Παρασκευή και 13 - Το "τέλος" των Ναϊτών

Μυστικές αδελφότητες, εταιρείες, αποκρυφισμός κ.λ.π.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Μάιος 21, 2005 3:37 am

Knight ΜΙΧΑΗΛ έγραψε:Λατρευαν τον Αναστημενο Χριστο
περισσοτερο παρα τον εσταυρωμενο.


:wink:

Ας δούμε ένα ιστορικό χρονολόγιο της δράσης των Ναϊτών με τα σημαντικότερα γεγονότα:

    1095 - O Πάπας Ουρβανός ο II κηρύσσει την έναρξη της Πρώτης Σταυροφορίας

    1096 - Ξεκινά η Πρώτη Σταυροφορία

    1099 - Η Ιερουσαλήμ καταλαμβάνεται από τους Σταυροφόρους, οι οποίοι εκδιώχνουν τους Μουσουλμάνους

    1119 - Δημιουργούνται οι Ιππότες Ναΐτες (κάποιες πηγές αναφέρουν το έτος 1118)

    1128 - Η Σύνοδος της Τρουά (Troyes), το Τάγμα ασπάζεται τον Κανόνα

    1145 - Κηρύσσεται η έναρξη της Δεύτερης Σταυροφορίας

    1146 - Ξεκινά η Δεύτερη Σταυροφορία με άδοξο τέλος το 1148 έξω από τη Δαμασκό της Συρίας

    1165 - Οι Ναΐτες εγκαθιδρύονται σταθερά πλέον στην Ιερουσαλήμ και άλλες μεγάλες πόλεις της Παλαιστίνης, καθώς και στην Ευρώπη

    1187 - Η Ιερουσαλήμ ανακαταλαμβάνεται από τους Μουσουλμάνους με αρχηγό το Σαλαντίν

    1187 - Ο Πάπας Γρηγόριος ο VIII κηρύσσει την έναρξη της Τρίτης Σταυροφορίας με την επιστολή του Audita Tremendi

    1190 - Η Τρίτη Σταυροφορία αποτυγχάνει να συνδράμει τα στρατεύματα της Ιερουσαλήμ. Ο Ριχάρδος ο I της Αγγλίας και ο Φίλιππος ο II της Γαλλίας αναχωρούν για τους Αγίους Τόπους

    1192 - Ο Ριχάρδος ο I υπογράφει συμφωνία με το Σαλαντίν. Οι Χριστιανοί προσκυνητές έχουν πλέον πρόσβαση στην Ιερουσαλήμ

    1198 - Κηρύσσεται η Τέταρτη Σταυροφορία

    1213 - Κηρύσσεται η Πέμπτη Σταυροφορία

    1228 - Τελείως αναπάντεχα η Ιερουσαλήμ ελευθερώνεται με την υπογραφή συνθήκης μεταξύ του Φρειδερίκου του II και του Σουλτάνου της Αιγύπτου. Η συνθήκη τηρήθηκε μέχρι το 1244, περίοδο κατά την οποία οι Ναΐτες αποκαταστάθηκαν στο Λόφο του Ναού

    1249 - Αιγυπτιακή Σταυροφορία του Αγ. Λουδοβίκου, τελευταία μεγάλης κλίμακας επίθεση αυτού του τύπου

    1291 - Η Άκρα, τελευταίο προπύργιο του κράτους των Σταυροφόρων στην Παλαιστίνη, πέφτει

    1307 - Ο Φίλιππος ο Ωραίος δίνει εντολή να συλληφθούν οι Ναΐτες, όπερ και εγένετο τη 13η Οκτωβρίου

    1310 - 54 Ναΐτες καίγονται στην πυρά ώστε να αναγκαστούν οι υπόλοιποι να ομολογήσουν

    1314 - Ο Jacques de Molay και ο Geoffroi de Charnay καίγονται στην πυρά

    1314 - Πεθαίνει ο Φίλιππος ο Ωραίος

    1314 - Πεθαίνει ο Πάπας Κλήμεντος ο V
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Knight MIXAHΛ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Τρί Μάιος 03, 2005 3:49 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Knight MIXAHΛ » Σάβ Μάιος 21, 2005 9:57 am

Καλημερα

Ειναι αξιοσημειωτο ακομα οτι σε πολλα εσωτερικα ταγματα,
ο βαθμος του Ιπποτη του Ναου,
αποτελει τον ανωτερο η απο τους ανωτατους βαθμους τους

Ποια ηταν η δυναμη αυτη που κατειχε
ο De Molay ωστε να πραγματοποιηθη η
Προσκληση που ειπε την Υστατη ωρα ??
" σε εγκαλω ..... ενωπιον...."
LOVE IS THE LAW
HARMONY THE EFFECT
Knight ΜΙΧΑΗΛ
Εικόνα

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Σάβ Μάιος 21, 2005 10:48 am

Αν και, όπως επισημαίνουν οι αγαπητοί Ding an Sich και Νικηφόρος, το θέμα μας δεν είναι τόσο τα εξωτερικά χαρακτηριστικά των Ναϊτών όσο η εσωτερική τους αναζήτηση, δεν μπορούμε να τα αποφύγουμε και αυτά- τουλάχιστον ως εξωτερική εκδήλωση εσωτερικών πεποιθήσεων! Αν κάναμε μια συζήτηση περί ιπποσύνης θα βγάζαμε ενδιαφέροντα συμπεράσματα σε θέματα τοποθέτησης. Ακόμα και οι καθαρά στρατιωτικές τακτικές ίσως από κάπου να υπαγορεύονται.

Εν πάση περιπτώσει, μιας και το έφερε ο λόγος, θα ήθελα να σημειώσω για τον αγαπητό Ding an Sich ότι η λέξη chevalier (ιππέας, ιππότης) προέρχεται από την επίσης γαλλική cheval (άλογο) και ότι υπάρχει η σχετική διαφορά ανάμεσα στις αγγλικές λέξεις cavalry (ιππικό) και civalry (ιπποσύνη).

Στα ωραία που μας γράφει ο Knight Μιχαήλ, κάνω ένα φλας-μπακ για να αναφέρω τα εξής:

Λέγεται ότι το 1118, στο ξεκίνημα της αρχικής ομάδας των 9, ο Hugues de Payens -μετέπειτα πρώτος μεγάλος μάγιστρος του Τάγματος- μυήθηκε στην Κωνσταντινούπολη από το Θεόκλητο που ήταν ποντίφηκας και πατριάρχης της "Αρχέγονης Χριστιανικής Εκκλησίας". Ο Θεόκλητος ήταν ο 60ός πατριάρχης της Εκκλησίας αυτής, σε άμεση διαδοχή από τον Απόστολο Ιωάννη.

Από εδώ αρχίζει η ιωαννιτική τοποθέτηση του Τάγματος το οποίο στη συνέχεια αναζήτησε και δέχτηκε τις επιδράσεις και άλλων παραδόσεων, όπως γράφει ο Knight Μιχαήλ, με αποτέλεσμα να διαμορφώσει μια ευρύτερη θρησκευτική αντίληψη που ερχόταν σε αντίθεση με αυτήν της ρωμαϊκής εκκλησίας. Λέγεται επίσης ότι τα έγγραφα που βρήκαν στη συνέχεια οι Ναΐτες στα υπόγεια του Ναού (ή και αλλού) ισχυροποιούσαν τη θρησκευτική τους τοποθέτηση και αποτελούσαν τεκμήρια επικίνδυνα για το οικοδόμημα της "Εκκλησίας του Παύλου".

Θα τα ξανακουβεντιάσουμε. Εκείνο όμως που προκαλεί απορία -και δεν το έχω δει να εξηγείται- είναι το πώς οι Ναΐτες ήρθαν σε επαφή με όλα αυτά. Οι ενδείξεις λένε ότι ξεκίνησαν προμελετημένοι, άρα υπήρχε ένα σχέδιο. Ποιος όμως το συνέταξε και πώς εξελίχθηκε (ή μετεξελίχθηκε) παραμένει άγνωστο.

Ας θυμηθούμε και την αρχική ονομασία του Τάγματος... και πώς άλλαξε μετά.

Knight MIXAHΛ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Τρί Μάιος 03, 2005 3:49 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Knight MIXAHΛ » Σάβ Μάιος 21, 2005 12:55 pm

Πολλες απο τις γνωσεις τους , οι πρωτοι ιπποτες τις ελαβαν
ερχομενοι κατ αρχας σε επαφη με το Ταγμα των αδελφων
Ανατολης και Δυσης.

Ολιγα σχετικα και συντομα
Εδρα του Ταγματος της Ανατολης ηταν η Πολη και ιδρυθηκε
το 1054 σε ενα μοναστηρι . Στη μονη αυτη ξερουμε οτι
παρεμεινε για τρια -κατ αλλους για 6 μηνες- χρονια ο
Μιχαηλ Ψελλος, γνωστης της φιλοσοφιας του Πλατωνα .
Μυητης του ηταν Ελληνας μελος Πυθαγορειας ομαδας
Το 1057 ο Ψελλος γυριζει στην Πολη και γινεται συμβουλος
του Ισαακ Ι του Κομνηνου. Αναμεσα στους μαθητες του
Ψελλου ηταν και ο διασημος Σιμεων Σταθατης. .
Αυτο ηταν το ταγμα που ιδρυσε με τρεις βαθμους και σκοπο
την συνενωση των Ανατολικων και Δυτικων Παραδοσεων σε
μια και μονη μεγαλη δεσμη .
Ηταν αυτο το ταγμα που ο Ουγκω ντε Παγιεν και ο
Γοδεφρειδος ντε σαν Ομερ ηρθαν σε επαφη το 1096 στην
Πολη. Τοτε Μεγαλος Διδασκαλος ηταν -προφανως μυητικο
ονομα - Ο Μελχισεδεκ, διαδοχος του Ψελλου.
Η συνεργασια που υπηρξε στην Πολη τοτε ηταν που
δημιουργησε το Ταγμα του Ναου εν δυναμει.

Οσα αναφερονται αποτελουν τμημα της ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παραδοσης
Σιγουρα γνωριζεται πως μεταδιδεται και με ποιο τροπο φυλασσεται.
LOVE IS THE LAW

HARMONY THE EFFECT

Knight ΜΙΧΑΗΛ

Εικόνα

Ding an Sich
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Τρί Απρ 26, 2005 12:58 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Ding an Sich » Σάβ Μάιος 21, 2005 3:25 pm

Εν πάση περιπτώσει, μιας και το έφερε ο λόγος, θα ήθελα να σημειώσω για τον αγαπητό Ding an Sich ότι η λέξη chevalier (ιππέας, ιππότης) προέρχεται από την επίσης γαλλική cheval (άλογο) και ότι υπάρχει η σχετική διαφορά ανάμεσα στις αγγλικές λέξεις cavalry (ιππικό) και civalry (ιπποσύνη).


Αχ, μη μου το κάνετε αυτό, τρώω κολλήματα και αντί να γράφω για άλλα πράγματα, πιάνομαι απ' τις λέξεις. Ναι, το cheval=ίππος, το chevalier=ιππέας, ιππότης και φυσικά τα αγγλικά cavalier, cavalry και chivalry είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μαζί τους, αν λάβουμε υπ' όψιν μας ότι οι 'κακόμοιροι' οι Άγγλοι μιλούσαν Γαλλικά μέχρι τα μέσα περίπου του 13ου αιώνα.

Όλες οι παραπάνω λέξεις έχουν λατινικές ρίζες, διότι οι Φράγκοι δεν είχαν ιδέα περί βαρέως ιππικού και ιπποτικών ταγμάτων (στρατιωτικά) μέχρι που συνάντησαν τους καββαλάριους των Ρωμαίων και των Βυζαντινών.

Από λεξικό : 'The word comes from the Latin cabellerius, or "cavalry". The French chevalier and the English cavalier derive their names from the same word.'

Οι Φράγκοι, όπως ταχύτατα εκ-Ρωμαϊστηκαν, ταχύτατα και εκ-Χριστιανίστηκαν. Έχοντας σχεδόν απολύτως ξεχάσει την δική τους Παράδοση, ζούσαν για αιώνες υπό την σκέπην της Αγίας Έδρας, θεωρώντας συγχρόνως ως 'Βίβλο' των 'αρχαίων' τους προγόνων την Αινειάδα του Βιργιλίου.

Ρίχνοντας μια ματιά στα 'Grandes Chroniques de France' θα διαπιστώσετε ότι οι Γάλλοι τουλάχιστον μέχρι και τον 14ο αιώνα ισχυρίζονταν ότι είναι απόγονοι του Αινεία και ότι μπορούν για κάθε λόγο να διεκδικούν τα δικαιώματά τους στην Ανατολή, εφόσον οι Έλληνες τους έδιωξαν από την αρχαία τους Μητρόπολη την Τροία.

Πέραν του θρησκευτικού μίσους μεταξύ των οπαδών των χριστιανικών σχισμάτων και του μεγάλου Παράδοξου Φαινομένου του Μεσαίωνα, όπου όλοι θέλαν να λένε ότι έχουν δικαιώματα επί της Ρωμαϊκής Αυτοκρατωρίας (Δυτικής και Ανατολικής)...υπήρχαν και οι Ναϊτες, οι μοναδικοί κατά τη γνώμη μου Ιππότες της Δύσης που τόλμησαν να αψηφήσουν τους οποιουσδήποτε δογματικούς (της Εκκλησίας και των τάξεων των ευγενών) προσεγγίζοντας με ειλικρίνεια τα οποιαδήποτε Ιερά Κείμενα και τις Παραδόσεις που πέρασαν από τα χέρια τους. Γι αυτό και τους εδώθησαν. Γι αυτό και ορκίστηκαν πίστη σε αυτά. Γι αυτό και ήτανε Ταγμένοι στη Σοφία.

Το ότι οι Ναϊτες απέκτησαν 'ευρεία θρησκευτική αντίληψη', προσεγγίζοντας με ειλικρίνεια τις Παραδόσεις των λαών με τους οποίους ήλθαν σε επαφή στην Μέση Ανατολή, είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Και φυσικά, αυτή τους η 'ενασχόληση' με πρακτικές που παρέκκλιναν από την αυστηρή γραμμή του παπισμού δεν ήτανε άγνωστη στον Πάπα.

Και εκεί είναι που φαίνεται η χυδαιότητα και οι ποταποί σκοποί του Φίλιππου του Ωραίου, ο οποίος θυμήθηκε να κατηγορήσει τους Ναϊτες μόνον όταν - μετά από τα γλοιώδη παρακάλια του - ΔΕΝ έγινε δεκτός στους Κόλπους του Τάγματος των Πτωχών Ιπποτών. Όπως επίσης και λόγω του φόβου για την διαρκώς αυξανόμενη Ισχύ του Τάγματος...διότι καί οι ευγενείς, καί ο Πάπας γνώριζαν για την 'Σοφία' που κατείχαν οι Ναϊτες, αλλά έδρασαν εναντίον τους απλά και μόνον όταν μπήκε μες το παιχνίδι ο παράγοντας 'Ισχύς'.

Πολλά περισσότερα στη συνέχεια.
Εικόνα

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: Τετ Μάιος 04, 2005 1:05 pm

Δημοσίευσηαπό ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ » Κυρ Μάιος 22, 2005 9:36 am

Καλημερα.
Επειδη θεωρω οτι τα κειμενο που θα παραθεσω δινει στοιχεια για τις φυλετικες συνηθειες των Ναιτων (κατι παραπανω απο τις στρατιωτικες) και στην προσπαθεια να τους κατανοησω, διοτι ομολογω πως δεν εχω πειστει για το κατα ποσον οι Ναιτες ηταν οντως πιστοι Χριστιανοι με ανιδιοτελη κινητρα, η απλως τυχοδιωκτες (και ποιοι απο αυτους ειχαν σκοπο το χρημα, ποιοι ηταν οντως "σταυροφοροι", και ποιοι απλως εξαπατηθηκαν) ιδου τι αναφερει ο προγονος μας Λεων στα Τακτικα του

Υπάρχουν δέ μερικά έθνη, όπως οί Φράγκοι καί οί Λογγοβάρδοι, τά όποια παλαιότερα ήσαν ασεβή, τώρα δέ ασπάζονται τήν αληθινή πίστι τών χριστιανών, άλλα μέν έξ αυτών είναι φιλικά, άλλα δέ είναι υπήκοοι της ελέω Θεού αυτοκρατορίας μας. Καί αυτά διαθέτουν ιδιαίτερα πολεμικά χαρακτηριστικά, άλλα μέν έκ παραδόσεως, άλλα δέ έκ συνήθειας τά όποια θά έκθέσωμε προς εσένα στρατηγέ, όχι μέ τόν σκοπό εκστρατείας εναντίον τους (διότι πώς είναι δυνατόν αυτό έφ' όσο τελούν αυτοί έν ειρήνη, είναι σύμμαχοι, ομόθρησκοι καί ύπήκοοι;) αλλά άπό τά έθιμα αυτά καί τίς συνήθειες, έάν πρέπει καί άπό τά προς αυτά αντίθετα, έάν κάτι σοΰ φανή χρήσιμο, άφοΰ έπιλέξης καί νά απόκτησης καί νά κατέχης προς έφαρμογήν κατά τήν κατάλληλη περίστασι εναντίον των οποιωνδήοτε έχθρων άντιπαραταχθοϋν προς εσένα.

79. Διότι καί οι Σλάβοι, οι όποιοι παλαιότερα κατοικούσαν πέραν τοϋ πόταμου "Ιστρου, τόν όποιον όνομάζομε Αανονβιο (Δούναβι)· εναντίον αυτών επιτιθέμενοι οι Ρωμαίοι πολεμούσαν, ένώ καί αυτοί τότε ζοϋσαν νομαδικώς προτοΰ διαβούν τόν "Ιστρο καί υποταγούν στον ζυγό της ρωμαϊκής εξουσίας. Οΰτε αυτών βεβαίως τά πολεμικά έθιμα καί τίς άλλες σχετικές συνήθειες δεν θά παραλείψω νά στίς γνωστοποιήσω, αλλά όπως έχω αναφέρει, άφοΰ συνέλεξα όλα αυτά, θά στά περιγράψω, όσον είναι δυνατόν τοϋτο δυνατόν σέ μας, ώστε άπό παντοϋ σάν τήν μέλισσα νά παίρνης καί νά συγκεντρώνης τά χρήσιμα.

80. Οι Φράγκοι λοιπόν καί οι Λογγοβάρδοι έχουν σέ μεγάλη ύπόληψι τήν έννοια της ελευθερίας, αλλά όμως οι Λογγοβάρδοι έχουν χάσει κατά μέγα μέρος τήν αρετή αυτή. Καί αυτοί καί οι Φράγκοι μάλιστα ήσαν θρασεΐς καί απτόητοι, τολμηροί στον πόλεμο καί ριψοκίνδυνοι, θεωροϋντες ώς ντροπή τήν δειλία έστω και τήν μικρή ύποχώρησι, πιστεύοντες αυτήν ώς φυγή. Προθύμως δε γι' αυτούς τους λόγους περιφρονούν τόν θάνατο, μαχόμενοι σφοδρώς σέ αγώνα έκ τοϋ συστάδην καί οι Ιππείς καί οι πεζοί.
Διότι όταν τύχη κατά τίς ιππικές συγκρούσεις νά ευρεθούν σέ δύσκολη θέσι, με ένα σύνθημα κατεβαίνουν άπό τά άλογά τους, καί παρατάσσονται πεζή, έστω καί λίγοι, καί χωρίς νά δειλιάζουν έναντι περισσοτέρων ιππέων, ή σταματούν την μάχη.

82. Είναι οπλισμένοι με ασπίδες καί δόρατα καί μικρά σπαθιά πού είναι κρεμασμένα άπό τους ώμους τους με λουρίδες. Μερικές φορές, κάποιοι άπ' αυτούς τά έχουν ζωσμένα στην μέση.
83. Προτιμούν μάλλον δε την πεζομαχία καί τίς εφίππους καταδρομές.

84. Παρατάσσονται κατά τίς μάχες, είτε ώς πεζοί, είτε ως ιππείς, όχι βάσει ορισμένου μέτρου καί συντεταγμένοι ή κατά μοίρες ή κατά τμήματα όπως οι Ρωμαίοι, αλλά κατά φυλές, ανάλογα μέ τήν μεταξύ των συγγένεια καί τους υπάρχοντες δεσμούς, πολλές δέ φορές ανάλογα καί μέ τίς συμμαχίες. Γι' αυτούς τους λόγους καί όταν προσφιλή τους πρόσωπα ευρέθησαν σε δύσκολο θέσι συνεκινδύνευσαν μαζί τους καί πολλές φορές στην μάχη τους διέσωσαν.

85. Τό μέτωπο τής παρατάξεως τους τηρείται ευθύγραμμο και μέ πυκνή διάταξι κατά τίς μάχες.

86. Ίΐς δέ συγκρούσεις, ε'ίτε είναι ιππείς είτε πεζοί, μέ σφοδρότητα καί ακατάπαυστα πραγματοποιούν, διότι είναι μονότονοι καί δεν δειλιάζουν ποτέ.

87. Είναι ανυπάκουοι προς τους διοικητές των καί κυρίως οι Φράγκοι88, οίκειοποιούμενοι τήν έννοια τής ελευθερίας σέ τέτοιο σημείο ώστε μέ τήν θέλησί τους γιά όσο χρόνο καθορίσουν, ή καθορισθή ό χρόνος αυτός άπό τους άρχοντες, εκστρατεύουν και οταν ό χρόνος αυτός τελειώνη, έάν συμβή οι διοικητές των να επιμένουν (νά παραταθή ό χρόνος τής εκστρατείας) δυσανασχετούν πολύ γιά τήν παράτασι τοϋ χρόνου, διαλύουν τό συντεταγμένο στρατόπεδο των καί αναχωρούν γιά τίς ιδιαίτερες πατρίδες των.
Είναι άπράγμονες, δέν λαμβάνουν μέτρα ασφαλείας, δεν ενεργούν (πολεμικώς) κατά ποικίλους τρόπους, καί δεν λαμβάνουν ύπ' όψιν των τήν συμφέρουσα άποψι. Γι' αυτούς τους λόγους περιφρονούν τήν ευταξία καί ιδίως κατά τήν έφιππο παράταξι.

89. Διαφθείρονται ευκόλως με χρήματα έφ' όσον είναι φιλοκερδείς, έξ όσων γνωρίζομε έκ πείρας άπό αυτούς οι όποιοι αφίχθησαν έκ της Ιταλίας στην χώρα μας πολλές φορές γιά να μας προσφέρουν βοήθεια, όπως πιστεύω λόγω της έπιμειξίας των με εκείνους καί αυτοί έκβαρβαρώθηκαν καί άπέκτηααν τά έθιμα αυτά

90. Στεναχωροϋν αυτούς δέ οι δυστυχίες καί οι καταστροφές. Διότι όσον έχουν τολμηρές καί θαρραλέες ψυχές, τόσον τά σώματα των είναι ευπαθή καί μαλθακά, χωρίς νά δύνανται να υποφέρουν ευκόλως τήν κόπωσι.

91. Προσέτι τους καταπονεί καί ό καύσων καί τό ψύχος και ή βροχή καί ή στέρησις αρκετής τροφής καί κυρίως οίνου, ως επίσης καί ή παράτασις τοϋ πολέμου.

92. Κατά τήν ιππική σύγκρουσι, δυσχεραίνουν αυτούς δύσβατα καί δασώδη μέρη, λόγω τοΰ ότι έχουν έξασκηθή σέ σφοδρές κατά μέτωπον επελάσεις μέ τά δόρατα των.

93. Υφίστανται δέ ευκόλως απώλειες μέ αιφνιδιαστικές ενέργειες κατά τών πλαγίων καί τών νώτων τής παρατάξεως των διότι δέν φροντίζουν καθόλου γιά τήν τοποθέτησι προφυλακών ή λήψι άλλων μέτρων ασφαλείας.

94. Έάν δέ κάποιοι (δηλαδή οι αντίπαλοι των) ύποκριθοϋν οτι υποχωρούν, διαλύονται ευκόλως καί έάν αιφνιδίως εναντίον αυτών αντιστραφούν ευκόλως τους εξοντώνουν.

95. Πολλές δέ φορές καί νυκτερινές προσβολές άπό τοξότες προξενούν πολλές απώλειες σέ αυτούς· διότι στρατοπεδεύουν διασκορπισμένοι.
"Οταν δέ κάποιος ηθέλησε κάποτε νά τους έπιτεθή ένώ κατά τέτοιο τρόπο ήσαν στρατοπεδευμένοι καί σύμφωνα μέ τις συνήθειες των, δέν έχρησιμοποίησε εναντίον των τήν έκ παρατάξεως μάχη, καί κυρίως έκ των προτέρων (δηλαδή αμέσως), αλλά εύτάκτως μέ αιφνιδιαστικές επιθέσεις καί λαφυραγωγία εστράφη εναντίον των καί μέ άλλα στρατηγικά τεχνάσματα, ή μέ αναβολή της συγκρούσεως, χρονοτριβώντας, ή προτείνοντας σέ αυτούς σύμφωνα ειρήνης, γιά νά άποθαρρύνη αυτούς λόγω της στερήσεως τροφών, λόγω τοϋ καύσωνος ή τοϋ ψύχους, γιά νά τοϋς άποθαρρύνη καί νά ελάττωση την προθυμία των προς μάχη.

Ή δε αναβολή της συγκρούσεως καί τά όσα σχετίζονται μέ αυτήν κυρίως μπορούσαν νά πραγματοποιηθούν εις βάρος των, τότε, όταν έστρατοπέδευε σέ λίαν οχυρά καί δύσβατα μέρη ό αντίπαλος των στρατός, όπου δέν ήδύναντο, έφ' όσον ήσαν (οπλισμένοι μέ δόρατα, νά τά χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά κατά τοΰ (οχυρωμένου) τόπου
Εικόνα

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Παραδόσεις

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Κυρ Μάιος 22, 2005 2:02 pm

Όπως έχουμε πει κι άλλες φορές, το ναϊτικό θέμα μοιάζει με ένα κέντρο από το οποίο εκτείνονται διάφορες ακτίνες! Ιδού λοιπόν στη συζήτηση που εμφανίζονται και άλλα, όπως είναι τα βυζαντινά - στρατηγικά ή όπως άλλα που τα ξεπεράσαμε... ή άλλα που θα προκύψουν.

Βάσει των όσων αναφέρει ο Knight Μιχαήλ περί παράδοσης, πολλά θα μπορούσαμε να πούμε: για μια παράδοση που η αφετηρία της χάνεται στα βάθη του χρόνου, συνεχίζεται από πολιτισμό σε πολιτισμό και φτάνει στους Ναΐτες. Πολύ γενικά και σχηματικά θα μπορούσαμε να φτιάξουμε ένα διάγραμμα: Σουμέριοι ιερείς -> Χαλδαίοι μάγοι -> Οφίτες, Γνωστικοί, Μανδαίοι + Εσσαίοι, Γαλιλαίοι, Ναζαρηνοί και άλλοι -> Qadosh, Μοναχοί της Καλαβρίας, Μοναχοί του Ορβάλ (1070), Ordre de Sion (το ιστορικό, 1099) -> Ordre du Temple (Συρία, 1113~1119) και Ordre de la Rose Croix Veritas. Από το Ordre de la Rose Croix Veritas περνάμε στο Prieure de Sion (1188) και από το Ordre du Temple στους Ναΐτες (1188), αλλά στο Ordre du Temple συγκλίνουν και μουσουλμανικές παραδόσεις...

Όλα αυτά βέβαια συνάγονται από προφορικές παραδόσεις ή συμπεράσματα ερευνητών χωρίς να υπάρχει πλήρης τεκμηρίωση. Όμως ούτως ή άλλως καταλήγουμε στο -γνωστό- ότι οι Ναΐτες είχαν ενσωματώσει στη φιλοσοφία τους (και μάλιστα με έμφαση) την ιωαννιτική παράδοση.

Και η μεν ιωαννιτική παράδοση ως εσωτερική φιλοσοφία (και δη των Ναϊτών) είναι στο θέμα του τόπικ, τα άλλα όμως τα παράπλευρα φωτίζουν ιστορικά -όσο το δυνατόν- το θέμα αλλά και δεν συνάδουν πλήρως μαζί του. Ερώτηση λοιπόν προς την αγαπητή Zadok the Priestess, αν μπορούμε να αναφέρουμε "και άλλα" ή, για να μην απομακρυνόμαστε από την κυρίως συζήτηση, μήπως όλα αυτά τα κουβεντιάσουμε σε ένα άλλο παράλληλο τόπικ που μπορεί κάποια στιγμή να ανοιχτεί.

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Κυρ Μάιος 22, 2005 4:08 pm

Με την ευκαιρία λοιπόν, να υπενθυμίσω ότι το θέμα εντάσσεται στην κατηγορία "Τάγματα - Σχολές", διότι απώτερος σκοπός μας είναι η προσέγγιση της φιλοσοφίας των Ναϊτών και της αξίας της για την ανθρώπινη πνευματικότητα.

Είναι προφανές ότι επειδή δεν υπάρχει άμεση πληροφόρηση, τα συμπεράσματα θα εξάγονται συνειρμικά και συγκριτικά και συνεπώς δεν υπάρχει τίποτε το περιττό. Όλα τα σχετικά, μπορούν να είναι χρήσιμα.

Όμως, είναι σημαντικό να θυμόμαστε πάντα τον σκοπό της αναζήτησης και να μην παραθέτουμε στείρες πληροφορίες, αλλά να ξεκινήσουμε να σχολιάζουμε έστω υποκειμενικά, ώστε να οδηγηθούμε σε κάποιους συλλογισμούς στους οποίους (κατά την ταπεινή μου άποψη) ήδη μας έχει εισαγάγει ο αγαπητός Knight ΜΙΧΑΗΛ και τον ευχαριστούμε γι' αυτή του τη συνεισφορά.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Ding an Sich
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Τρί Απρ 26, 2005 12:58 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Ding an Sich » Κυρ Μάιος 22, 2005 6:14 pm

διοτι ομολογω πως δεν εχω πειστει για το κατα ποσον οι Ναιτες ηταν οντως πιστοι Χριστιανοι με ανιδιοτελη κινητρα, η απλως τυχοδιωκτες (και ποιοι απο αυτους ειχαν σκοπο το χρημα, ποιοι ηταν οντως "σταυροφοροι", και ποιοι απλως εξαπατηθηκαν)


Θεωρώ πολύ σημαντική την απορρία του Νικηφόρου, μιας και είναι το μεγάλο ερώτημα του περισσότερου κόσμου.

Σε γενικές γραμμές, θα λέγαμε ότι ένας Ιππότης του Μεσαίωνα:

Κατά το πνεύμα, ήταν ακόλουθος της Χριστιανικής Διδασκαλίας και της Εσωτερικής Παράδοσης του Τάγματος στο οποίο ανήκε.

Κατά την ψυχή, ήταν εκφραστής ενός πλήθους από κώδικες τιμής, τους οποίους ονομάζουμε Codes of Chivalry

Κατά το σώμα, ήταν μέλος του ισχυρότερου τμήματος του βαρέως ιππικού...η ελίτ των πεδίων της μάχης.

Θα ήταν εξίσου αφελές να θεωρούμε ότι όλοι οι Ναϊτες ήταν πιστοί Χριστιανοί, μεγάλοι μύστες, άψογοι στην συμπεριφορά τους και ατρόμητοι πολεμιστές, με το να θεωρούμε ότι όλοι γενικώς ήταν Βλάσφημοι Αιρετικοί, αμύητοι βάρβαροι, τυχοδιώκτες βιαστές και λεηλάτες ιερών κειμηλίων.

Θα πρέπει να εξετάσουμε τον βίο του κάθε ενός Ναϊτη ξεχωριστά, διότι δεν διέφεραν απλά και μόνο από τους Ιππότες των άλλων Ταγμάτων, αλλά διέφεραν και μεταξύ τους (όπως λογικά όλοι οι άνθρωποι).

Δυστυχώς, δεν μας δίνεται η ευκαιρία να γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το τί έκανε ο καθένας και αναγκαζόμαστε να θέσουμε πλαίσια και γενικές γραμμές, βγάζοντας έναν μέσο όρο, ο οποίος δεν θα είναι η αλήθεια, αλλά θα αποτελέσει οπωσδήποτε ένα φως ικανό να φωτίσει τα σκοτάδια που σκεπάζουν την Ιπποσύνη και τον μεσαίωνα.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχω συναντήσει κατά την αναζήτησή μου, είναι τα εξής:

Ιστορικά, δεν έχουμε αρκετές πηγές και μάλιστα δεν είναι και οι πιό αξιόπιστες, μιας και άνθρωποι όπως ο Theoderich, ο John of Wurzburg και ο Wilhelm of Tyre μπορεί να μας δίνουν στοιχεία για τους Σταυροφόρους στα Ιεροσόλυμα, αλλά μέσα απ' το δικό τους υποκειμενικότατο πρίσμα θεώρησης και ανάλογα με την εικόνα που ήθελαν να παρουσιάσουν στους διάφορους ευγενείς και τον Πάπα.

Επίσης, οι μελέτες σύγχρονων ερευνητών μας δίνουν την εντύπωση ότι μάλλον θέλουν να εντυπωσιάσουν με 'συνομωσιολογικές πραγματείες', παρά να διυλίσουν την αλήθεια.

Οι τροβαδούροι της εποχής, είχαν ως σκοπό να ρομαντικοποιήσουν τους Σταυροφόρους και τους Ιππότες, καί για να εμψυχώσουν τους πολεμιστές ώστε να ταχθούν με τις σταυροφορικές δυνάμεις (υποσχόμενοι την Βασιλεία των Ουρανών, αντί για τον τραγικό θάνατο στην Κόλαση των πεδίων της Μάχης), καί για να καθησυχάζουν τα πνεύματα των ανθρώπων, οι οποίοι σχεδόν πάντα μάταια περίμεναν να λάβουν νέα από τα αγαπημένα τους πρόσωπα, που εγκατέλειψαν τις πατρίδες τους για να βρούν τον Θεό σε μακρινές ηπείρους.

Και μέσα σε όλα αυτά, ας λάβουμε υπ' όψιν μας ότι λόγω των τραγικών απωλειών στις μάχες, οι Ναϊτες αναγκάζονταν να δέχονται νέα μέλη χωρίς αυστηρές προϋποθέσεις...λόγω των αναγκών.

Τί είναι αυτό που κατά την γνώμη μου δίνει νόημα σε αυτήν την αναζήτησή μας. Αν υπήρξε έστω και ένας Ναϊτης Ιππότης, άξιος εκφραστής της Διδασκαλίας που έλαβε, σεβόμενος τους κώδικες τιμής και πραγματικά ανδρείος στον πόλεμο, είναι κρίμα να θαφτεί η μνήμη του κάτω από τα μπάζα της λασπολογίας των αυστηρών επικριτών των Σταυροφοριών.

Από κει και πέρα, το πόσο θα μας εμπνεύσουν αληθινά ανθρώπινα παραδείγματα της Ανδρείας, της Σωφροσύνης και της Δικαιοσύνης, είναι θέμα του κάθε ενός/μιας από εμάς.
Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Κυρ Μάιος 22, 2005 7:07 pm

Χμ... Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω με τον αγαπητό Ding an Sich που έγραψε και το μήνυμα με αριθμό 777 (!!).

Θα ήθελα μόνο να προσθέσω το εξής:

Ένας από τους βασικούς λόγους που επικρατεί κάποια δυσπιστία για τους Ναΐτες, είναι το γεγονός ότι ήταν οι πρώτοι τραπεζίτες της ιστορίας του ανθρώπου.

Έχω όμως, την αίσθηση, ότι θα πρέπει να κρίνουμε τα πάντα σύμφωνα με τα ιστορικά δεδομένα της εποχής και τις ειδικές συνθήκες ή τον σκοπό τον οποίο επιτελούν και όχι, με βάση τις επιμέρους προσωπικές εκτιμήσεις μας.

Εκείνη την εποχή, προφανώς κάποιοι έμπιστοι άνθρωποι (οι Ναΐτες) ανέλαβαν να επιτελέσουν το από ανάγκη επιβαλλόμενο έργο της φύλαξης, της ασφάλειας και της εξυπηρέτησης τραπεζικού τύπου συναλλαγών, σε συνάρτηση με φιλανθρωπική δράση.

Είναι λογικό ανάμεσά τους να υπήρξαν και παραδόπιστοι ή υστερόβουλοι άνθρωποι, όμως θεωρώ ότι το βάναυσο τέλος των Ναϊτών σηματοδοτεί ότι σε μεγάλο ποσοστό ήταν πιστοί στα ιδανικά τους.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Ding an Sich
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Τρί Απρ 26, 2005 12:58 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Ding an Sich » Κυρ Μάιος 22, 2005 9:38 pm

Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω με τον αγαπητό Ding an Sich που έγραψε και το μήνυμα με αριθμό 777 (!!).


Αγαπητή Zadok, το θεωρώ πραγματικά τιμή μου που έτυγχε, ασυνείδητα, να αφιερώσω αυτόν τον συμβολικό αριθμό, στους Αδελφούς Ιππότες του Ναού. :D Γι αυτό θα αφιερώσω συνειδητά , πλέον, και τους συμβολισμούς αυτού του post.

Πολλές φορές προσπερνάμε πράγματα, των οποίων η ουσία και η ερμηνεία θεωρούμε ότι είναι γνωστή και δεδομένη, ή πιστεύουμε ότι έχουμε να κάνουμε απλά με πράγματα ‘εξωτερικά’, αγνοώντας ότι στην περίπτωση των συμβολισμών γίνεται μια προσπάθεια μέσω του εξωτερικού να παραπέμψουμε στο εσωτερικό και το υπερβατικό.

Μιλήσαμε για τα ξίφη των Ιπποτών, αλλά πόσοι πρόσεξαν τον σταυροειδή του φυλακτήρα (crossguard)? Στα ξίφη άλλων λαών και πολιτισμών θα δούμε διαφόρων ειδών χειροφυλακτήρες, αλλά στην περίπτωση των Ιπποτών του Μεσαίωνα είναι εμφανής η προτίμηση στα ξίφη που αναπαριστούν αυτό που ονομάζουμε ως σταυρό των Λατίνων.

Γι αυτό και τα ξίφη μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία μετάδοσης του Χρίσματος, ακόμη και υπό την απουσία ενός πλήρους τελετικού, εν ώρα μάχης.

Ρίξτε επίσης μια ματιά στην εικόνα που μας παρέθεσε η αγαπητή Zadok και αφορά τον κεφαλοθραύστη – κατά τους βυζαντινούς σιδηροράβδιον - ο οποίος ονομαζόταν από τους Δυτικούς, ‘Πρωινός Αστέρας’ (morning star) και δώστε λίγη προσοχή στα σχετικά με αυτόν κείμενα της Αγίας Γραφής.

Αποκάλυψης Ιωάννου 22.14 ‘Εγώ Ιησούς...ειμί η ρίζα και το γένος Δαυείδ, ο αστήρ ο λαμπρός ο πρωϊνός’. 19.11-16 ‘Και ιδού ίππος λευκός, και ο καθήμενος επ’ αυτόν, καλούμενος πιστός και αληθινός, και εν δικαιοσύνει κρίνει και πολεμεί...είναι ο Λόγος του Θεού. Και τα στρατεύματα τα εν τω ουρανώ ηκολούθει αυτώ εφ’ ίπποις λευκοίς, ενδεδυμένοι βύσσινον λευκόν καθαρόν...και αυτός ποιμάνει αυτούς εν ράβδω σιδηρά’.

Αλλά και στον Ησαϊα συναντάμε το εξής (14.12): ‘πώς έπεσες εκ του ουρανού, Εωσφόρε, υιέ της αυγής’, ενώ σε νεώτερες μεταφράσεις ‘πώς έπεσες εκ του ουρανού, αστέρα πρωϊνέ, υιέ της αυγής’.

Εκτός από τους πρακτικούς λόγους κατασκευής του ‘morning star’, αν παρατηρήσετε θα δείτε ότι πρόκειται για μία απεικόνηση ενός αστέρα σφαιρικού, από τον οποίο προεξέχουν καρφιά σαν τις ακτίνες μιας ουράνιας σφαίρας.

Και δείτε πως ένας Ναϊτης δεν ήταν απλά και μόνο ένας κατάφρακτος πολεμιστής, αλλά ένα ζωντανό σύμβολο απ’ όλες τις απόψεις, εφόσον καί τα ενδύματα, καί η θωράκιση, καί τα όπλα του, είχαν σκοπούς συμβολικούς. Για να υπενθυμίζουν στον Ιππότη καί τους όρκους του, καί για να παραπέμπουν συγχρόνως από τον εξωτερικό ‘εξοπλισμό’ στις βαθύτατα θρησκευτικές και εσωτερικές ερμηνείες των θωρακίσεων και των όπλων.

Επίσης, θυμηθείτε και τα πολύ σχετικά λόγια του Απόστολου Παύλου στην επιστολή προς Εφεσίους 6.10-20 ‘Δια τούτο αναλάβετε την πανοπλίαν του Θεού...στήτε ουν περιζωσάμενοι την οσφύν υμών εν αληθεία, και ενδυσάμενοι τον θώρακα της δικαιοσύνης, και υποδησάμενοι τους πόδας εν ετοιμασιά του ευαγγελίου της ειρήνης, επί πάσιν αναλαβόντες τον θυρεόν της πίστεως...και την περικεφαλαίαν του σωτηρίου δέξασθε, και την μάχαιραν του Πνεύματος, ο έστι ρήμα Θεού’.

Ας δούμε, λοιπόν, τα μέρη του εξοπλισμού ενός Ιππότη που αποφάσιζε να ενδυθεί την Πανοπλία του Θεού.

Η λευκή ζώνη συμβολίζει την Αλήθεια και την αγνότητα που θα πρεπε να χαρακτηρίζει τον κάθε Ιππότη.

Ο θώρακας συμβολίζει την Δικαιοσύνη, άρα η ορθή χρήση της Δικαιοσύνης αφορά την προστασία, η οποία δύναται να καλύψει το αδύναμο σώμα από τα εχθρικά πυρά.

Τα υποδήματα συμβολίζουν την Ειρήνη και μάλιστα (ως υποδήματα) την επί της Γης Ειρήνη. Διότι αυτός είναι ο σκοπός ενός Ιππότη, να εγκαθιδρύσει την Ειρήνη των Ουρανών στην Γη.

Η ασπίδα και ο θυρεός ενός Ιππότη συμβολίζουν την Πίστη, μέσω της οποίας ωφείλει να προασπίζεται καί τον εαυτό του, καί τους αδελφούς, καί τους αδυνάτους.

Η περικεφαλαία συμβολίζει την Σωτηρία και ως στέμμα επί της κεφαλής υποδεικνύει ότι η Σωτηρία βρίσκεται στους Ουρανούς και όχι σε πράγματα γήϊνα.

Το Ιπποτικό Ξίφος συμβολίζει το Πνεύμα και τον Λόγο του Θεού, ή όπως μας λέει ο Παύλος το ρήμα του Θείου Λόγου (λόγος=υποκείμενο-ρήμα-αντικείμενο, όπου το ρήμα δηλώνει ενέργεια, το ενεργητικό μέρος του Λόγου).

Η προσπάθεια των Ναϊτών Ιπποτών να είναι Αληθινοί, Δίκαιοι, Ειρηνικοί, Πιστοί, Πνευματικοί και Δραστήριοι ενεργόντας υπέρ του Θείου Λόγου, ενώ συγχρόνως είχαν να αντιμετωπίσουν μία πραγματικότητα εντελώς ενάντια με τα παραπάνω, τους έκανε να σκέπτονται πολύ καλά πριν λάβουν αποφάσεις για το πότε ήταν ορθό να χρησιμοποιήσουν τα όπλα και τις πανοπλίες τους.

Το αν κατάφερναν κάποιοι από τους Ναϊτες να είναι ανθρώπινα υποδείγματα του Πρωϊνού Αστέρα του Ιησού ή εαν υπέστησαν σταδιακά μία Πτώση ανάλογη της Εωσφορικής, εξαρτάται από την υποκειμένικη άποψη του καθενός.

Εγώ προσωπικά δηλώνω ότι είμαι θετικά προσκείμενος απέναντι στο Έργο των Πτωχών Ιπποτών (το οποίο θεωρώ επιτυγχές), αναγνωρίζοντας ότι συγχρόνως υπήρξαν αρκετοί Αδελφοί Ναϊτες, οι οποίοι εξέπεσαν.

Έτσι, για να τοποθετήσω συμβολικά και την δική μου 'ασπίδα' δίπλα σε αυτήν της αγαπητής μας Ιέρειας-Πολεμίστριας :wink:

όμως θεωρώ ότι το βάναυσο τέλος των Ναϊτών σηματοδοτεί ότι σε μεγάλο ποσοστό ήταν πιστοί στα ιδανικά τους.
Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Κυρ Μάιος 22, 2005 11:38 pm

Αγαπητέ Ding an Sich,

πραγματικά πολύ ωραία και ενδιαφέρουσα ανάλυση! :)

Επιτρέψτε μου να βάλω κι ένα "πονηρό" στοιχείο στην κουβέντα μας:

Δεν ξέρω πόσοι έχετε προλάβει να επισκεφθείτε τα νέα άρθρα της κεντρικής μας σελίδας, αλλά σ' εκείνο το οποίο τιτλοφορείται "Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ", υπάρχει κάτι που ενδιαφέρει τους λάτρεις του Ναϊτικού θρύλου. :wink:
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Ding an Sich
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: Τρί Απρ 26, 2005 12:58 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό Ding an Sich » Δευ Μάιος 23, 2005 12:53 am

Αγαπητή Zadok,

ως πονηρός κι εγώ το έχω διαβάσει το άρθρο :wink: (καί το εκτυπώνω...να σαι καλά, κοντεύω να γεμίσω μιά βιβλιοθήκη ολάκερη με τα γραπτά σου).

Έχω όμως μια απορρία που αφορά τα παρακάτω:

Ξενοδόχοι (Hotelier) ήταν το Τάγμα των Ναϊτών, που ήταν οργανωμένοι κατά Γλώσσες. Επομένως η οργάνωση ήταν και κατ' όνομα Ναϊτική


Ως Ξενοδοχείο (Xenodocheum) με μία ελληνική λέξη, δηλαδή, ονόμασε των Ξενώνα των Ιωαννιτών ο Πάπας Πασχάλης ο Β', επικυρώνοντας την Ίδρυση του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη. Επίσης σε Γλώσσες ήταν χωρισμένο και το Τάγμα των Ιωαννιτών, ενώ οι Ναϊτες ήταν αυστηρά Φράγκοι (ή μάλλον κατά προτίμηση).

Το Hotelier θυμίζει περισσότερο το περιθαλπτικό έργο των Ιωαννιτών (Hospitalitas) - πώς, λοιπόν, φθάνουμε στο συμπέρασμα περί σχέσεως των παραπάνω με τους Ναϊτες και όχι με τους Ιωαννίτες?...οι οποίοι δεν είχαν πάντοτε και τις καλύτερες σχέσεις μεταξύ τους.
Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Δευ Μάιος 23, 2005 1:47 am

Χμμμμ...

Έτσι έχει καταγραφεί η ιστορία, όπως την περιγράφεις, αγαπητέ Ding an Sich.

Όμως, μπορεί και να μην είναι απόλυτα έτσι τα πράγματα, αλλά κάπως έτσι κι αυτό το "κάπως" να είναι αρκετά διαφορετικό σε κάποια σημεία.

Εν πάσει περιπτώσει, δε θα γράψω τώρα περισσότερα, διότι ευελπιστώ σε μία πολύτιμη συνεργασία για το mystica.gr, που θα μας λύσει αρκετές σχετικές απορίες...

Λίγο αναμονή μόνο χρειάζεται. 8)
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Παδέμιος
Δημοσιεύσεις: 16
Εγγραφή: Πέμ Απρ 28, 2005 10:28 pm
Τοποθεσία: Κοιλάδες Ιλισσού

Δημοσίευσηαπό Παδέμιος » Δευ Μάιος 23, 2005 6:54 am

Κατ'αρχάς θέλω να ευχαριστήσω όλα τα παιδιά του φόρουμ για την πλουσιότατη πληροφόρηση που συνεισέφεραν στο θέμα. Πράγματι έχω μάθει πολλά πράγματα και σκέψεις που με βοηθούν να δώ καλύτερα το Παζλ των Ναιτών. Από την άλλη πλευρά νομίζω ότι θα πρέπει να συνδέσουμε τα ιστορικά με τα εσωτερικά νοήμτα των Ναϊτών.
Στέκομαι στο λίγο στο δεύτερο.

Ειναι σαφές ότι το μεγάλο μυστικό των Ναιτών είχε να κάνει με την Μαρία την Μαγδαληνή και την "συμβολική" σχέση της με τον Ιησού.
Προτείνω λοιπόν να αναζητήσουμε το "Ιερό ΔΙσκοότηρο" και την ιστορία του μέσα από τα πλούσια στοιχεία που φαίνεται ότι διαθέτει το Φόρουμ.
Αντε αγαπητή μου Zadoc ώς μια άλλη "Σοφί Νεβώ" να αναλάβεις τον συντονισμό της αποκωδικοποίησης του μεγάλου μυστικού που όπως φαίνεται έχει πολύ ενδιαφέρον.!

Πόσοι από σας για παράδειγμα θεωρούν ότι η ιστορία με την μεροβιγγειανή δυναστεία έχει πραγματική βάση και αν όχι τι κρύβει τελικά η υπόθεση του Ιερού Θυλικού! Ποια είναι η σχέση του μυστικού με την "Σοφία" και τον "Λόγο" ?

Με την ευκαιρία συστήνω ένα καινούργιο βιβλίο που έπεσε στα χέρια μου με τον τίτλο "Οκτώ" ....
Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Δευ Μάιος 23, 2005 3:20 pm

Μαζί θα πορευθούμε, αγαπητέ Παδέμιε... :)

Εν τω μεταξύ, να σας ενημερώσω ότι δημοσιεύθηκε το άρθρο του φίλου μας Ding an Sich και μπορούμε να το μελετήσουμε:

Το Τάγμα του Αγίου Ιωάννη των Ιεροσολύμων.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Πέμ Μάιος 26, 2005 12:35 pm

Αν θέλετε, ρίξτε μία ματιά στο μήνυμα εδώ.

Νομίζω ότι αφορά και στο παρόν θέμα.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Knight MIXAHΛ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Τρί Μάιος 03, 2005 3:49 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Knight MIXAHΛ » Παρ Μάιος 27, 2005 10:02 pm

Μιλωντας για την συμβολικη των οπλων του Ιπποτου

1) Ο ΘΩΡΑΚΑΣ ειναι το φρουριο της αρετης του Ιπποτη, που τον
ανηγειρε δια της εγκρατειας και τον προφυλασσει απο καθε
προδοσια παθος και ελαττωμα

2) ΤΟ ΞΙΦΟΣ συμβολιζει την υποχρεωση του Ιπποτη να
κατακτα την νικη δια του ελεους μαλλον παρα δια της Βιας.
Ειναι η προσηλωση στο καθηκον

3) Η ΑΣΠΙΔΑ συμβολιζει γαι τον Ιπποτη την Θεια προστασια

4) ΤΟ ΔΟΡΥ με την ευθυτητα του συμβολιζει την αληθεια αλλα
και τον αγωνα εναντια στην πλανη και το ψευδος.
LOVE IS THE LAW

HARMONY THE EFFECT

Knight ΜΙΧΑΗΛ

Εικόνα

Knight MIXAHΛ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Τρί Μάιος 03, 2005 3:49 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Knight MIXAHΛ » Παρ Μάιος 27, 2005 10:20 pm

Κλειδι για την προσεγγιση του Ταγματος αλλα και την
κατανοηση του θρυλου των Ιπποτων, νομιζω πως ειναι
η διπλη ιδιοτητα τους.
Ιερεις- μοναχοι αλλα και Στρατιωτες

Θα μπορουσαμε να πουμε οτι μοιαζουν με τον αφυπνισμενο
καθημερινο ανθρωπο. Μαχεται στην καθημερινοτητα αναμεσα
σε αναγκες καταναγκασμους πειρασμους κλπ, ανεβαινει τον
δικο του Γολγοθα. Προσπαθει μεσα στις μαχες αυτες να εφαρμοζει
τις αρχες του Παγκοσμιου Ηθκου Νομου, και για να μπορει να το
κατορθωνει τουτο, πρεπει τουλαχιστον κατα τον χρονο της
αναπαυλας, να ασκειται στην προσεγγιση του χωρου των Ιδεων,
αλλα και να διατηρει ανοικτο την οδο της αναζητησης του Φωτος
και της Αληθειας, ωστε συνεχως να παιρνει δυναμη

Εργο σιγουρα οχι μικρο
Ιπποτης, Ανθρωπος δηλαδη στα σκοτεινα χρονια του Μεσαιωνα,
ηταν τελικα αυτος που μετα απο πολυετης προσπαθειες, σε πολεμο
και ειρηνη, ανεγνωριζοταν -απο τους αλλους-
ως κατοχος των Ιπποτικων αρετων
LOVE IS THE LAW

HARMONY THE EFFECT

Knight ΜΙΧΑΗΛ

Εικόνα

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Παρ Μάιος 27, 2005 11:03 pm

Μία επιστολή του έτους 1464, η οποία απευθύνεται στον "Σεβάσμιο και αδελφό μου Τζον Πάστον" ("To my ryght worshipfull maister and brother, John Paston, this letter be taken"), έχει σταλεί εν όψει των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους. Ο άγνωστος επιστολογράφος αναφέρεται επίσης στον "Διδάσκαλό μας Thomas Babyngton, κύριο και ηγεμόνα του Τάγματός μας" ("owr Maister Thomas Babyngton, maister and soverayn of owr Order").

Το Τάγμα αυτό, του οποίου ο επιστολογράφος και ο παραλήπτης ήταν μέλη, όπως φαίνεται από την αλληλογραφία τους, ονομαζόταν Holy Order of The Temple of Syon. Η επιστολή αυτή είναι μέρος των Paston Letters.

Όλοι οι μελετητές της μεσαιωνικής Αγγλίας γνωρίζουν τα Paston Letters, δηλαδή την αλληλογραφία της οικογένειας Paston στην περίοδο 1422-1509, η οποία αντανακλά την ιστορία της εποχής αυτής.

Μερικά χρόνια αργότερα, στις 4 Φεβρουαρίου 1482, η Margaret, σύζυγος του John Paston, θυγατέρα και κληρονόμος του John Mauteby Squier, αφήνει στη διαθήκη της οδηγίες για τη διακόσμηση του τάφου της. Κάτω από τα οικόσημα του πατέρα της θέλει να χαραχτεί η φράση In God is my Trust (θυμίζει κάτι αυτό;). Με ελάχιστες παραλλαγές, θα συναντήσουμε αργότερα την φράση αυτή σε κάποιους ακόμα τάφους Τεκτόνων, ενώ από το 1600 θα στολίσει το οικόσημο της Εταιρίας των Τεκτόνων του Λονδίνου (In the Lord is all our Trust).

Τα στοιχεία αυτά αναφέρονται στο Concise History of Freemasonry του R. F. Gould, το οποίο εκδόθηκε το 1920.

O Gould σημειώνει πως απευθύνθηκε στον τότε εκδότη και μελετητή των Paston Letters, Gairdner, ο οποίος όμως, δεν μπόρεσε να του δώσει περισσότερες πληροφορίες για τα γεγονότα, τα οποία περιγράψαμε, ούτε για το Τάγμα της Σιών.

Το γράμμα, το οποίο προαναφέρεται και το οποίο μιλά για το Τάγμα της Σιών, φέρει αντί υπογραφής ένα εραλδικό σύμβολο, το οποίο σημαίνει "πηγή", κλείνει δε, με την φράση "Γραμμένο στο Ναό της Σιών...".

Ο Gairdner δεν γνώριζε να υπήρξε ποτέ κάποιο Τάγμα της Σιών.
Γνώριζε όμως, ότι σύμφωνα με το Dugdale's Origines Juridiciales, κάποιος Thomas Babyngton είχε εκλεγεί στη θέση του λέκτορα (reader) στο Inner Temple.
Μέλος του Inner Temple ήταν και ο ίδιος ο John Paston.

Το Inner Temple ιδρύθηκε από το Τάγμα των Ιπποτών του Ναού στην Αγγλία στις αρχές του 12ου αιώνα.
Μία επιγραφή, η οποία υπάρχει ακόμη, αναφέρει ότι ο χώρος καθαγιάστηκε από τον Πατριάρχη Ηράκλειο στις 10 Φεβρουαρίου του 1185.
Στην τελετή ήταν παρών και ο βασιλιάς Ερρίκος ο Β', εγκαινιάζοντας μία μακρά σχέση ανάμεσα στη βασιλική οικογένεια και τους Ναΐτες.

Σε ένα κτήριο του συγκροτήματος του Inner Temple δέχτηκε ο βασιλιάς Ιωάννης ο Ακτήμονας το 1215 μία αντιπροσωπεία βαρόνων, οι οποίοι του ζήτησαν να συνταχθεί ένας καταστατικός χάρτης, ο οποίος να κατοχυρώνει τις ελευθερίες τους.

Και όταν, μερικούς μήνες αργότερα, υπογράφηκε η Magna Carta, ο Μάγιστρος των Ναϊτών παρευρέθηκε ως ένας από τους επίσημους μάρτυρες της ιστορικής αυτής πράξης.

Στους χώρους του Inner Temple, εκτός από τις συνηθισμένες εργασίες ενός Ναϊτικού Διοικητηρίου, άρχισαν σταδιακά να οργανώνονται συζητήσεις και αργότερα, μαθήματα γύρω από την έννοια του δικαίου και τους νόμους. Έτσι, απέκτησε μία ιδιαίτερη αίγλη ως σχολή νομικών επιστημών.

Το Inner Temple επιβίωσε των παπικών διωγμών και από το 1350 μέχρι σήμερα παραμένει μία από τις αρχαιότερες και πλέον εξειδικευμένες σχολές νομικών σπουδών. Το έμβλημά του μέχρι το 16ο αιώνα ήταν το ίδιο με των Ναϊτών, δηλαδή δύο ιππότες πάνω σε ένα άλογο σε κυανό φόντο. Στη συνέχεια, η απεικόνιση των δύο ιπποτών αντικαταστάθηκε από ένα ζευγάρι φτερά και το άλογο μεταβλήθηκε σε Πήγασο.


Αυτό, το οποίο δεν γνώριζαν στις αρχές του 20ού αιώνα και το οποίο αποδείχθηκε αργότερα, ήταν ότι πράγματι υπήρξε Τάγμα του Ναού της Σιών.
Ιδρύθηκε το 1099 από το Γοδεφρείδο ντε Μπουγιόν και η έδρα του ήταν αρχικά το αβαείο της Δέσποινάς Μας του Όρους της Σιών (Notre Dame du Mont de Sion) στην Ιερουσαλήμ.

Τα τελευταία χρόνια 25 χρόνια έχει αναπτυχθεί μία απίθανη βιβλιογραφία γύρω από το Τάγμα της Σιών, το οποίο υποτίθεται ότι από μία εποχή και μετά μετονομάστηκε σε Ηγουμενείο της Σιών.

Αυτή η εκδοχή υποστηρίζεται από τους Lincoln, Baigent και Leigh στο Άγιο Αίμα και Άγιο Γκράαλ, καθώς και ότι η μετονομασία έγινε το 1188.

Η αναφορά όμως, την οποία ήδη είδαμε, βεβαιώνει ότι το 1464 υπήρχε Τάγμα - και όχι Ηγουμενείο - του Ναού της Σιών.

Οι σχετικές βιβλιογραφίες επίσης παραθέτουν μία σειρά στοιχείων από τα οποία συνάγεται ότι το Τάγμα της Σιών είχε ιδιαίτερα στενή σχέση με το Τάγμα των Ιπποτών του Ναού. Και τα δύο φαίνεται ότι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στις διεργασίες, οι οποίες δημιούργησαν το σύγχρονο Ελευθεροτεκτονισμό.

Το γεγονός ότι το Τάγμα αναφέρεται στα Paston Letters - των οποίων το περιεχόμενο δε συνδέεται διόλου με τον Τεκτονισμό, ούτε με οποιαδήποτε οργανωμένη ομάδα ενασχολούμενη με τον εσωτερισμό - προσθέτει απροσδόκητα κάποια στοιχεία για μία περίοδο του Τεκτονισμού για την οποία ελάχιστα γνωρίζουμε.

Αποκαλύπτει και επιβεβαιώνει τη σύνδεση του Holy Order of The Temple of Syon με το Ναϊτικό περιβάλλον της εποχής μέσω της σχολής του Inner Temple.


Είναι δε αξιοσημείωτη η επιμονή της χρήσης του In God is my Trust, φράσης, η οποία θα γίνει κοινή μεταξύ των Τεκτόνων μέσα στους επόμενους αιώνες μαζί με το οικόσημο της οικογενείας λαμβάνοντας υπ' όψιν ότι η οικογένεια αυτή θα αποκτήσει συγγενικούς δεσμούς με τους Πλανταγενέτους και τον Άγγλο βασιλιά Εδουάρδο τον Γ'.

Από τους Paston επίσης, προέρχονται άλλες οικογένειες, οι οποίες έπαιξαν ιδιαίτερο ρόλο στον Τεκτονισμό του 18ου αιώνα, όπως η οικογένεια Spencer.


Συγγνώμη για το μακροσκελές μήνυμά μου, αλλά νομίζω ότι αξίζει τον κόπο...
Για περισσότερα..., υπάρχει ολόκληρο βιβλίο: "Τα Αρχαία Τεκτονικά Χειρόγραφα" (Εκδόσεις ΓΚΟΒΟΣΤΗ).
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry


Επιστροφή σε “- ΤΑΓΜΑΤΑ - ΣΧΟΛΕΣ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες