟΥ Ράμογλου :?:

Αυτό ΠΑΝΤΩΣ που η ανάξια μηδαμηνότης ΠΡΑΤΤΕΙ, είναι η ΚΡΙΤΙΚΗ ως προς το "πνεύμα" της ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ανθρώπων που με γεμάτα τα "αποθέματα γνώσης" από τα ΕΞΩτερικά πανεπιστήμια ΝΟΜΙΖΟΥΝ (γιατί ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ) ότι και η ΕΣΩτερική ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ και ο ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ (ιδιαίτερα ως "κλάδος" της αναζήτησης), έχει να κάνει με εκείνα τα ΓΝΩΣΤΑ σε αυτούς ΕΞΩτερικά πράγματα...

Κάνω λοιπόν ως νοήμων και ελεύθερα σκεπτόμενος Άνθρωπος κριτική σε αυτή την παραπάνω διαδικασία και ουδέποτε ΚΑΤΕΚΡΙΝΑ κανέναν Άνθρωπο, που ακολούθησε την ΕΥΚΟΛΗ και ΠΕΠΑΤΗΜΕΝΗ αυτή οδό, την "οδό της κακίας" κατά την μυητική διαδικασία του Ηρακλή (αν θυμάσαι;)

Επέλεξα πολλά χρόνια πριν Φίλε μου, την "οδό της Αρετής", εκείνη την γεμάτη δυσκολίες, κακοτράχαλους τόπους, πίκρες από την μοναξιά του Αναζητητή, πιστεύοντας τότε και γνωρίζοντας σήμερα ότι αυτή είναι η ενδεδειγμένη ατραπό της ΕΣΩτερικής Αναζήτησης.

Η Μυητική διαδικασία του Ηρακλέους (Της Δόξας της Ήρας συζύγου του Διός) μιλάει για το Σταυροδρόμι του ενός & μοναχικού δρόμου που κινήθηκε ο Ηρακλής...
Μια διασταύρωση - μια διχάλα που ΧΩΡΙΣΕ τον ένα και μοναδικό δρόμο που περπατούσε...
Τα παρακάτω είναι γνωστά...
Ο Ηρακλής διάλεξε να κινηθεί και να περπατήσει στην ΔΕΞΙΑ μεριά του δρόμου, στο κακοτράχαλο και δυσκολότοπο μονοπάτι της ΑΡΕΤΗΣ και απέρριψε την ΑΡΙΣΤΕΡΗ μεριά του δρόμου, την φαρδιά και πλατιά λεωφόρο της ΚΑΚΙΑΣ...
Παρατήρησε Φίλε ΜΟΥ (και από καρδιάς το εννοώ αυτό) την εικόνα που σου παραθέτω...

Εικόνα

Αυτό είναι το Σταυροδρόμι τόσο του Ηρακλέως όσο και του www.mystica.gr , το δικό ΜΑΣ σταυροδρόμι της Εσωτερικής Αναζήτησης...
Θυμάσαι;

Το γράμμα όμως που σχηματίζεται στο λατινικό αλφάβητο ονομάζεται why ή κάνω λάθος;
Και η λέξη why, σημαίνει στα ελληνικά μας ΓΙΑΤΙ

Κλείνω το κουραστικό (ίσως) post μου με αυτήν την αναρώτηση, ΓΙΑΤΙ;


Με απέραντη ΑΓΑΠΗ,

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 6:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Κέλσος ο Φιλαλήθης » Κυρ Σεπ 11, 2005 9:38 am

Κέλσος ο Φιλαλήθης

Η αγαπητή Zadok the priestess έγραψε:"...Αυτό λοιπόν, το οποίο παρακολούθησαν οι νεοφώτιστοι, δεν είναι τίποτε άλλο από τη διαδικασία του θανάτου σε ένα διαφορετικό επίπεδο..."


Θα τολμούσα να πω, ότι αυτό που παρακολουθούσαν είναι η ιστορία της δημιουργίας - της Γέννησης του Κόσμου :!:

Βλέπουν την ΘΕΛΗΣΗ του Πατέρα να δημιουργήσει...
Να χωρίζεται αυτός ο ΙΔΙΟΣ ο Πατέρας σε κομμάτια - τρίμματα...
Να τα στέλνει με την ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΟΥ στα κατώτερα επίπεδα για να τα ΖΩΟΠΟΙΗΣΟΥΝ...
Να φτάνουν τα τρίμματα αυτά στο σημείο να καλυφθούν από την ΨΥΧΗ...
Να συνεχίσουν να κατέρχονται τους Κόσμους και τις Διαστάσεις...
Ώσπου να ζωοποιήσουν και το τελευταίο μέρος - τμήμα της Δημιουργίας, την δική ΜΑΣ Φυσικοϋλική διάσταση...

Αυτά είναι τα Μυστήρια της Περσεφόνης, της Περσέφασας...

"...με ένα βαθύ ψάξιμο στο ασυνείδητο (όπως συνήθως αποκαλείται το υπέρ και το υπό της συνειδήσεως κομμάτι)..."

Εάν καλή μου αυτό εννοής, γιατί δεν το γράφεις όπως πρέπει, ορθά:
ΥΠΟσυνείδηση και ΥΠΕΡσυνείδηση :?: :roll:

Φιλικά

Κέλσος ο Φιλαλήθης
Ο Σωκράτης, για την εύρεση της αλήθειας μεταχειριζόταν το: ερωτάν και αποκρίνεσθαι

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Κυρ Σεπ 11, 2005 5:12 pm

Κέλσος ο Φιλαλήθης έγραψε:Θα τολμούσα να πω, ότι αυτό που παρακολουθούσαν είναι η ιστορία της δημιουργίας - της Γέννησης του Κόσμου :!:


Μα, καλέ μου φίλε, γέννηση και θάνατος δεν είναι καταστάσεις συνείδησης της ψυχής σε διαφορετικά πεδία :?: :)
Ακριβώς γι' αυτό μίλησα πιο κάτω για τα Μυστήρια της γέννησης και του θανάτου...

Εάν καλή μου αυτό εννοής, γιατί δεν το γράφεις όπως πρέπει, ορθά:
ΥΠΟσυνείδηση και ΥΠΕΡσυνείδηση :?: :roll:


Απλά για να υπενθυμίσω αυτή την εκφραστική παρανόηση.
Τίποτε άλλο.

Πάντως, θα ήθελα να σας παρακαλέσω αμφότερους, να συνεχίσουμε αυτό το ταξείδι μαζί ομού.
Νομίζω ότι οι παρανοήσεις είναι πλάσματα των χαμηλών αστρικών αισθήσεών μας και δεν πρέπει να τις αφήνουμε ανεξέλεγκτες στο καταστροφικό τους έργο.

Φίλτατε Ramoglou, μείνε μαζί μας και τα υπόλοιπα... θα μας κεράσεις έναν καφέ βρε αδερφέ και θα τα βρούμε... :lol:

Επιτρέψτε μου να προχωρήσω στα Ελευσίνια... (νομίζατε ότι αυτό ήταν όλο;;)

********************

Μετά από αυτή την πρώτη επαφή με την ουσία των Μυστηρίων, οι μυημένοι ήταν έτοιμοι να περάσουν στους βαθμούς μύησης των Μεγάλων Μυστηρίων.
Ήταν σε θέση να λάβουν μέρος στα "ιερά όργια".
Ας σημειωθεί ότι η λέξη "όργιο" έχει ασιατική ρίζα και η ακριβής ερμηνεία της είναι "τελετή".
Επειδή όμως, οι ασιατικές τελετές περιέπεσαν σε επίπεδο εκφυλισμού, πήρε την έννοια την οποία της δίνουμε σήμερα.

Τα Μεγάλα Μυστήρια αρχικά τελούνταν κάθε πέντε χρόνια και αργότερα, έγιναν ετήσια.
Στην αρχή είχαν ένα βαθμό μύησης, αργότερα όμως προστέθηκε και δεύτερος, η λεγόμενη "εποπτεία".
Οι τελετές είχαν διάρκεια εννιά μέρες. [να 'το πάλι το 9 :D ]
Οι εφτά πρώτες μέρες περιέκλειαν τελετές προκήρυξης των μυστηρίων και κάθαρσης αυτών, οι οποίοι θα υποβάλλονταν στη δοκιμασία της μύησης.
Τελείωναν δε, με την άφιξη της πομπής από την Αθήνα, η οποία μετέφερε τα Ιερά Αντικείμενα μέσα στα Άδυτα του Ναού της Ελευσίνας, ενώ την ίδια μέρα γινόταν μία τελετή, το ουσιαστικότερο μέρος της οποίας περικλείεται σε αυτό το οποίο διέσωσε ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς:

"Έχω νηστέψει, έχω πιεί τον κυκεώνα, πήρα από την κίστη και αφού γεύτηκα τις τροφές, τις ξανάβαλα στον κάλαθο, ξαναπήρα από τον κάλαθο και τις ξανάβαλα στην κίστη."

Για τη σημασία αυτής της τελετής ο Γάλλος Φουκάρ λέει:

"Δεν γνώριζαν οι υποψήφιοι ότι κατάπιναν μία θεία ουσία ή ότι ενσάρκωναν ένα κομμάτι της Δήμητρας."

Μόνο μετά από αυτή την ιερουργία μπορούσαν να μπουν στο Τελεστήριο, δηλαδή στην αίθουσα των μυήσεων του ναού.

Αλλά ας μεταφερθούμε για λίγο στον ιερό χώρο της Ελευσίνας και ας νοιώσουμε τη μυστηριακή ατμόσφαιρα...
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τετ Σεπ 14, 2005 11:10 pm

......Είναι σούρουπο και πλησιάζει η νύχτα.
Ο κήρυκας στέκεται μπροστά στη μεγάλη στοά, η οποία οδηγεί στο Τελεστήριο.
Περνάμε μέσα από την στοά μαζί με όλους τους υποψήφιους και πίσω μας ακούγεται δυνατή και επιτακτική η φωνή του κήρυκα, ο οποίος διώχνει τους ανέτοιμους και καθαρίζει το χώρο:

"ΕΚΑΣ, ΕΚΑΣ ΕΣΤΕ ΒΕΒΗΛΟΙ"

ή όπως αλλιώς μας το παρέθεσε ο φίλτατος Κέλσος ο Φιλαλήθης:
"Ασίσω οις θέμις εστί, θύρας δ’ επίθεστε βεβύλοις"
"Θα μιλήσω σε όσους είναι επιτρεπτό, κλείστε τις πύλες στους βέβηλους"


Αυτή την στιγμή, προτού αρχίσει οτιδήποτε άλλο, δίνεται ο όρκος της σιωπής.
Όποιος τον παραβεί, τον περιμένει η αμείλικτη τιμωρία των Θεών.

Τώρα, είμαστε έτοιμοι να διαβούμε το κατώφλι του μονοπατιού, το οποίο οδηγεί στη θεία Περσεφόνη.
Οι φωτιές σβήνουν και βρισκόμαστε στο τέλειο σκοτάδι.
Ακολουθούμε μία λαβυρινθοειδή πορεία μέσα από δαιδαλώδεις και στενούς διαδρόμους.
Οι εμπειρίες, τις οποίες συναντάει κάποιος στο λαβύρινθο, θα τον ακολουθούν σε όλη του τη ζωή.
Είναι η πορεία μας προς το θάνατο.
Το ταξείδι μας στον Κάτω Κόσμο.

Επιτέλους, στο βάθος το σκοτάδι δείχνει να διαλύεται και καθώς πλησιάζουμε, μπαίνουμε σε μία κυκλική αίθουσα.
Φωτίζεται από ένα αμυδρό, χλωμό φως, αρκετό όμως, για να δούμε απέναντί μας το μεγάλο πέτρινο θρόνο, πάνω στον οποίο κάθεται επιβλητικά ο Πλούτωνας, ο Βασιλιάς αυτού του κόσμου.
Δίπλα του, σε ένα μικρότερο θρόνο, κάθεται μία πανέμορφη κοπέλα, η οποία μας κοιτάζει με ένα θλιμμένο χαμόγελο.
Όλοι καταλαβαίνουμε πως πρόκειται για την Περσεφόνη.
Πλησιάζουμε και γονατίζουμε μπροστά της κι εκείνη αρχίζει να μας μιλάει.
Αισθανόμαστε δέος για τις αλήθειες, τις οποίες αρχίζει να μας διδάσκει.
Μας μεταφέρει τις εμπειρίες της από τον κόσμο, τον οποίο ζει.
Ο τόπος γύρω μας δε φαίνεται πια τόσο παράξενος, ούτε μας προξενεί φόβο και μία βαθιά συνειδητοποίηση απλώνεται μέσα μας.

Εικόνα

Όταν η εσωτερική τελετή της επαφής με την Περσεφόνη τελειώσει, παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής.
Ανάμεσα σε αυτά, τα οποία γνωρίσαμε, είναι η ίδια η ψυχή μας, αλλά και η φύση του θανάτου.

Για άλλη μία φορά στα μυστήρια η μύηση έχει σχέση με το θάνατο και το ταξείδι στον Κάτω Κόσμο.
Για άλλη μία φορά η συμβολική έννοια αυτού είναι το ταξείδι μέσα στον ίδιο μας τον εαυτό.
Η μύηση τούτη δεν είναι τίποτε άλλο παρά η χάραξη μίας εσωτερικής ατραπού μέσα από τις δαιδαλώδεις περιοχές της προσωπικότητας, η οποία μας φέρνει σε επικοινωνία με την ενσωματωμένη εσωτερική μας ύπαρξη.
Από ψυχολογική άποψη, θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε σαν ένα ταξείδι για να συναντήσουμε την άνιμα ή τον άνιμους, που κρύβουμε όλοι μέσα μας ανάλογα.
Σε ένα άλλο επίπεδο, είναι ο Σοφός ή η Σοφή, που περιμένουν να πάμε να μας διδάξουν.

Και σε ένα ακόμη ψηλότερο επίπεδο, είναι η αντανάκλαση του πνεύματος μέσα μας, η οποία μπορεί να μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε τη θειότητά μας και να μας ωθήσει να στραφούμε σε μία ανώτερη πνευματική ζωή.
Κάτι το οποίο θα πετύχουμε με την απελευθέρωση της Περσεφόνης και το οποίο είναι το θέμα της τελικής μύησης στα Ελευσίνια, της "εποπτείας"...
Τελευταία επεξεργασία από Zadok the priestess σε Κυρ Οκτ 02, 2005 5:57 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Σεπ 17, 2005 2:21 pm

Αφιερωμένο στην Ελπίδα, τη Σοφία, την Πίστη, την Αγάπη ... την μνήμη των οποίων εορτάζουμε σήμερα.

Εικόνα


Η "εποπτεία" ήταν η τελική μύηση των Ελευσινίων και έπρεπε να περάσει ένας χρόνος από την προηγούμενη για τα τελεστεί.
Ας παρακολουθήσουμε πώς τη μεταφέρει σε μας η εσωτερική παράδοση:

Οδηγούμαστε στο Βασίλειο του Άδη από το ίδιο δαιδαλώδες μονοπάτι και συναντάμε την Περσεφόνη.
Είναι ωραιότερη από κάθε άλλη φορά, με το αιώνιο ωχρό χαμόγελο και τη θλιμμένη όψη στο πρόσωπο.
Καθώς την παρατηρούμε, μια φωνή ακούγεται από τη μεριά μιας ανηφορικής στοάς, την οποία μέχρι τώρα δεν είχαμε παρατηρήσει:

"Μύστες, ο Ίακχος ξαναγύρισε. Η Δήμητρα περιμένει τη θυγατέρα της".

Η Περσεφόνη σα να ξυπνάει από λήθαργο.
Το πρόσωπό της φωτίζεται, σηκώνεται από τη θέση της και προχωράει προς την στοά από την οποία ακούστηκε η φωνή.
Ο Πλούτωνας δεν μπορεί πια να την εμποδίσει.
Η επίδραση του ροδιού της λησμονιάς το οποίο είχε φάει, πέρασε και απελευθερώνεται για να γυρίσει στη μητέρα της με τη βοήθεια του Ίακχου.
Μύστες και ιερείς αρχίζουν να ψέλνουν συνέχεια:

"Η Περσεφόνη επέστρεψε! Η Περσεφόνη επέστρεψε!"

και όλοι μαζί την ακολουθούμε στην έξοδό της από την ανηφορική στοά προς τον ιερό Ναό.
Εκεί μας υποδέχονται ο Κήρυκας και ο Δαδούχος.

Και η μύηση τελειώνει με την εμφάνιση του Θεού Διονύσου, ο οποίος κάνει σύζυγό του την Περσεφόνη και ενώνονται σε ένα Ιερό Γάμο.

Έτσι, μέσα από τα Ελευσίνια παρουσιάζεται η πορεία της ανθρώπινης εξέλιξης.
Η θέληση της ψυχής να γνωρίσει, την οδηγεί στον Άδη.
Είναι η ίδια θέληση για γνώση, η οποία οδήγησε τους Πρωτόπλαστους έξω από τον Παράδεισο.
Στον κόσμο της μορφής όμως, η ψυχή χάνει το όραμα της επιστροφής και μένει δέσμια προσμένοντας κάποια ακτίνα φωτός για να απελευθερωθεί.
Έχει φάει το ρόδι της λησμονιάς.

Έχει ξεχάσει την καταγωγή της, όπως και κάθε ψυχή η οποία ενσαρκώνεται, χάνει τη συνείδηση των προηγούμενων ζωών της.

Τί είναι λοιπόν, εκείνο το οποίο θα την κάνει να ξαναθυμηθεί :?:
Τελευταία επεξεργασία από Zadok the priestess σε Πέμ Οκτ 20, 2005 7:59 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τρί Σεπ 20, 2005 8:31 pm

Το άρθρο που μας είχε υποσχεθεί ο φίλτατος Κέλσος ο Φιλαλήθης, βρίσκεται πια στην κεντρική σελίδα μας και μπορείτε να το δείτε και από εδώ.

Εν τω μεταξύ, συνεχίζω επί των προηγουμένων.

Τί είναι λοιπόν, εκείνο το οποίο θα την κάνει να ξαναθυμηθεί :?:


...εννοείται την Περσεφόνη - ψυχή.

Μόνο το κάλεσμα του θείου Διόνυσου.
Είναι η εσωτερική φωνή, την οποία ο καθένας μας ακούει σαν ψίθυρο μέσα του.

Ο Ηλιακός Θεός, ο οποίος κατεβαίνει από τα ανώτερα επίπεδα σα Σωτήρας και ελευθερωτής της πνευματικής όψης.
Ήλιος - καρδιά - αγάπη, έννοιες συνυφασμένες.
Μέσα στην αγάπη λοιπόν, και την απελευθέρωση της φωνής της καρδιάς είναι δυνατό να βρούμε τον δρόμο, ο οποίος οδηγεί πίσω στον Ανώτερο Εαυτό και στην αναγνώρισή του σαν αληθινού μας κυρίου και οδηγού.

Εικόνα
Συμβολικός Λαβύρινθος

Ένα από τα σημαντικότερα σύμβολα της ελευσίνιας μύησης ήταν ο λαβύρινθος, τον οποίο βάδιζε ο υποψήφιος μέχρι να βρεθεί μπροστά στην Περσεφόνη.
Ήδη ήταν πολύ γνωστός από τα Μινωικά Μυστήρια, μα τον ξανασυναντάμε στα Ελευσίνια.
Ο αποσυμβολισμός, τον οποίο κάνει ο Μιρσέα Ελιάντε στο βιβλίο του "Πραγματεία πάνω στην Ιστορία των Θρησκειών", είναι πλέον αντιπροσωπευτικός:
"...αντιπροσώπευε τη μυητική πρόσβαση στην ιερότητα, την αθανασία, την ύπαρξη.
Τα τυπικά του λαβύρινθου - όπου στηρίζεται η τελετουργία της μύησης - έχουν για αντικείμενο ακριβώς να διδάξουν το νεοφώτιστο, κατά τη διάρκεια της γήινης ζωής του, τον τρόπο να εισχωρεί, χωρίς να χάνεται, στα εδάφη του θανάτου.
Είναι μία δύσκολη δοκιμασία, όπου δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να θριαμβεύσουν.

Ο δρόμος είναι τραχύς, σπαρμένος με κινδύνους, γιατί πρόκειται στην ουσία για ένα τυπικό περάσματος, από το εφήμερο και το παραπλανητικό, στην αλήθεια και την αιωνιότητα, από το θάνατο στη ζωή, από τον άνθρωπο στο Θεό"
.

Έτσι, πλησιάζοντας στο τέλος της Παρθένου, το μήνα Σεπτέμβρη, ολοκληρώνουμε και με τα Ελευσίνια. 8)
Τελευταία επεξεργασία από Zadok the priestess σε Σάβ Απρ 01, 2006 9:42 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry


Επιστροφή σε “- ΤΑΓΜΑΤΑ - ΣΧΟΛΕΣ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες