Τάγμα Του Κρίνου Και Του Αετού

Μυστικές αδελφότητες, εταιρείες, αποκρυφισμός κ.λ.π.

Συντονιστές: Ramoglou, Ladyhawk, Zadok the priestess

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τετ Ιούλ 06, 2005 12:39 pm

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας, αγαπητοί φίλοι.

Αν συμφωνείτε, ίσως θα ήταν χρήσιμο να προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε αυτά τα οποία διαφοροποιούνται ή ομοιάζουν στις σχολές αυτές, ώστε να γίνει περαιτέρω κατανοητή στον όποιο αναγνώστη η αφετηρία γένεσής τους.

Υποθέτω ότι με την ποικιλία των διδασκαλιών οι οποίες είναι πλέον διαθέσιμες στον ενδιαφερόμενο ερευνητή-αναζητητή, χρειάζεται να διαμορφώνουμε ένα πρίσμα αξιολόγησης, κατά τη δική μας κρίση πάντα.
Εικόνα
Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir
André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τετ Ιούλ 06, 2005 4:47 pm

EAGLE 1 έγραψε:
Ο Papus είχε μυηθεί απο τον Δ.Σεμελά στην Ροδοσταυρική παράδοση που εκείνος εκπροσωπούσε.


Έκανα μία μικρή έρευνα γι' αυτό το στοιχείο, το οποίο ομολογώ ότι με εντυπωσίασε, σε κάποια Μαρτινιστικά αρχεία και στο διαδίκτυο.

Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι ο Σεμελάς δεν μύησε τον Papus, μύησε τον George Lagreze στον τύπο του Ροδοσταύρου της Ανατολής και εκείνος μύησε τον Papus στο συγκεκριμένο τύπο.

Τότε, ήταν μάλλον σύνηθες οι αναζητητές να ανήκουν σε πολλές συγγενείς σχολές.

Αν δεν κάνω λάθος, ο Papus και ο Σεμελάς δεν σχετίζονταν άμεσα.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

EAGLE 1
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 05, 2005 8:15 pm

Δημοσίευσηαπό EAGLE 1 » Τετ Ιούλ 06, 2005 7:42 pm

Καλησπέρα φίλοι αναζητητές,
επισυνάπτω απόσπασμα της ιστοσελίδας του Τ. του Κρίνου και Αετού
'Προκειμένου να αρχίσει το Έργο του, ο Δημήτριος απευθύνθηκε στο Μαρτινιστικό Τάγμα. Μυήθηκε στον Μαρτινισμό της Αιγύπτου τον Ιανουάριο του 1911 και ζήτησε από τον Μεγάλο Διδάσκαλο του Mαρτινισμού Papus την άδεια να ιδρύσει την Μαρτινιστική Στοά των Εσσαίων, Νο. ΙΙΙ, στο Κάιρο. Επί των ημερών του Δημητρίου Σεμελά, η Στοά των Εσσαίων Νο.ΙΙΙ αυξήθηκε εντυπωσιακά σε αριθμό, ποιότητα και δραστηριότητα, πράγμα που προκάλεσε την πολύ θετική αντίδραση της ηγεσίας του Μαρτινιστικού Τάγματος.'
Οπως είναι γνωστό οι μεμυημένοι εκείνης της εποχής μυούσαν ο ένας τον άλλον στα Τάγματα που ανήκαν. Σήμερα όμως 100 χρόνια μετά, αυτά αποτελούν απλά αντικείμενο ιστορικής μελέτης. Σημασία έχει το μήνυμα που άφησαν στην ανθρωπότητα αυτοί οι ιδρυτές των Ταγμάτων (Papus, Σεμελάς κλπ). Πόσο πραγματοποιήθηκαν οι στόχοι των Ταγμάτων? Πόσο τα μέλη τους σήμερα ακολουθούν τη γραμμή και τους στόχους των ιδρυτών τους? Τι προσφέρουν στον αναζητητή του 21ου αιώνα?
Πιστεύω ότι κάθε τίμιος αναζητητής πρέπει να κοιτά αν στις ηγεσίες των Ταγμάτων υπάρχουν μέλη που έχουν πραγματώσει τους αρχικούς σκοπούς των ιδρυτών. Πραγματώσεις που αποδεικνύονται απο τον τρόπο ζωής τους και όχι απο στείρες παραθέσεις εκθέσεων ιδεών σε θέματα που υποτιθεται ότι κατέχουν και αποκαλύπτουν. Για παράδειγμα στο Τάγμα του Κριναετού υπάρχουν άνθρωποι με ελεύθερη και ανεξάρτητη προσωπικότητα οι οποίοι εξασκούν την παγκόσμια ελεημοσύνη για το καλό των πασχόντων αδιακρίτως, οπως αναφέρουν οι σκοποί της ιστοσελίδας? Αντίστοιχα ερωτήματα μπορεί να θέσει ένας συλλογιζόμενος αναζητητής όταν μελετήσει και τις σελίδες των διαφόρων Μαρτινιστικών Ταγμάτων και στη συνέχεια να έρθει σε επαφή με τα μέλη τους.
ΖΗΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΔΩΘΗΣΕΤΑΙ, ΚΡΟΥΕΤΕ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΗΣΕΤΑΙ

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Τετ Ιούλ 06, 2005 8:05 pm

Αγαπητέ EAGLE 1,

σ' ευχαριστούμε για την παράθεση του αποσπάσματος από την ιστοσελίδα του Κριναετού, αλλά προσωπικά, δεν βλέπω να επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό ότι ο "Σεμελάς μύησε τον Papus" οπουδήποτε.

Αν το αναφέρεις σε σχέση με την τελευταία πρόταση της προηγούμενης δημοσίευσής μου, μάλλον δεν ήμουν αρκετά σαφής στο ότι αναφερόμουν σε προσωπική σχέση.

Πιστεύω ότι κάθε τίμιος αναζητητής πρέπει να κοιτά αν στις ηγεσίες των Ταγμάτων υπάρχουν μέλη που έχουν πραγματώσει τους αρχικούς σκοπούς των ιδρυτών. Πραγματώσεις που αποδεικνύονται απο τον τρόπο ζωής τους και όχι απο στείρες παραθέσεις εκθέσεων ιδεών σε θέματα που υποτιθεται ότι κατέχουν και αποκαλύπτουν.


Συμφωνώ και επαυξάνω.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Τετ Ιούλ 06, 2005 11:38 pm

O Σεμελάς –συνιδρυτής του Τάγματος του Κρίνου και του Αετού με τη Μαρία Ρουτσίν Ντυπρέ– ήταν imperator του ροδοσταυρικού τάγματος των Αδελφών της Ανατολής. Ο Σεμελάς μύησε το Λαγκρέζ στον τύπο αυτό, όπως γράφει η Zadok the Priestess, καθώς και τους Παπύς και Σεντίρ, οι οποίοι δεν μετέδωσαν τη μύηση.

Ο Παπύς και ο Σεμελάς συνεργάστηκαν σε μαρτινιστικά τυπικά και αλληλο-αναγνωρίστηκαν ως ροδόσταυροι.

Μέρος της ροδοσταυρικής διδασκαλίας των Αδελφών της Ανατολής έχει το Ordre Martiniste et Synarchique μέσω του Σεμελά.

Για τους Αδελφούς της Ανατολής λέγεται ότι ιδρυτής τους ήταν ένας σοφός της Αιγύπτου, ο Ormus, που μεταστράφηκε στο Χριστιανισμό από τον Άγιο Μάρκο. Ο Ormus προσάρμοσε αιγυπτιακές παραδοσιακές διδασκαλίες στο Χριστιανισμό. Παράλληλα, Εσσαίοι και άλλοι Ιουδαίοι που είχαν ιδρύσει μια σχολή Σολομωνικής επιστήμης συνενώθηκαν με τον Ormus οι μαθητές του οποίου, μέχρι το 1118, παρέμεναν οι μόνοι θεματοφύλακες της αρχαίας αιγυπτιακής σοφίας, όπως αυτή είχε «εξαγνιστεί» από το Χριστιανισμό. Ήταν γνωστοί ως «Ιππότες της Παλαιστίνης» ή Αδελφοί Ροδόσταυροι της Ανατολής και είναι αυτοί που ο τύπος της Μέμφιδας αναγνωρίζει ως άμεσους ιδρυτές του.

Υπάρχει και συνέχεια αλλά θα πάμε σε άλλα τάγματα και διακόπτω εδώ. Τα παραπάνω προέρχονται από πηγές που θα μπορούσα να χαρακτηρίσω αξιόπιστες αλλά αυτά τα περί συγγενειών και σχέσεων κλπ. πάντα αφήνουν και περιθώρια συζήτησης. Προτιμώ να μείνω σε αυτό που θίγει ο Eagle 1 –υπαινιγμός είναι;– ότι καλές οι εκθέσεις ιδεών αλλά καλύτερα να εξετάζουμε τα μέλη των ταγμάτων.

Και ένας σχετικός σύνδεσμος:
http://membres.lycos.fr/rosecroixdorient/grco.html

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Πέμ Ιούλ 07, 2005 12:14 am

Elissaios έγραψε:Ο Σεμελάς μύησε το Λαγκρέζ στον τύπο αυτό, όπως γράφει η Zadok the Priestess, καθώς και τους Παπύς και Σεντίρ, οι οποίοι δεν μετέδωσαν τη μύηση.


Αγαπητέ μου Elissaie, όπως αναφέρει κι ο σύνδεσμος τον οποίο μας παρέθεσες, ο Λαγκρέζ μύησε στο δεδομένο τύπο τον Παπύς.

Εν πάσει περιπτώσει, ευελπιστώντας ότι κάποια στιγμή θα συζητήσουμε σοβαρά τί σημαίνει "μυώ", "μύηση" κλπ., κι επειδή όλα αυτά με τις εκάστοτε πανάρχαιες Αδελφότητες είναι λίγο θολά και μόνο εικασίες μπορούν να γίνουν, ας προχωρήσουμε στο δια ταύτα και επί του παρόντος.

Θα θέλατε να δούμε σε τί διαφοροποιείται το Τάγμα του Κρίνου και του Αετού από το Μαρτινιστικό :?:

Νομίζω ότι θα έχει ενδιαφέρον για τους αναγνώστες μας.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Πέμ Ιούλ 07, 2005 2:24 am

Χμ... λιγάκι δύσκολο να συγκρίνουμε, γιατί κάποιος θα πρέπει να ξέρει καλά και τα δύο.

Το Τάγμα του Κρίνου & του Αετού δείχνει πιο συγκεκριμένο γιατί δεν έχει τόσες πολλές εκδοχές. (Ωστόσο νομίζω ότι στην Ελλάδα λειτουργούν δύο ξεχωριστές σχολές.) Το Μαρτινιστικό πάλι, όπως γράφω και παραπάνω, έχει περισσότερες παραλλαγές που ναι μεν υπηρετούν την ίδια κεντρική ιδέα αλλά ακολουθούν ειδικότερους δρόμους.

Πάντα με επιφυλάξεις και τελείως "εγκυκλοπαιδικά" γράφω τα εξής: το ΤΚΑ είναι περισσότερο ροδοσταυρικό - ιπποτικό (και μάλιστα της "παλιάς" ροδοσταυρικής παράδοσης και όχι εκείνης του 17ου αιώνα), ενώ ο Μαρτινισμός δεν έχει διδασκαλία και πρόκειται περισσότερο για μυστικιστική αντίληψη. Για το Μαρτινισμό τώρα... εξαρτάται ποιον εννοούμε. Εκείνον του Πασκουαλλύ, του Σαιν-Μαρτέν, του Βιλλερμόζ, του Ζυλιό, του Παπύς ή του Σαμποσώ; Στα νεώτερα χρόνια, ένα μέρος του Μαρτινισμού είχε συνδεθεί με το AMORC. (Νομίζω ότι τώρα μείναμε χωρίς AMORC.) Οι πιο παραδοσιακοί θέλουν το Μαρτινισμό συνδεδεμένο με τον Τεκτονισμό (λογικό, αν εξετάσουμε την προέλευση όλων των θεμελιωτών του) και μερικοί κάνουν λόγο για το ότι ο Μαρτινισμός αποτελεί εσώτερο κύκλο του Τεκτονισμού. Προτιμώ να παραμένω στην ιδέα των "συγκοινωνούντων δοχείων".

Εκείνοι οι ενθουσιώδεις γάλλοι της παρέας του Παπύς (του Παπύς μη εξαιρουμένου) καλό και κακό έκαναν, γιατί τα συνδύαζαν όλα μαζί. Ένα μπερδεματάκι που είχε ξεκινήσει πιο πριν, βέβαια, για να μην πολυκαταλαβαίνουμε από εκείνους τους διάσημους ποιος ανήκε πού.

Ωστόσο, τολμώ να προτείνω ότι κάθε δρόμος δικαιούται να έχει το δικό του χώρο στις συζητήσεις του Mystica, για να μην τα μπερδεύουμε και εμείς όλα μαζί. Ναΐτες βλέπω, ΟΤΟ βλέπω, Κριανετό βλέπω, κάποιους άλλους δεν τους βλέπω... Σιγά-σιγά, βέβαια.

(ΥΓ. Για το Λαγκρέζ και το ποιος-μύησε-ποιον, έχουν γίνει αρκετές αντιφατικές συζητήσεις. Όμως καλύτερα να μείνουμε στο νόημα της μύησης και τα ασαφή ιστορικά στοιχεία ας τα παρακάμψουμε.)

pikos apikos
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 09, 2005 11:55 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό pikos apikos » Πέμ Ιούλ 07, 2005 11:30 pm

Περα οτι η Μαρια Ντυπρε ηταν μια καταπληκτικα ομορφη γυναικα αυτο που διαβασα ηταν οτι ο Σεμελας μυηθηκε στον Μαρτινισμο απο τον Παπυς.
Ενα δευτερο σημειο ειναι η αναφορα στη μυηση του στους ΑΔΕΡΦΟΥς ΤΗς ΑΝΑΤΟΛΗς.
Τι ακριβως ηταν οι αδερφοι της ανατολης?
Πικος Απικος

pikos apikos
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 09, 2005 11:55 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό pikos apikos » Πέμ Ιούλ 07, 2005 11:42 pm

Και για να γινω σαφεστερως δεν εννοω την ιστορια τους αλλα τι ρολο επαιζαν εκεινα τα χρονια και αν υπαρχουν σημερα.
(καλα αυτο το λεω αφου τωρα ειδα την ιστορια τους!)
Μηπως ξερει κανεις αν υπαρχει στο δυαδικτυο το κειμενο της σΰναρχιας?
Πικος Απικος

EAGLE 1
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 05, 2005 8:15 pm

Δημοσίευσηαπό EAGLE 1 » Σάβ Ιούλ 09, 2005 7:05 am

[quote="Elissaios"]Χμ... λιγάκι δύσκολο να συγκρίνουμε, γιατί κάποιος θα πρέπει να ξέρει καλά και τα δύο.

Το Τάγμα του Κρίνου & του Αετού δείχνει πιο συγκεκριμένο γιατί δεν έχει τόσες πολλές εκδοχές. (Ωστόσο νομίζω ότι στην Ελλάδα λειτουργούν δύο ξεχωριστές σχολές.) Το Μαρτινιστικό πάλι, όπως γράφω και παραπάνω, έχει περισσότερες παραλλαγές που ναι μεν υπηρετούν την ίδια κεντρική ιδέα αλλά ακολουθούν ειδικότερους δρόμους.

Aγαπητέ Εlissaios πολύ σωστά. Το Τάγμα του Κριναετού μετά τον θάνατο του Δ.Σεμελά βρέθηκε στη Γαλλία με αρχηγό τον E.Dupre, γνωστό Μαρτινιστή. Στη συνέχεια η έδρα του μεταφέρθηκε στην Ελλάδα και η δράση του παρέμεινε αφανής. Σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν δυο σχολές που αμφισβητεί η μια την διαδοχή της άλλης. Αυτή που αναφέρεται στην ιστοσελίδα φαίνεται να έχει την γνήσια διαδοχή αν και πρόσφατα πέρασε απο σημαντικές εξελίξεις και δεν ξέρω πόσο ισχύουν απο όσα γράφει για μονήρη ηγεσία απο έναν άνθρωπο.
Το Τάγμα του Κρίνου και του Αετού, οπως φαίνεται καθαρά και στο γαλλικό site, έχει διδασκαλία στηριγμένη σε θεωρήματα της M. Dupre μέσα απο τα οποία εξελίσσεται το μέλος σε κατανοήση του εαυτού του και της ανθρωπότητας. Η δράση του, κατά τους ιδρυτές του, είναι κυρίως ανθρωπιστική και θα πρέπει να δει κανείς σήμερα αν οι διάφορες ομάδες ακολουθούν αυτή την αρχή.
Είναι ιπποτικό στηριζόμενο στις αρχές του ιπποτισμού (βοήθεια φτωχούς, ορφανά κλπ). Θα πρέπει όμως σήμερα να μελετήση ο αναζητητής προσεκτικά τα όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα του διότι είναι σαφές ότι υπάρχουν δυο κατηγορίες κειμένων. Τα 'ιστορικά' οπως ονομάζονται και τα οποία προέρχονται απο το περιοδικό 'EΩΝ' που εξέδιδε στο Παρίσι ο Σεμελάς, και σύγχρονα κείμενα που υπογράφει η τωρινή του ηγεσία.
Ενας ειλικρινής αναζητητής μπορεί μέσα απο ένα κείμενο εσωτερικό που διαβάζει να νοιώσει τη δόνηση που εκπέμπεται και να κρίνει ακούγοντας την καρδιά του αν ειναι ο δρόμος του ή όχι. Θα πρέπει να 'κοιτάζουμε' πίσω απο τις λέξεις των κειμένων να νοιώσουμε τι είναι η πηγή τους και πόσο απαντά στα βαθιά ερωτήματα που έχουμε μέσα μας.
ΖΗΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΔΩΘΗΣΕΤΑΙ, ΚΡΟΥΕΤΕ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΗΣΕΤΑΙ

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Ιούλ 09, 2005 2:08 pm

Καλησπέρα, αγαπητοί φίλοι!

Αγαπητέ pikos apikos, όταν αναφέρεσαι σε κείμενο της συναρχίας μιλάς για κείμενο του Alexandre Saint Yves d'Alveydre ή σε κάποιο Μαρτινιστικό μανιφέστο ;

EAGLE 1 έγραψε:Σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν δυο σχολές που αμφισβητεί η μια την διαδοχή της άλλης. Αυτή που αναφέρεται στην ιστοσελίδα φαίνεται να έχει την γνήσια διαδοχή ...


Αγαπητέ EAGLE 1,

αν μου επιτρέπεις, έχω μία απορία με αφορμή το ανωτέρω απόσπασμα του κειμένου σου:

Οι σχολές του εσωτερισμού ως επί το πλείστον ΔΥΣΤΥΧΩΣ έχουν την τάση να είναι δογματικές.

Και λέω δογματικές, διότι όταν αμφισβητούν την αλήθεια μίας συγγενούς σχολής τους, ουσιαστικά προβάλλουν το δικό τους "παπικό αλάθητο".

Τί σημαίνει διαδοχή και ποιός την καθορίζει, ώστε να τίθεται θέμα αμφισβήτησης;
Όλοι μυημένοι δεν είναι ή μήπως κάποιος νοίκιασε ένα κτήριο, έβαλε γραφεία, τα διακόσμησε, έβαλε και μία ταμπέλα και αποφάσισε έτσι ξαφνικά ότι εκεί είναι το καλό Τάγμα;
Όλοι από την ίδια πηγή δεν παίρνουν νερό, αγαπητοί φίλοι;
(Τα ερωτήματα απευθύνονται προς όλους και όχι προσωπικά σ' εσένα αγαπητέ EAGLE 1)

Μήπως όλα αυτά είναι παιγνιδάκια "εξουσίας" και υποκρύπτουν (για το μέσο αναζητητή) έλλειψη ουσιαστικής πνευματικής βάσης από οποιαδήποτε πλευρά;
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Σάβ Ιούλ 09, 2005 4:50 pm

Γεια σας αγαπητοί,
Για λόγους κυριολεκτικά τεχνικούς δεν έχω επαρκή σύνδεση και σας γράφω "στα κλεφτά".
Η φιλοσοφία περί Συναρχίας του ντ' Αλβέντρ, αγαπητέ Pikos Apikos, υπήρξε η βάση μιας (ουτοπιστικής) μαρτινιστικής σκέψης, η οποία έχει κατά καιρούς παρεξηγηθεί γιατί θεωρείται πολιτική ενώ δεν είναι. Μερικοί τη συσχετίζουν με την ιδέα της παγκοσμιοποίησης, αλλά έτερον εκάτερον.
Περισσότερα σε λίγο...

EAGLE 1
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 05, 2005 8:15 pm

Δημοσίευσηαπό EAGLE 1 » Σάβ Ιούλ 09, 2005 6:02 pm

Αγαπητή Zadok the priestess θίγεις ενα πολύ σημαντικό θέμα που αφορά τα Τάγματα, το θέμα της διαδοχής.
Οπως το αντιλαμβάνομαι σημαίνει την αλληλουχία των προσώπων που αναλαμβάνουν την ηγεσία ενός Τάγματος δηλ. έχουν όλη την εξουσία να δίνουν τις μυήσεις όλων των βαθμών του Τάγματος και κατέχουν όλη τη διδασκαλία του, σε μια συνεχή αλυσσίδα απο τον ιδρυτή. Καθώς όμως τα περισσότερα Τάγματα χάνονται μέσα στον χρόνο η αλύσσίδα αυτή μπορεί να κοπεί, χαθεί ή παραποιηθεί. Τότε αρχίζουν οι αμφισβητήσεις των επιγόνων.
Θεωρώ όμως πιο σημαντικό απο τη διαδοχή σε γήινο επίπεδο την διαδοχή σε πνευματικό. Δηλαδή την ικανότητα των εκάστοτε ηγεσιών να συντονίζονται πραγματικά και να εφαρμόζουν σε υλικό επίπεδο τους σκοπούς που όρισε ο ιδρυτής του Τάγματος. Αλλοιώτικα, συμφωνώ μαζί σου, ότι πρόκειται για μαγαζάκια που ο κάθε 'εξυπνος' χρησιμοποιεί για δικό του όφελος.
ΖΗΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΔΩΘΗΣΕΤΑΙ, ΚΡΟΥΕΤΕ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΗΣΕΤΑΙ

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Σάβ Ιούλ 09, 2005 7:53 pm

EAGLE 1 έγραψε:Αγαπητή Zadok the priestess θίγεις ενα πολύ σημαντικό θέμα που αφορά τα Τάγματα, το θέμα της διαδοχής.


Πραγματικά, αγαπητέ φίλε, αισθάνομαι ότι κάποτε πρέπει να τολμήσουμε να συζητήσουμε θέματα που μας απασχολούν και συνηθίζουμε να αντιμετωπίζουμε με τάσεις στρουθοκαμηλισμού.

Νομίζω ότι αυτό το χρωστάμε πρώτ' απ' όλα στον εαυτό μας, ως γνήσιοι και καλόπιστοι οδοιπόροι της Ατραπού, σε όποιο στάδιο κι αν βρισκόμαστε, είτε είμαστε μυημένοι, είτε όχι.

Εξάλλου, η μύηση, αυτή η εσωτερική διεύρυνση της συνείδησης στα ανώτερα πεδία κι η επαφή με τον Ανώτερο Εαυτό μας, θεωρώ πως, είτε το θέλουμε, είτε όχι, είναι μία αυστηρά προσωπική υπόθεση, η οποία δεν καθορίζεται από κανένα μυητικό χώρο.

Οι χώροι αυτοί, το μόνο το οποίο προσφέρουν και οφείλουν να προσφέρουν, είναι τη μέθοδο, τον τρόπο, το κανάλι-δίοδο αν προτιμάς/άμε, που θα μας οδηγήσει (εφόσον το ζητάμε - κατά το ρητό της ψηφιακής υπογραφής σου) στην προσέγγιση της πολυπόθητης γνώσης της αλήθειας.

Οπως το αντιλαμβάνομαι σημαίνει την αλληλουχία των προσώπων που αναλαμβάνουν την ηγεσία ενός Τάγματος δηλ. έχουν όλη την εξουσία να δίνουν τις μυήσεις όλων των βαθμών του Τάγματος και κατέχουν όλη τη διδασκαλία του, σε μια συνεχή αλυσσίδα απο τον ιδρυτή.


Σχετικά με αυτό, προσπαθώ να κατανοήσω το εξής:

Ας πάρουμε για παράδειγμα το Τάγμα στο οποίο αναφέρεται στο θέμα μας.

Ιδρυτές ήταν ο Σεμελάς και η Ντυπρέ, αν δεν απατώμαι.

Και οι δύο μυημένοι σε διάφορους άλλους χώρους εσωτερικής αναζήτησης, ισχυρίστηκαν (και λέω ισχυρίστηκαν διότι νομίζω ότι σχετικές αποδείξεις δεν υπάρχουν και μάλλον, δε θα μπορούσαν και να υπάρχουν) ότι με την ίδρυση του Τάγματός τους αναβίωσαν κάποια παράδοση την οποία κατείχαν.

Όλα καλά ως εδώ.
Το Τάγμα άνθισε και η δράση των ιδρυτών του μάλλον επιβεβαίωσε ότι αν μη τι άλλο επάξια διεκδικούσαν μία θέση στους επιφανείς εσωτεριστές.

Στη συνέχεια:
Εκείνοι μύησαν κάποιους άλλους και λογικά, όλοι αυτοί, ολοκληρώνοντας τη μαθητεία τους, πρέπει να είναι άξιοι συνεχιστές τους.
Διότι αν δεν είναι, μάλλον κάτι δεν πάει καλά.
Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι όλοι θα γίνουν ηγέτες του Τάγματος, αλλά συνεχιστές θα πρέπει να θεωρούνται όλοι.

Δεν ξέρω αν το καταστατικό του Τάγματος προϋποθέτει καθορισμό διαδόχου από τον ιδρυτή ή τον όποιο εν ενεργεία ηγέτη του, αλλά από τη μία κάτι τέτοιο μάλλον το θεωρώ μη συμβατό με την εν γένει εσωτερική διδασκαλία (σύμφωνα με το προηγούμενο επιχείρημά μου) κι από την άλλη η σημερινή πραγματικότητα διάσπασης δείχνει ότι μάλλον αυτός ο μηχανισμός (ακόμη κι αν υπήρχε) σε δεδομένη φάση δε λειτούργησε κι ο διάδοχος ή δεν καθορίστηκε με σαφήνεια ή κάποιος από τους υπόλοιπους αποφάσισε ότι αδικήθηκε.

Και τώρα :?:

Τώρα, άκρη δεν βρίσκεται και ουδέν μονιμότερον του προσωρινού...

Εξάλλου, για να είμαστε δίκαιοι, αν αμφισβητήσουμε τον οποιοδήποτε χώρο από τους δύο, θεωρώντας ότι δεν έχει τη διαδοχή, συνεπακόλουθα θα πρέπει να αναρωτηθούμε ποιός έδωσε τη διαδοχή εξ αρχής κι αν όλα αυτά δεν ήταν απλές φαντασιώσεις του Σεμελά ή του οποιουδήποτε Σεμελά (παρακαλώ, μην εκλάβετε την αναφορά μου επί προσωπικού).

Το μόνο που μας μένει λοιπόν, είναι να ελέγξουμε εμπράκτως (όπως έχεις ήδη αναφέρει, αγαπητέ EAGLE 1) κατά πόσον οι όποιοι συνεχιστές εγκολπώνουν και εκδηλώνουν τις αρχές, τις αξίες και τα ιδανικά των προκατόχων.
Κι αυτό όχι τόσο για να αποφανθούμε περί της διαδοχής, αλλά για τον ουσιαστικότερο λόγο, αυτόν της πραγματικής εσωτερικής αναζήτησης.

Καθώς όμως τα περισσότερα Τάγματα χάνονται μέσα στον χρόνο η αλύσσίδα αυτή μπορεί να κοπεί, χαθεί ή παραποιηθεί. Τότε αρχίζουν οι αμφισβητήσεις των επιγόνων.


Είναι κι αυτό μία εκδοχή, αλλά επανερχόμαστε πάλι (κατά την άποψή μου) στην προηγούμενη, τελευταία μου παράγραφο και στα όσα ακολούθως παραθέτω από τη δική σου τοποθέτηση, με τα οποία και συμφωνώ.

Θεωρώ όμως πιο σημαντικό απο τη διαδοχή σε γήινο επίπεδο την διαδοχή σε πνευματικό. Δηλαδή την ικανότητα των εκάστοτε ηγεσιών να συντονίζονται πραγματικά και να εφαρμόζουν σε υλικό επίπεδο τους σκοπούς που όρισε ο ιδρυτής του Τάγματος. Αλλοιώτικα, συμφωνώ μαζί σου, ότι πρόκειται για μαγαζάκια που ο κάθε 'εξυπνος' χρησιμοποιεί για δικό του όφελος.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

martinist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 1:39 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό martinist » Κυρ Ιούλ 10, 2005 8:17 pm

Θα θέλατε να δούμε σε τί διαφοροποιείται το Τάγμα του Κρίνου και του Αετού από το Μαρτινιστικό
Νομίζω ότι θα έχει ενδιαφέρον για τους αναγνώστες μας
.


Χαίρετε, αγαπητοί φίλοι και συνομιλητές.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, τα δύο τάγματα (Κριναετός αφ' ενός και Μαρτινιστικό αφ' ετέρου) διαφοροποιούνται:

α. Ως προς την δοξασία τους:

Ο Κριναετός πρεσβεύει μία γνωστικού τύπου δοξασία, όπου το Παν (οι κόσμοι αφ' ενός και τα Όντα αφ' ετέρου) ιεραρχείται κατά έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο.

Ο Μαρτινισμός (ο αυθεντικός, του Σαιν Μαρτέν) δεν έχει δική του δοξασία. Πρεσβεύει απλώς τα όσα αναφέρονται στην Αγία Γραφή.

β. Ως προς την μεθοδολογία τους:

Ο Κριναετός πρεσβεύει την εξελικτική μύηση, όπου ο άνθρωπος εξελίσσεται εφαρμόζοντας συγκεκριμένη διδασκαλία (τα "Θεωρήματα" και ό,τι ακολουθεί).

Ο Μαρτινισμός (ο αυθεντικός, του Σαιν Μαρτέν) πρεσβεύει στην Συμφιλίωση του ανθρώπου με τον Θεό και στην πνευματική του Αποκατάσταση. Αυτή έγκειται κατ' αρχήν στην αποδοχή του Έργου του Μεγάλου Αποκαταστάτη (του Σαρκωθέντος Θείου Λόγου). Δεν πρόκειται για εφαρμογή διδασκαλιών αλλά για γενικότερη στάση ζωής.

γ. Ως προς την ύπαρξη διδασκαλίας:

Ο Κριναετός έχει συστηματική διδασκαλία, η οποία εκδιπλώνεται σταδιακά και καταλαμβάνει τον χρόνο πολλών ετών.

Ο Μαρτινισμός (ο αυθεντικός, του Σαιν Μαρτέν) δεν έχει συστηματική διδασκαλία. Κάθε Τάγμα (αλλά και κάθε "κολλέγιο" σε κάποιες περιπτώσεις) υιοθετεί την δική του προσέγιση, αναλόγως προς τις απαιτήσεις, τις προτιμήσεις, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μελών του (πάντα, βεβαίως, στο πλαίσιο των θεμελιωδών αρχών της Μαρτινιστικής Μυήσεως).

δ. Ως προς την ύπαρξη "διδασκάλων":

Στον Μαρτινισμό δεν αναγνωρίζεται κανείς διδάσκαλος, πέραν του Σαρκωθέντος Θείου Λόγου. Ούτε ο Σαιν Μαρτέν ούτε κανένας άλλος ποτέ (αυτο)προβλήθηκε ως διδάσκαλος ή ως ... θείος απεσταλμένος...
Καταχρηστικώς και τιμής ένεκεν χαρακτηρίζονται ως "Παρελθόντες Διδάσκαλοι" εκείνοι οι αδελφοί οι οποίοι έχουν φύγει από την ζωή.

Αντιθέτως, οι ιδρυτές του Κριναετού εξ αρχής προεβλήθηκαν ως θείοι απεσταλμένοι και ως Διδάσκαλοι, αυτή δε η νοοτροπία "στοιχειώνει" το εν λόγω Τάγμα μέχρι σήμερα.

ε. Ως προς την διοικητική δομή τους:

Ο Κριναετός είναι αυστηρά συγκεντρωτικός. Τα πάντα ελέγχονται από τον "Άρχοντα Ταξιάρχη".

Τα Μαρτινιστικά Τάγματα είναι αποκεντρωτικά. Κάθε "κολλέγιο" (ή όπως αλλιώς ονομάζεται σε κάθε τάγμα) είναι ανεξάρτητο και ακολουθεί μία πορεία αρκετά αυτόνομη. Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχουν μερικές δεκάδες ανεξαρτήτων Μαρτινιστικών Ταγμάτων, τα οποίααλληλοαναγνωρίζονται, σε αντίθεση με τον Κριναετό, του οποίου η κάθε συσσωμάτωση θεωρεί τον εαυτό της ως την μόνη αυθεντική, τις δε υπόλοιπες ως "σχισματικές".

στ. Ως προς τον στόχο τους:

Ο Κριναετός στοχεύει στην δημιουργία της ατομικής "προσωπικότητος" και της δράσεως αυτής στην κοινωνία.

Ο Μαρτινισμός παρέχει την τεχνογνωσία για ανάληψη μυστηριακού έργου υπέρ της ανθρωπότητος.

ζ. Ως προς την αποτελεσματικότητα της υιοθετουμένης μεθόδου:

Προφανείς λόγοι δεν μας επιτρέπουν να θίξουμε το ευαίσθητο τούτο ζήτημα. Ο κάθε ενδιαφερόμενος ας ερευνήσει τον βίο και την πολιτεία των μελών του κάθε τάγματος, αρχίζοντας από τους ιδρυτές του.

ΛΥΔΙΑ ΛΙΘΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ!!!

Τέλος:

Θα ήθελα να τονίσω ότι όλα τα παραπάνω απηχούν απλώς τις προσωπικές μου απόψεις και σε καμμία περίπτωση δεν εγείρουν αξιώσεις οιασδήποτε "αυθεντίας".

Φιλικότατα,

martinist
Τελευταία επεξεργασία από martinist σε Κυρ Ιούλ 10, 2005 8:48 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
"Όποιος νομίζει δεν γνωρίζει" - Ερρίκος Κούνρατ

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Κυρ Ιούλ 10, 2005 8:32 pm

Αγαπητέ μου martinist,

σε καλωσορίζω στις συζητήσεις του mystica.gr!

Στο ανωτέρω μήνυμά σου έχεις ενεργοποιημένη την ένδειξη "Απενεργοποίηση BBCode σ' αυτή τη δημοσίευση" και γι' αυτό το λόγο, οι παραθέσεις σου και τα έντονα γράμματα δεν εμφανίζονται.

Μπορείς να επεξεργαστείς τη δημοσίευσή σου και να ακυρώσεις αυτή την επιλογή, ώστε να παρουσιάζεται κανονικά το μήνυμα.

Επί τη ευκαιρία, σε ευχαριστούμε για την κατατοπιστικότατη ανάλυση - σύγκριση των δύο Ταγμάτων!
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

martinist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 1:39 pm
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό martinist » Κυρ Ιούλ 10, 2005 8:54 pm

Αγαπητή Zadok

Ευχαριστώ πολύ για το "καλώς ώρισες", καθώς και για την τεχνική υπόδειξη!

Φιλικότατα,

martinist
"Όποιος νομίζει δεν γνωρίζει" - Ερρίκος Κούνρατ

EAGLE 1
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 05, 2005 8:15 pm

Δημοσίευσηαπό EAGLE 1 » Κυρ Ιούλ 10, 2005 9:04 pm

Kαλησπέρα
συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφει ο Martinist. Aπλά θα ήθελα να ενημερωθώ πως μπορεί ο σημερινός αναζητητής να διακρίνει ανάμεσα στα Μαρτινιστικά τάγματα αυτά που δεν είναι 'μαγαζιά' κάποιου που μπορεί να τα χρησιμοποιεί για απόκτηση εξουσίας ή χρήματος?
ΖΗΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΔΩΘΗΣΕΤΑΙ, ΚΡΟΥΕΤΕ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΗΣΕΤΑΙ

Zadok the priestess
Mystica.gr
Δημοσιεύσεις: 1411
Εγγραφή: Παρ Απρ 22, 2005 1:32 am
Τοποθεσία: Sanctum Sanctorum
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Zadok the priestess » Κυρ Ιούλ 10, 2005 10:02 pm

Η ευχαρίστηση είναι δική μου, αγαπητέ martinist.

Φίλε EAGLE 1, ίσως θα πρέπει να ανοιχτεί ένα άλλο θέμα ώστε να συζητηθεί αποκλειστικά το θέμα του Μαρτινισμού και να μείνουμε εδώ στα του Κριναετού.

Αν συμφωνείς, θα σε παρακαλούσα να το φροντίσεις κιόλας, ώστε να θέσεις και τον αρχικό προβληματισμό.
Εικόνα

Le bonheur de l'homme n'est pas dans la liberté, mais dans l'acceptation d'un devoir

André Gide, Préface de Vol de nuit (1930), de Saint-Exupéry

Elissaios
Δημοσιεύσεις: 565
Εγγραφή: Δευ Απρ 25, 2005 11:10 am

Δημοσίευσηαπό Elissaios » Δευ Ιούλ 11, 2005 12:26 pm

Καλωσορίζω και εγώ τον αγαπητό Martinist.

Και συμφωνώ με την αγαπητή Zadok ότι ο Μαρτινισμός μπορεί να αποτελέσει ειδικό θέμα συζήτησης, όπερ και πράττω και σας προσκαλώ.


Επιστροφή σε “- ΤΑΓΜΑΤΑ - ΣΧΟΛΕΣ -”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες